5 Şubat 2020

2020 Oscar adaylarında #9


Dün gece 2 filmi de peşpeşe izlemiştim...
Normalde zamana yaya yaya yazarım filmleri ama hem vakit darlığından hem de bekletince yayınlayamama korkumdan bugüne 2 post oldu :)))

Bu aralar filmlerle doldu sayfam ama idare edin artık ;)



A BEAUTIFUL DAY IN THE NEIGHBORHOOD / MAHALLEDE GÜZEL BİR GÜN (2019)

(Adaylıklığı; en iyi yardımcı erkek oyuncu dalında olmak üzere sadece  1 dalda...)

Gerçek bir hikayeden uyarlanmış filmimiz. Amerika'nın ünlü TV kişiliği Fred Rogers (Tom Hanks) 'ın hayatından bir kesite odaklanılıyor. Tom Junod (Matthew Rhys) ile yapmış olduğu bir röportaj sonrasında arasında oluşan dostluğu anlatıyor...

Daha önce böyle bir insanın varlığından haberdar değildim. Amerika için oldukça ikon bir isimmiş, özellikle çocuklar için... Filmi izledikten sonra acaba kimmiş diye baktığımda ekşide bir yorumcu "bizim için Adile Naşit nasılsa, Amerikalı çocuklar için de Rogers öyle" diye bir yorum yapmış ve sanırım kişiyi bizim anlayacağımız en güzel şekilde tanımlamış...

Film hissiyatıma gelecek olursam, benim için sade ve huzur dolu bir filmdi diyebilirim... Verdiği olumlu his ruhuma çok iyi geldi...

Odaklandığı konu gazeteci Tom'la tanışması, onun hayatına pozitif etki etmesi olunca biyografik türden biraz uzaklaşsa da o kişinin hissiyatını anlayabilmek için yeterli geliyor aslında. Filmi izledikten sonra onun o pozitif hali o kadar etkiliyor ki zaten bu da kimmiş diye bakmadan yapamıyorsunuz. Şahsen bana öyle oldu ;)



Filmin ortalarına kadar bir insan bu kadar pozitif olamaz, ha bir şey çıktı ha bir şey çıkacak diye bekledim ki gazeteci Tom da benimle aynı düşüncedeydi.  Gerçek yaşamda böyle insanlar olacağına inanamıyoruz sanırım. Ki karısına kocanız bir aziz mi minvalinde yöneltilen soruda verdiği yanıt hoştu. Mükemmel biri olmadığını, onunda sinirlendiğini ama bununla baş etmekle ilgili yöntemler bulduğunu söyledi.... İçindeki huzuru ve pozitifliği ortaya dökmek için herkes kendi içinde bir yöntem bulabilir belki de... Kim bilir...

Filmdeki eksikliğini hissettiğim konu sadece çocuklarla bu kadar iyi anlaşan birinin çocuklarıyla ilişkisini görememek oldu sanırım... İki çocuğu olduğundan ve onlarla ilişkisinden üstü kapalı bir sohbette bahsi geçti ama bana yetmedi. Biraz daha derinleştirebilirlerdi sanki...

Tom Hanks sade oyunculuğuyla göz kamaştırıcıydı ve her aday olarak girdiği listede bu adamdan vazgeçemiyorlar düşüncemi bu sefer kırdı... Diğerleriyle baş edebilir mi bilmiyorum ama dümdüz kişiliği olan ve bir süre sonra izleyici de sinir bozucu olabilecek gülümsemesini o kadar içten ve sade vermiş ki sıkmadı hiç...

Bir kaç kelam da Matthew Rhys için edeyim... Evet iç bunalımları vardı, agresifti karakter olarak ama o karaktere sanırım hiç bir ekleme yapmadı... İçine sokamadı beni buhranlarının... Yavan buldum anlayacağınız bu filmdeki oyunculuğunu... Yaralı bir baba oğul ilişkisinden şahane şeyler çıkartılabilirdi diye düşünüyorum

Filmde affetmekle ilgili verilen mesajlar şahaneydi mesela... O kısımları da çok sevdim...

Rogers'ın sihirli cümlelerini sevdim...

Fonda oyuncaklarla yaratılan sokak, cadde, kent gibi ayrıntılar hoştu...

Evet çok kusursuz bir film değil belki... Biraz düz gidiyor... Bazı duygular tokat gibi çarpılabilecekken daha yumuşak dokunuşlarla verilmiş ancak o sıcaklık ve huzur var ya.... Tarifi imkansız... Müthiş bir olumlama filmi diyebilirim...

Sonuç olarak bu kusurlu ama sıcak filmi inanın ÇOOOOOOOKKKKKK SEEEEVVVVDİİİMMMM ve çoluk çombalak izleyin diyorum.... Kesinlikle tavsiyemdir...




16 yorum:

  1. Bazı akşamlar tam olarak bu tarz filmlere ihtiyacım oluyor, çok saol canım:)

    YanıtlaSil
  2. ne güzel oldu bu tavsiye yine, ilk fırsatta izleyeyim, seviyorum senin sevdiklerini <3

    YanıtlaSil
  3. Eklensin bakalım listeye

    YanıtlaSil
  4. Demek çoook sevdin o zaman sana güveniyor ve bu akşam izliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pozitifliğinden nasipleneceksin emin ol ;)

      Sil
    2. hadi inşallah. Bu arada gerçek hesabım bu, yanlışlıkla diğeriyle yorum yapmışım :))

      Sil
  5. Nedense bu filmde sıkılırmışım gibi geldi gündemime almadım o yüzden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok sıkılmazsın Saadet, ben de önyargılıydım bu filmi izlemeden önce..

      Sil
  6. bu gece bunu izliyoree. hıhıms değişik ve hoş film :)

    YanıtlaSil
  7. Tom Hanks'i çok seviyorum ben. Çok sempatik geliyor bana. Anlattığına göre tam onluk bire rol olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam onluk, yumuşak bir rol olmuştu Şule...

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)