16 Kasım 2021

puf böreği sadece börek midir ???

Biraz saçmalamaya geldim zira içim şişti.

Çeyrek olmuş 1000, dolar olmuş 10 ama maaşımı bu ölçülerde almıyorum beni ilgilendirmez gibi bir geyikle başlasam mesela bu yazıya... Okumaktan vazgeçebilirsin değil mi? Ruh sağlığımız için gündemden uzak durmaya çalışıyoruz hepimiz çünkü 😒 Bu aralar ben duramıyorum ama :/

Geziden bu yana twitter kullanmayan ben, günde 3 kez hap alır misali gündemi takip etmeye çalışıyorum. Ne kadar çabuk gündemin değiştiğine inanamıyor gözlerim yeminle 😵 Okuduğum iğrenç ötesi bir haberin şokundan kurtulamamışken ve insanların vahim öngörülerini daha içime sindirememişken pat başka bir gündem çıkıveriyor ve ben her seferinde yok girmeyeceğim diye kapattığım sayfayı endişelerime söz geçiremeyerek maksimum 2 saat sonra tekrar açıyorum...

İnstagramda çiçekli böcekli sayfalarda gezinirken birden kendimi market indirim haberlerinde gezinirken buluyorum. 10 lira alışverişten sonra kağıt havlu 14 liraya düşmüş vaaaayyyy derken ayçiçek yağını en ucuz nerde satıyorlar acaba diye alışveriş sitelerinde gezinmeye başlıyorum. Kendimi kaybettiğim yetmiyormuş gibi sağa sola da haber ediyorum şok şok şok indirimden haberiniz var mı diye...

Eskiden kitap, film, yapılacaklar listesi yapardım. Şimdi hangi tarihte nerede indirim var listelerim var benim. 3 lira ucuza ıslak mendil aldım diye sevinç nidaları atabiliyorum vallahi 💪 

Geçenlerde evden kahvaltı yapamadan çıktık, ergeni okula bırakırken simit poğaça aldırdım fırından ikimize de. Kesene bereket desene anne diye başımın etini yedi. Dur oğlum yemedim daha, yedikten sonra söyleyeceğim diye hafif bir gıcıklık yapayım dedim. Yapmaz olaydım 😑 Param kalmıyor işte diye bir başladı ağlanmaya offfff offff offfff... Anladım ki endişe hali sadece bende değil ona da epey yerleşmiş...

Cüzdanımın haline mi yanayım, ülkemin haline mi yanayım bilemediğim günlerdeyim...

Puftan sadece börek olmuyormuş, yürekte oluyormuş anlayacağınız... 




28 yorum:

  1. :((( Nasıl fakirleştik, nasıl psikolojimiz bozuldu ülkece…
    Herkes dışarlara kaçmanın bir yolunu arar oldu ki yüzüm yok biri de benim.
    Ben geldiğimde burda diyelim domates 1 euroysa Türkiye’de de 1 liraydı hatta euroyu at tl’yi koy aynı derdim gülerek. Şu an tam 10 misli arttı ülkedeki fiyatlar. Giderler euro karşılığına otursa bile maaşlar onda birinde kaldı. Bu sadece 10 senede oldu :( Burda ise domates hala aynı, geldiğimden beri aynı :( çok üzgünüm çok..
    Biri demiş 50 sene de sürse bitecek bu zulüm amannn 50 sene sürmesin ne olur, bitti ülke ya….

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülke nasıl toparlanacak hiç bilmiyorum :( Ama bir 50 sene dayanamaz, tarumar olur...

      Sil
  2. Ah ne kadar haklısın! Hepimiz puf puf kabarıyoruz, sinirden, alerjiden, üzülmekten...
    Pufff! :(

    YanıtlaSil
  3. puf sadece börekken güzeldi vallahi :)
    ne yazık ki hemen hepimiz benzer durumdayız. ben twittera bakmayayım diyorum, olmuyor bakıyorum yine. sonra başım ugulduyır bir süre abuk subuk haberler/yorumlar karşısında...bugün ünsal ünlü'yü dinlerken o da diyordu "mutsuz insanlar ülkesi olduk" diye...genel hale bakıp mutlu olmak imkansız...derin deriiiin iç çekiyoruz anca...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zamana kadar sürecek bu halimiz, endişe katsayım iyice arttı benim :(

      Sil
  4. Duyarsız kalmak tabi ki mümkün değil, bir şekilde herkesin kesesine olumsuz olarak yansıyor.. Umursamayalım diyeceğim ama o da mümkün değil.. Garip ama dahası acı bir durum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok acı hem de... Üretici bir toplumun tüketim odaklı yaşamasının ve üretimi unutmasının bedellerini ödüyoruz..

      Sil
  5. Gerçekten öyle bende aynı durumdayım. Ne ya yapacağımı bilmiyorum artık ..bende yağ fiyatlarını görünce beyinim yanıyor daha bugün büyük bir markete baktım sözde indirimli fiyatlar 98 TL öyleymiş 😂😂... Allah sonumuzu hayır etsin inşallah Rabbim yardımcımız olsun.. sevgiler canım benim 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marketler artım sadece etiketleri düzenleyecek personel alıyor, düşün halimizi :/
      Geçsin bu günler artık :/

      Sil
  6. Yanacak çok şey var malesef, bende twiter kullanmaya başladım pandemiden beri, sinirimi bozmak istemiyorsam o gün bakmıyorum hiç :)durumlar kötü, gidiş kötü sonumuz hayır olur inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah be Deryam.
      Hadi diyorum biz bir şekilde yaşıyoruz ama çocuklarımız ne yapacakççç Asıl ben ona yanıyorum :(

      Sil
  7. Hayat çok zorlaştı 3 parça şey 50 tl tutuyor halşmşz kötü..

    YanıtlaSil
  8. Gözle görülür, elle tutulur bir pahalılık. Böylesi gerçekten olmamıştı. Bakalım sonu nereye varacak. Çok sinir bozucu. Sonuna kadar haklısın. Ve ufacık çocuklar bile gergin hakikaten.
    Güzel günler diliyorum Şebnemcim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen yaşlı bir müşterim; ben yağ-tüp sırası çok bekledim ama hayatımda bugünkü kadar eziyet yaşamadım o zamanlar dedi...
      Daha çok üzüldüm :/

      Sil
  9. a101 de gün içinde etiketleri değiştirmeye yetişemiyorlar ve etiketçi işe alcaklar :)

    YanıtlaSil
  10. Emekliyim!!! Ayın 1nde vezir 2nde reziliz derdi bir arkadasım. Simdi maas görmeden yok oluyor. Neysee :D blog gezilerinde rastladım size beklerim banada

    YanıtlaSil
  11. görmezden gelip, lay lay lom yapmakla olmuyor ki ama hayatımızın gerçekleri bu fiyat artışları. Paramız pul oldu, nereye yetişeceğiz.Kısa kısa nereye kadar bilemiyorum. Şimdi keyiflerden kısılıyor zamanla zorunlu ihtiyaçlardan kısacağız belki de. Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sıra zorunlu ihtiyaçlara gelince ne olacak hakikaten :(

      Sil
  12. Puffff ki ne pufff Şebo.

    YanıtlaSil
  13. Biri yazmış yazı tura i,çin havaya 1 tl atıyorum avucuma düşene kadr oluyor 75 kuruş..daha acı ne olabilir bilmiyorum. Dayanılır gibi değil ..susulur gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susulacak zaman değil ama kime ne anlatacağını da şaşırıyor insan :/

      Sil
  14. İşin kötüsü ilerleyen zamanlarda bizi daha kötü günlerin beklemesi. Yakın zamanda düze çıkacak gibi durmuyoruz.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)