18 Şubat 2022

2022 Oscar adaylarını izliyoruz ♥ Volume 2 (Coda)



CODA (2021)

(En iyi film, yardımcı erkek oyuncu ve uyarlama senaryo dallarında toplam 3 adaylık)


İsim neden "CODA" diye merak ettiğimde "Child of Deaf Adults" tanımının kısaltması olduğunu, yani işitme engelli ebeveynlerin işitme engeli olmayan çocuklarını ifade ettiğini öğrendim. Hatta google araması yaparken çok da güzel bir yazıya denk geldim. İşitme engelli bir annenin hissiyatı aktarılmış, okumak isterseniz buraya linkini bırakıyorum.

Evet anlayacağınız gibi işitme engelli bir aile var filmimizde. Anne Jackie (Marlee Matlin), baba Frank (Troy Kotsur) ve abi Leo (Danial Durant) işitme engellidir ve aralarında sadece ailenin en küçük bireyi Ruby (Emilia Jones) duymaktadır. 
Balıkçılıkla geçinen ailenin dış dünyayla bağlarını tamamen Ruby sağlamaktadır. Küçük yaşına rağmen onlarla sabahın erken saatlerinde onlarla balığa çıkıyor, tuttukları balıkların satışında onlara yardımcı oluyor, daha sonra okula gidiyor ve yeniden okul dönüşünde ailenin günlük işlerinde yardımcı olmaya çalışıyor. Ama Ruby'nin müzikle bir bağı oluşup üniversiteyi farklı bir şehirde okumak istemesiyle dengeler değişiyor.

Filmimizin konusunu kısaca anlattıysam gelelim hissiyat kısmına 💗 Biliyorsunuz bu önemli bir mevzuu 😉 

Marlee Matlin'i yeniden izlemek beni mutlu etti. Zamanında kendisiyle "Başka Tanrının Çocukları" filminde tanışmıştım ve kendisine hayran kalmıştım. O rolüyle Oscar da aldı zaten. Fakat bir dizi estetik yaptırmış sanırım ki bu hiç hoşuma gitmedi :/ O cağnım mimikleri kaybolmuş :( Bu arada o filmi izlemediyseniz izlemenizi şiddetle tavsiye ederim ki ben bu Oscar sezonundan sonra yeniden izleyeceğim en doğal halini....

Ailenin gerçekten de diğer üyeleri işitme engelli oyunculardan oluşuyormuş. Aralarındaki o mükemmel uyum olayın doğallığından kaynaklanıyormuş ki bunu google amcaya danıştım, kendisi de onayladı beni.

Troy Kotsur oyunculuğu ile ilk tanışmam sanırım çünkü kendisini başka bir filmde hiç hatırlamıyorum. Haklı bir adaylık olduğunu düşünüyorum ki onun her sahnesinde filme kattığı komedi unsurlarıyla beni benden aldı. Şimdilik yardımcı erkek oyuncu dalındaki favorim kendisi. Filmleri izlemeye devam ediyorum, bu hissiyatım değişir mi bilemiyorum henüz.

Geçen sene yine işitme duyusunu kaybetmeye başlayan bir davulcuyu konu alan "Sound of Metal" filminde çok etkilendiğim bir sahne vardı. Bir anda bütün sesler kaybolmuştu ve izleyicinin empati kurması sağlanmıştı. Aynı yöntem bu filmde de kullanılmış ve Ruby'nin sahnede şarkı söylediği bir anda yine ortamın bir anda derin bir sessizliğe bürünmesi sağlanmış, bu hamleyle empati kurarak aile ile bağ kurmamızı sağlıyor ve filmin duygusal sahnelerinin arasında favorileşiyor diyebilirim. 

İzlemesi kolay, duygusal bağ kurulabilecek, komedi unsurları yerinde kullanılmış gayet hoş bir film var karşımızda. Ana konu gayet yerinde ancak yan konular konusunda hafif sıkıntıları oluşmuş hissiyatındayım. Bu sebeple en iyi film konusunda Oscar adaylığı hak edecek kadar değil ancak yarattığı duygu müthiş....

Bu sebeplerden ötürü kendisini ÇOOOOOKKKKKKKK SEEEVVVDDDDİİİMMM kategorisine attım izlediğim anda ve şöyle güzel vakit geçireyim dediğiniz anda da izlemenizi kesinlikle tavsiye ederim efenim 💗





30 yorum:

  1. :) Ay çok merak ettim ya konusu ilgimi çekti.
    Kocam beyle bir şans veriririz belki ilgisini çekerse, güzel oldu bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım ;) Belki hafta sonu filmi yaparsınız ♥

      Sil
  2. İlgi çekici bir konusu var, aklımda olsun bir ara izlemeye çalışacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Yazmayı unuttum ya Marlee Matlin'e ben de hayran kaldım. Hemen oynadığı fimlere baktım netten. Bu filmi izlerken benim de aklıma Sound of Metal geldi. O filmdeki seslerin tamamen ortadan kaybolması çok etkileyiciydi. burada sadece konser sahnesinde yaptılar. Daha önce niye böyle bir an yok diye bekledim hatta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka Tanrının Çocukları filmini de izle Saadet, eski bir filmdir ama güzeldir. Marlee Matlin şahanedir orada ♥

      Vurucu olması için tek bir sahnede yapmışlar muhtemelen, izleyiciye dokunmanın şahane bir yolu bence ♥

      Sil
  4. Ben de sizin gibi çoook sevdim bu filmi :) Ruby'nin okul gösterisinde ve Both Sides Now'ı söylediği sahnede duygulanmamak imkansızdı. Çok özel bir filmdi bence, adaylıkları dediğiniz gibi çok güçlü olmasa da bizlerin izlemesine vesile olduğu için minnettarım :) Ama Troy Kotsur kesinlikle o kategoriyi hak ediyor, umarım kazanan o olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izlediğime ben de memnunum ♥
      Film izlemekteki amacımız zaten kendimizi iyi hissetmek değil mi ;) Bu film bence bu işi layıkıyla yerine getirdi.

      Troy Kotsur şahaneydi bence de. Adayları tamamlamadım ama benim de şu an için favorim ♥

      Sil
  5. Hayatımın şarkısını en az 2 kere izlemişliğim ve oldukça beğenmişliğim var bu filme bakmak çok isterima ama ç....

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten tam söylediğin gibi, güzel vakit geçirme filmi. Puanlamana katılıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize iyi hissettiren şeylere o kadar çok ihtiyacımız var ki, sarılıyoruz böyle işte ♥

      Sil
  7. coda benim de merak ettiklerim arasında, işallah iyidir, filmi sevmek, verdiği duygu başka bişey filmin iyi veya kötü olması başka bişey, bakalım :) nightmare alley, power dog da merak ediyorum :) şimdilik üç tane izledim, şimdi bu akşam, drive my car izlicem, 3 saat imiş :) iyidir işallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nightmare alley benim için kötü bir deneyimdi ama sen farklı bişey bulursun belki...
      Drive my car 3 saatimi yedi diyorum ben, takatuko çok sıkıldım. Şoför kız biraz daha mimikli bişey olsaydı dedim sürekli film boyunca hahahaaa :)))

      Sil
  8. Çocuğun omuzlarında gerçekten büyük bir yük varmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook hem de... Röportajı okuyunca daha iyi anladım ♥

      Sil
  9. Troy Kotsur ismi bana da çok yabancı. CODA nın neden büyük harfle yazıldığı şimdi açıklığa kavuştu.;) Fransız çevrimini izlemiştim. Hoşuma gitmişti. Bunu da güzel yapmışlar demek ki. Sound of Metal filmi de harikaydı. Unutulmazlardan...
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sound of Metal efsaneydi evet.
      Troy Kotsur'u bundan sonra daha çok filmde görürüz bence ;)

      Sil
  10. appletv kaliteli izleme listesi sunuyor bence, genel olarak beğenyorum ne izlesem oradan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Apple Tv ye hiç bakmak aklıma gelmiyor, arada bakmak lazım aslında. Aklımda bulunsun, teşekkürler.

      Sil
  11. dont look up, lost daughter, tic toc boom, drive my car oldu benim. drive my car, iyiydi ama uzun olması biraz sürükleyiciliğini azaltmış, ben de yazmaya başlarım bugünlerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yorumlarını da bekliyorum deep. Ben çoğunu izledim.
      3 tane kaldı sadece. İzleme kısmını hallediyorum da yazma kısmı nasıl olacak bakalım :))

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Keyifli sahneleri çoktu evet. Özellikle babaya bayıldım ben :)

      Sil
  13. filmler, rus torrentlerinden indiriliyor, filmin adını yaz, torrent de yanına, bir sürü geliyor, çok iyi kayıtlar, istediğin bir torrent sitesinden indiriyorsun. film gündemi bütün filmleri böyle indiriyor. altyazısız tabii. altyazılar ise türkçe altyazı. org sitesinden alınıyor. altyazıyı filme işleyen program ile yerleştiriyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen şimdi bunu kolay kolay anlatıyorsun da bana öyle karışık geliyor ki deep :)))
      Öyle böyle değil hem de :))

      Sil
  14. Bu konu çok tanıdık geldi. Bir blogger arkadaş Fransız filmi paylaşmıştı. Onun yeniden çevrimi sanırım. Fransız filmindeki şarkı çok güzeldi, bakalım buradaki nasıl olacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sonradan öğrendim, öyle bir film varmış. Ve üstelik onun da tarihi çok eski değil. Neden böyle bişey yaptılar anlamadım.

      Sil
  15. ben de bu akşam yazdım oscarlarııı :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)