5 Şubat 2020

2020 Oscar adaylarında #8



1917 (2019)

(Adaylıkları; en iyi film, yönetmen, özgün senaryo, film müziği, görüntü yönetimi, makyaj ve saç tasarımı, ses miksajı, ses kurgusu, görsel efekt  ve yapım tasarımı olmak üzere toplamda 10 dalda...)

Savaş filmlerini çok sevmem değil genelde hiç sevmem... Savaşın haklı gösterilmesi, kendi ideolojilerinin kutsanmaya çalışılması, savaşın benimsenmesi gibi bir alt mesajının olması hoşuma gitmez... Bir de kan revan görüntüler eklenince içim de kaldırmıyor... Savaşın hiç bir hali güzel değil...

İşte tüm bu sebeplerle izlemediğim bu türü genelde Oscar adaylarından biri olursa izliyorum... 1917 de bu grup içinde işte...

Filmin konusunu kısaca anlatacak olursam; 2 İngiliz askeri Blake (Dean-Charles Chapman) ve Schofield (George MacKay) in düşman Alman hattını geçerek hayati bir mesajı kendi ordularına iletmeye çalışmasını konu ediyor...

Gelelim hissiyatıma ve sevdiğim sahnelere...

1917 filmi bir savaş filmi olmasına rağmen içinde çok fazla insani olgu işleniyor... Savaşalım mantığından çıkarak savaşın açtığı yaralara odaklanıyor... Bu his oldukça hoşuma gitti...

Mesela bir sahne var; Blake ve Scho düşman hatlarından geçerken yeni çiçek açmış kiraz ağaçlarının arasından geçiyorlar. Ancak askerler üzerinde çiçeklerle bezeli meyve verecek ağaçların hepsini kesmişler... Blake annesinin bahçesindeki kiraz ağaçlarını anlatarak abisiyle nasıl kiraz topladıklarını anlatırken bir yandan duygulandırırken alttan alttan da çiçeklerin yeniden tohumlayacağını ve o bölgenin yeniden kendiliğinden ağaçlanacağını hissettirirken umut aşılıyor ♥

Yine bir sahne de bir üst rütbelinin askerlerin iletmeye çalıştıkları mesajın hücum emrinin iptalini içerdiğini öğrenince verdiği tepki şahaneydi... Bak üşenmedim o sahnelerin ekran görüntüsünü de aldım 😏


Evet bazıları savaşmayı çok sever ve ister ne yazık ki...

Savaşın acımasızlığını gösterirken bir yandan da insana ve onun vicdanına odaklanmış... Blake'in düşen bir düşman uçağından pilotu kurtarmaya çalışması ya da ne biliyim Scho'nun kaçarken harabelerde saklanan bir kadının yetim bir bebeği sahiplenmesi ve aynı kadının Scho'nun yaralarını sarmaya çalışması oldukça insaniydi...

Filmde Scho'ya hayat veren George MacKay genç olmasına rağmen pürüzsüz bir oyunculuk sergilemişti... Çok yakında bu genci sık sık aday listelerinde görme olasılığımız oldukça yüksek... Bu sene de alabilirlerdi aslında...

Sonuç olarak ben bu filmi OLLLDUKKKÇAAAA SEEVVDİİİMMMM... Oldukça kısmı tamamen türünden ötürü :)

Oscar yarışını oldukça önde götüren bu film bakalım heykelciği görecek mi hep birlikte bu Pazar göreceğiz ;)


12 yorum:

  1. https://sadevederin.blogspot.com/2020/01/oscar-adaylarn-izliyoruz_29.html

    heeey baak, oscarla ilgili son yazım buyduu. ebrar da çok iyi dedi 1917 için, sessiz gemi de :) ben kişisel görüş olarak jojo alsın istiyorum, tarafsız olarak da 1917. filmin en büyük adayı diyom. yönetmende ise tek aday. eveet. bondun eski yönetmeni ayrıca. bütün filmleri izledik sessiz gemiyle. en iyi erkekte pain and glory, en iyi kadında judy ve bombshell kaldı :) en iyi animelerden de to lost my body ile missing link kaldı. ama pain and glory dışında diğerlerini bulamadık zaten nette :) bu aradaa, senaryoda yarışan knives out kaçırma (evrensel filmlerim net adresinde), nefis polisiye, agatha christie gibi :) the lighthouse da güzel ama izlemesi kolay değil :) the two popes da eğlenceliydi. ama benim gözdelerim, jojo, 1917, ford ferrari :) en iyi kadına daha karar veremediim. harriett da iyidi, little woman da :) bu hafta yazcam adaylarımıı. gözde türker, perili ev ebrar, sessiz gemi, ilkay özgür kağıttan dünyam, izliyoz bakalım. ebrarın yazısında senin de adın geçiyo zaten. bu hafta senin 1917 düşünceni de sölerim :) joker, 1917 nin yanına bile yaklaşamaz de mi yaa :) ama işte bu işler belli olmaz. bir de netflix yapımlarına vermeme eğilimi de var bakalım :) oscar bu, filmlerin iyiliğine bakmıyo sadecee, cannes ve beriln olsa başkaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oscarın farklı bir aritmetiği var haklısın...
      Şimdilik ben de filmde 1917 diyorum.. İzlemediklerim var daha... Bitirince nihai karar...
      Ben sanırım ancak tahminlerimi Cumartesi akşam yapabileceğim

      Sil
  2. heey, film gönderilemiyor hiç bir şekilde. bunu engelliyorlar. çok byte lı olduğu için. film sende varsaaa o zaman demekkisii indirdin sen filmi. ben de bakıyım bi. torrentlerde var doğru. hem de mükemmel kayıt oluyooo. aklında olsun rus torrentleri, inanılmaz yanii. sinemadan bile daga iyi görüntü. blue ray :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. torent çok anlamadığım bir konu deep benim ;)

      Sil
  3. Paylaşım için teşekkürler, kiraz ağaçlı kısım güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en sevdiğim sahnelerden biriydi diyebilirim :)

      Sil
  4. Son Samuray'ı çok severim ve sanırım gördüğüm en güzel kiraz çiçekli sahneler onda. Savaş filmlerinde, milletin birbirini öldürdüğü sahneler değil de özellikle şaşırtıcı taktiklerin işlendiği, zeka ürünü sahneler çok ilgimi çeker. Bu filmi de izlicem. Çok teşekkür ederim değerlendirmen için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunda çok öyle sahne de yok gerçi ama daha insani vurgulamalar var Bahar...
      Son Samuray'ın o sahnesini hatırlıyorum, gerçekten çok güzeldii...
      Sevgiler ♥

      Sil
  5. Geçen izleyelim dedik çektiğimiz de çeviri kötüydü. Ben alt yazılı tercih ediyorum ama eşim çeviri getiriyor genelde:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de altyazılı seviyorum Saadet, çeviri çok yavan oluyor genelde... Okumak da zor ama yapacak birşey yok ;)

      Sil
  6. George MacKay ismini Google'da arattım ve oyuncuyu hemen hatırladım. Kaptan Fantastik'te de oynamıştı. Normalde bir filmde gördüğüm bir isim öyle hafızama kazınmaz ama oyuncunun akılda kalıcı bir tipi var. O filmde de başarılıydı. İzlemediysen tavsiye ederim Şebnem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O filme ben bayılmıştım Şule.... İnanılmaz güzel bir aileydi, sıradışı :)) Evet o filmde de vardı haklısın. Bu çocuk yürür ben diyeyim sana ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)