18 Ocak 2019

2018'de İzlediklerim


Bu sene izlediğim filmleri bloga taşımakta oldukça başarısızdım... Hoş izlemek konusunda da çok başarılı olduğum söylenemez 😉 Toplamda 43 film izlemişim

Malum burası benim için aynı zamanda arşiv görevini de gördüğü için topluca bir liste yapayım istedim. Elimden geldiğince de beğeni derecelerime göre de kategorize etmeye çalıştım hatta.

Yalnız arkadaş izlediğim filmi anlatmak ne kolaymış :))) Bıdı bıdı salla gitsin :))
Liste yaparken feci zorlandım. Mesela filmi beğenmemişim ama oyuncu şahane demişim kendimce. Konu güzel demişim, oyunculara atıp tutmuşum... Kıyasla bakalım elmayla armudu :))) Liste oluşturan ve bunları beğenisine göre sıralayan arkadaşların önünde saygıyla eğiliyorum bu sebeple... Zor bir işmiş...

Neyse efenim lafı fazla uzatmayalım... Borsa gibi inişli çıkışlı olan ruhuma hangileri iyi gelmiş, hangileri iyi gelmemiş... Ya da anına denk gelmemiş hep birlikte bir bakalım...



Bu sene en sevdiğim 3 film desek bu 3 filmi rahatlıkla sıralayabilirim... Tekrar tekrar izlerim diyebileceğim filmlerden...

BOHEMIAN RHAPSODY; 

Sinemada izlediğim bir filmdi bu sene... Biyografi dalında olan film Freddie Mercury'nin hayatını anlatıyor. Bir zamanlar Queen grubunu severek dinleyen biri olarak bu film ruhuma ne iyi geldi anlatamam.... Bu senenin Oscarlarında da bol bol ismi geçiyor. Bir çok dalda adaylık alacak gibi gözüküyor. O sebeple bu filmi belki Oscar listeleri tam belli olunca uzun uzun yazmak fırsatını bulurum... Ama hazır yazıyorken bahsetmeden de geçemeyeceğim, Rami Malek bu filmdeki performansıyla fevkaladenin fevkiydi... Hala izlemediyseniz mutlaka izleyin dediklerimden olur bu film ♥

THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI / ÜÇ BILLBOARD EBBING ÇIKIŞI, MISSOURI ; 

Bayılarak izlemiştim bu filmi... İzlemeyen kalmadı gerçi ama hala izlemediyseniz mutlaka izlenecek listenize ekleyin derim. Film hakkında yorumlarımı uzun uzun yazmıştım izlediğimde.... Buradan okuyabilirsiniz isterseniz...

120 BATTEMENTS PAR MINUTE / KALP ATIŞI DAKİKADA 120;

Yine çok sevdiğim bir film olur kendisi... Rengarenk ve bir o kadar da can acıtıcı... Mutlaka izlenmesi gereken filmlerden benim için... Yorumumu okumak isterseniz yine buraya bakabilirsiniz....



Yine sevdiğim yine yeniden izleyebileceğim bir grup var sırada...

A QUIET PLACE / SESSİZ BİR YER;

Tüm sinir bozuculuğuna rağmen beni ekrana kilitleyen ve son ana dek gerim gerim gerildiğim bir film oldu. Adından da belli olduğu gibi sessizlik üzerine kurulmuş bir film... Oyunculuklarına hayran kaldığım filmi de konusundan çok oyunculuklar kotarıyor zaten... Hele Emily Blunt beni benden aldı diyebilirim... Kadın muhteşemdi... Hele son sahne... Çok absurd bir son olsa da o keyfi ben yaşadım sanki gibi bir his oluştu bende.... Gerilim seviyorsanız mutlaka izleyin derim ki, ben gerilmeyi hiç sevmediğim halde sevdim ♥

CEBİMDEKİ YABANCI;

Bir Serra Yılmaz filmi olur kendileri... İtalyan bir film olan Perfetti Sconosciuti 'nden uyarlama. Orjinal filmi izlemedim o sebeple kıyaslama şansına sahip değilim ancak şunu söyleyebilirim ki bu film çok sevdiklerim arasında yer alıyor bu sene izlediğim filmler arasında.  Oyunculukların tamamı beni gayet memnun etse de bu filmdeki favorim Çağlar Çorumlu ♥ Bir yandan çok eğlendiğim bir yandan da merakla sonuna kadar pür dikkat izlediğim bir yapımdı. Dostlarımıza karşı ne kadar gerçeğiz izleyin, sorgulayın hem de eğlenin derim ben bu film için 😉

SUMMER 1993 / 93 YAZI;

Frida benim unutamayacğım karakterler arasında yer aldı bu film ile birlikte... Sakin sakin anlatımıyla mest eden filmler arasında yer aldı bu sene bende... Okumak isterseniz buraya tıklayınız efenim...

THE SHAPE OF WATER / SUYUN SESİ;

Oscarlı su canavarımızın filmi ♥ Beni büyüleyen bir sürü ayrıntıya sahip bu filmle ilgili uzun yorumumu buradan okuyabilirsiniz. Mutlaka izleyin dediğim filmlerden yine...



Bu grup benim yine sevdiklerimden ancak üst 2 gruba göre 1 tık altta olan grup... Hani şu çoookkk seeevdiiimmm ve sevdiiimmm farkı var ya ondan işte hahahahaaa :))) Neden gruplandırmakta güçlük çektiğimi anlamışsınızdır artık 😂😂

I, TONYA;

İlginç bir yaşam öyküsü... Çocukken buz patenine bayılırdım ve müsabakaları da gözümü kırpmadan izlerdim rahmetlik babamla.  Eskileri daha iyi tanıyorum o sebeple de Tonya Harding benim ayrı düştüğüm yıllardan, o sebeple hatırlamıyorum. Ama kesik kesik de olsa patlayan skandalları hatırladım filmi izlerken. Benim filmi izlerken odak noktam Tonya'nın aile ilişkileri üzerineydi tüm film boyunca.
En nefret ettiğim karakter oldu annesi sağolsun ancak Allison Janney'i de ayakta alkışladım tabi anneden bu kadar nefret etmemi sağladığı oyunculuğu için...  Kendisi de Oscarı kapmıştı zaten bu performansıyla... İzleyin dediğim filmlerden olur kendisi...

THE POST;

Gerçek bir olaydan yola çıkılarak hazırlanmış bu film yaşadığımız şu günlerde basın özgürlüğü düşüncemize tuz basar nitelikte olması sebebi ile izlenilmesi gereken filmlerden. Uzun uzun yazmıştım hatta izlediğimde, buradan okuyabilirsiniz isterseniz...

GET OUT / KAPAN;

Kurgusuyla beni kendine hayran bırakan bir film olur kendisi... Bu tarz filmlerden çok hoşlanmam aslında ve çokça izlemem. Ama bu filme duyduklarımdan dolayı kayıtsız kalamamıştım o dönemde.... Bu arada hemen de bir müjde vereyim Get outculara, ikincisi girecek bu sene gösterime ;)  Gerilim severseniz izleyin, sevmeseniz de izleyin diyeyim ben bu filmle ilgili...

AİLE ARASINDA;

Bu filmi seven çok sevdi, sevmeyen de hiç sevmedi galiba... Ben seven gruptayım ♥ O karmaşalı işler, Demet Evgar'ın oyunculuğu, şarkılar, ilginç tesadüfler derken benim filmde kopup gitmeme sebeptir. Siz siz olun ateşle oynamayın ama yine de :))) Bak aklıma geldi, ve yine beni gülümsetti bu film... İzlemediyseniz izleyiniz efenim :)


Bu grupta yer alan filmler hemen hemen bir üst grupla aynı beğeni seviyesine sahip bende... Ama yine de bir alt grup... Az sevdim grubu değil ama hahahahaaa :))) Nasıl kafa karıştırıyorum yalnız farkındasınız değil mi?

BATTLE OF THE SEXES / EZELİ REKABET

Çokça eğlendiğim ve sevdiğim bu feminist film ile ilgili yorumumu buradan okuyabilirsiniz isterseniz ;)

DARKEST HOUR / EN KARANLIK SAAT;

Gary Oldman'ın beni oyunculuğu ile büyüleyen filmi... Churchill ve II. Dünya Savaşını başlarına odaklanan tarihi biyografik film. Tarihi kısmı çok eleştirilse de benim severek izlediğim bir film oldu kendisi. Hatta Dunkirk filmiyle aynı sene gösterime girmesi, her iki filmi de daha çekici hale getirdi diyebilirim. Biri o dönemde yaşananlara odaklanırken Darkest Hour'da perde arkasında yaşananlara odaklandığı için tamamlayıcı etkisi yarattı... İzleyiniz dediklerimden...

DUNKIRK;

Filmi ilk izlediğimde sevdim de diyemediğim sevmediğim de diyemediğim bir film olsa da Darkest Hour filmini izledikten sonra kategori değiştiren bir film olur kendisi. İzleyecekseniz her iki filmi birlikte izleyin derim ;)
Filmle ilgili ilk izlenimlerimi de burada yorumlamıştım okumak isteyene...

LADY BİRD;

Bir ergenle hayatı nasıl paylaşırsınız ve onu nasıl anlarsınız kısmında empati yapabileceğiniz bu filmle ilgili yorumlarımı burada yapmıştım zaten 😉

FLORENCE FOSTER JENKINS;

Çokça eğlendiğim, özgüveniyle kendini hiç iyi olmadığı bir alanda idolleştirebilme gücüne sahip olan bir gerçek bir kadının yaşam öyküsü... Sıradışı karakteriyle benim ağzımı bir karış açık bırakan bir hayat, tabi güldüren de...
Meryl Streep olur da ben bu bu filmi sevmez miyim hiç gibi de bir not düşerim ben bu filme ♥




Sevdim'in 3. alt kategorisi bu filmlerde...

CENTER OF MY WORLD / DÜNYAMIN MERKEZİ;

Her izleyici kitlesine hitap etmeyen bir film... Sakin filmlerden hoşlananlara hitap ediyor daha çok...
Yorumlarımı okumak isterseniz buraya bakabilirsiniz...

YOL AYRIMI;

Yer yer klişelere kapılsa da benim severek izlediğim filmlerden. Son dönem Türk filmlerinin iyilerinden diyebilirim... Filmde en sevdiğim şey ise bir avukatın yardıma ihtiyacı olan kader mahkumu ya da müvekkillerini çalıştırdığı kafe oldu. Hele kör kitapçı, bayıldım o adama ♥
Bir de Altan karakterine hayat veren Rutkay Aziz var tabi sevilmelik :) Türk sinemasını seviyorsanız bu filmi de mutlaka izleyin derim...

L'AVENIR / GELECEK GÜNLER;

Bu film de herkese hitap etmeyecek bir film sesiz sakin yapısıyla. Ama benim sevdiklerimin arasında. Uzun uzun yorumlarımı okumak isterseniz buraya bakabilirsiniz...

WONDER / MUCİZE;

Ailecek izleyebileceğiniz keyifli bir film... Buradan okuyabilirsiniz yorumlarımı...

SOFRA SIRLARI;

Sıradışı işleyiş tarzıyla tam seyirlik bir film... Ama her seyirci tipine de hitap etmiyor tabi.. Biraz kara komedi, biraz dram Neslihan'ın hikayesi... Demet Evgar almış götürmüş filmi oyunculuğuyla... Muhteşem ahçı, sıradan bir ev kadını ama galiba bir psikopat :))) İzleyin bence 😉


Bu kategorideki filmlerin hepsini izlediğim zaman hissiyatımı dökmüşüm şükür :))
O sebeple filmleri merak edenleri direkt o sayfaya yönlendireceğim 😏

CALL ME BY YOUR NAME / BENİ ADINLA ÇAĞIR; burada

THE WIZARD OF LIES / YALANLAR BÜYÜCÜSÜ; burada

MR. & MRS. ADELMAN; burada

THE MIDWIFE / İKİ KADIN; burada



Bu kategori Ehhh İşttteeee 'nin bir tık yukarısı olan filmler...
Filmlerle ilgili olan yazılarımı hiç okumayıp ilk defa bu yazıyı okuyacaklar diyeceklerdir ki, bu kadın ne yapmış derecelendirme işinde diye ama Şebo'nun kriterleri böyle işte :))) Siz de alışırsınız merak etmeyin :))


AŞK UYKUSU;

Aldatılan kadın saçmalamalarıyla iyi iş çıkartan filmlerden... Aslında sevdiklerim arasında bu film... Neden altlara kaydı diyecek olursanız diğer filmlerle kıyasladığımda altta kaldı maalesef. Filmle ilgili neler anlatmışım buradan okuyabilirsiniz.

ÖTEKİ TARAF; 

Biz nasıl gerilim filmi yapmışız acaba diye izlediğim bir filmdi kendisi... Burada da bir sürü bıdı bıdı etmişim zaten okumak isteyene ;)

ÖLÜMLÜ DÜNYA;

Bir Ali Atay filmi... Ara ara eğlendirse de beni bu film, havasına giremediğimi de yazmadan edemeyeceğim... 

HADİ BE OĞLUM;

En sevdiğim özelliği çekim yapılan koylarıydı... Doyamadım o sahneleri izlemeye... Onun dışında maalesef çok çekemedi beni kendine... Ama yine de izlenebilir kıvamda olduğunu söyleyebilirim...


Bu grubumuz da çıtır çerez eğlencelik filmlerimiz var. 

MADAME;

Rossy De Palma'yı keşfettiğim film ♥ Filmi çok beğenmesm de Hizmetçi Maria beni çok eğlendirmişti :) Anlatmışım burada filmi uzun uzun...

I AM NOT AN EASY MAN / BEN SENİN BİLDİĞİN ERKEKLERDEN DEĞİLİM;

Yakışıklı bir zamparaya prim verdiğim ve bu sebeple izlediğim bir film... Dünya değişir ve erkekler kadın rolünü üstlenirse neler olur dediğimiz bir film... Eğlendiğim ama ehh işte dediğim bir film, yazmışım burada uzun uzun zaten...

LİFE OF THE PARTY / PARTİ KRALİÇESİ

Kızıyla birlikte üniversite okuyan bir kadının hikayesiydi... Eğlencelik çıtır çerez filmlerden... Melissa McCarthy filmlerinden ♥ Kadın zayıflıyor farkında mısınız bu arada ;)

SEN KİMİNLE DANS EDİYORSUN;

Standart çok büyük bir özelliği olmayan bir filmdi ama tam da anıma denk gelse gerek çok eğlenmiştim bu filmi izlerken... Eğlencelik kategorisine bu sebeple girdi...



Bu grup maalesef sevmediklerimden oluştu.... Bazılarının IMDB puanı yüksek aslında ama bana göre değildi demekki...

EIGHTH GRADE / SEKİZİNCİ SINIF;

Bana sanki Lady Bird filminin kasılmış hali gibi geldi... Elsie Fisher ergen olarak aslında çok güzel bürünmüş karaktere ancak yok sıkıldım... Üstelik bu film Oscar listelerinde de ihtimaller dahilinde geçiyor... Ama sevemedim...

HAPPY END / MUTLU SON;

Genelde Isabelle Huppert filmlerini severim ben ama yok bu film benim için başı sonu belli olmayan, garip aile ilişkilerini anlamlandıramadığım bir film oldu... Burada da yazmıştım hatta...

MOLLY'S GAME / MOLLY'NİN OYUNU;

IMDB puanı yüksek ve gerçek bir yaşam öyküsünü anlatan bir film olsa da benim anıma denk gelmedi sanırım bu film... Olimpiyatlı kayak sporcusunun yaşadığı başarısızlıktan dolayı seçilmiş gruplara kumar oynatma dönemini anlatıyor filmimiz... Yer yer beni heyecanlandırsa da yok gitmedi işte....

BLACKKKLANSMAN / KARANLIKLA KARŞI KARŞIYA;

Oscar adaylığı söz konusu olan bir film yine... Çok büyük beklentilerle oturmuştum başına ama acaba bende mi bir sorun var, anlayamıyorum dediğim bir film oldu kendisi... Irkçılık temel konusu... Listeler açıklandığında belki hissiyatımı uzun uzun yazarım yine...

TAMMY / BAŞ BELASI;

Melissa McCarthy filmi..  Üstelik Susan Sarandon da var  bu filmde ama benim için gitmeyen bir filmdi maalesef... Nedense bu film için anıma denk gelmedi diye düşünüyorum :)) Melissa'cığıma kıyamadım yine :)


Bak bu grup için söyleyecek söz bile bulamayabilirim.. O yüzden uzatmaya hiç gerek yok...
Kesinlikle sevmediğim filmler olur kendileri...

CUBE
BİR NEFES YETER
MAİDE'NİN ALTIN GÜNÜ
ESKİ SEVGİLİ
ORGANİK AŞK HİKAYELERİ


Sinema açısından bu seneyi kapattıysak artık, yeni filmlerle görüşürüz ♥



26 yorum:

  1. izlemediklerimi not aldım, böyle açıklamalı
    film listesi çok işime yarıyor. boşa zaman geçirmek istemiyor
    insan. artık saçma şeyler de seyrederek vakit
    harcamak istemiyorum. dizi de arıyorum ne zamandır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yaramasına çok sevindim ♥
      Bence de zamanla yarışırken saçma sapan şeyler izlemek istemiyor insan...

      Sevgiler ♥

      Sil
  2. Bunca filmin içinden 9 tane izlemişim bende. Diğerlerine de göz atacağım.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevebileceklerin vardır mutlaka aralarında ;)

      Sil
  3. Benim gibi filmlere puan bile veremeyen biri karşında saygıyla eğilir.
    Liste yapmak dünyanın kesinlikle en zor işi. Hele seçeneklerin çoksa. Bence gayet güzel bir yazı hazırlamışsın. Tebrik ediyorum seni.

    İzlemediğim ama senin önerdiklerini not alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaaa :) Yalnız olmadığıma çok sevindim Sibel ♥
      Öpüyorum seni :)

      Sil
  4. Ben bunlardan sadece Aile Arasında'yı izledim ve pek sevmedim. Filmlere genellikle hakim olan melankoli bana pek iyi gelmiyor, bir arkadaşla izliyorsam farklı oluyor tabi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmiz izlediğim ortam, yanımdaki insanlar beni de çok etkiler... Bazen olumlu bazen olumsuz...
      Eğlenceli filmlerde kalabalık olmaya çalışıyorum ben, daha eğlenceli oluyor sanki ;)

      Sil
  5. Bence çok başarılı bir yazarsınız devam ediniz.Sizi okumak çok keyifli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Ne güzel bir yorum bu böyle ♥

      Sil
  6. Ben de puan verirken aynı sıkıntıyı yaşadığımdan seni anlıyorum :). Bir site vardı orada puan verirken aşırı sıkıntıya girdim de siteye bir daha öneri almak için bile giremedim :).

    Yalnız film listen dolu dolu ne güzel, sayıca az olsa da bence güzel filmler izlemişsin. Geneli de güncel filmler, bence çok güzel bir öneri listesi gibi olmuş. Eline emeğine sağlık, öpüyorum seni :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen film çok beter olabiliyor ama o filmde bir karakter beni çekiyor ve filmi sevdiriyor... Ya da ne bileyim en başarılı filmde ben irite olabiliyorum... Karmaşık şeyler bunlar...
      Ben de kafama göre dizdim işte elimden geldiğince...
      Ama çok zormuş bu listeleme işleri ;)

      Sil
  7. İzlenecek bir film aradığımda dönüp bakayım yazına yeniden. Şu ilginçmiş diyorum okurken, ne seyredeyim deyince unutuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de oluyor aynı durum Saadet...
      Ben not defterine yazmaya başladım artık... Bazen oraya da bakmayı unutuyorum ama :)))

      Sil
  8. Merhaba sizi takibe aldım, beklerim.https://fatihpinarca.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. The Shape of Water'ı az önce ütü yaparken televizyonda rastlayıp izledim. Neyse ütü azdı da onu izleyeceğim derken onbin saat sürmedi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o filmin en çok rutinlerini sevmiştim Handan...
      İzlemene sevindim ♥

      Sil
  10. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  11. Oo sen nyie süpersin ben bbir yilda on film izlersem ne ala. Bohemian Rapsody i bekliyorum hala amazona gelecekmis 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne bileyim bu da bana az geldi derya... Önceki senelerde daha fazla izliyordum, o sebeple belki de...

      Sil
  12. 43 az bir rakam değil tabi bana göre :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Ben de önceki senelerime göre kıyaslayınca öyle geldi işte ;)

      Sil
  13. Her filmi nasıl yorumladın, emeğine sağlık. Detaylı bir liste olmuş. Beğendiklerini hemen izleme listeme ekliyorum.

    Get Out'u ben çok sevmiştim. İkincisinin çıkacağından haberim yoktu. Umarım ilk kadar güzel olur.

    2019'da bol filmli günler diliyorum sana :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şule, vaktim olsa film yorumlamayı seviyorum ben.

      İkincisini ben de sabırsızlıkla bekliyorum. Bakalım nasıl olacak ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)