28 Nisan 2020

16 gün 16 yazı meydan okuması #11


11. Sosyal medyanın 3 iyi 3 kötü özelliği hakkında konuşalım mı bugün ?

Güzel bir konu ♥ Özellikle şu aralar sosyal medya canavarlığımız artmışken :)


Bu konuda çok yenilikleri takip eden biri olmadım. Çok uzun süre facebook hesabı açmadım mesela, direndim. Ne zamanki Oytun anaokuluna başladı ve anaokulu öğretmeni facebook üzerinde aktivitelerini paylaşmaya başladı, ben de mecburen dahil oldum... Twitter'a girme sebebim gezi olaylarıydı.. İnstagram da uzun süre inat ettiklerimdendi mesela... Sonra merakıma yenik düştüm :D
Hoş bu mecralara girmemle birlikte müptelası olmam da ayrı bir ironi ama burayı şimdilik pas geçelim hahahaaa :)))

Şimdilerde aktif olduğum bir instagram var bir de canım blogcum zaten ;)

Sosyal medyanın bana pozitif katkılarından bahsetmek istiyorum ilk önce...

Doğru kullanıldığında öğreticiliğin ve ilham vericiliğinin olduğunu düşünenlerdenim... Özellikle bloglardan o kadar güzel şeyler öğrendim ki... Yeni öneriler aldım, bazen bakış pencerelerimi değiştirdim, bazen hatalarımı gördüm, bazen de kendimi tebrik ettim... Ve en önemlisi birçok konuda yalnız olmadığımı hissetmek en keyiflisiydi...

Her zaman derim ben doğaçlama bir anneyim diye... Kitapları çevirip bu nasıl olmalıymış, ne yapmalıyım diye hiç öğrenen bir birey olamadım maalesef... Bu tarz bana uygun değildi çünkü... Ama sosyal medya annelerinin deneyimleri benim için farklı bir boyuttaydı... O büyük fenomenlerden bahsetmiyorum tabi ki... Doğallığıyla, öngörüsüyle bana kılavuz olan bir çok insan oldu... Ben ve anneliğim bu durumdan pozitif olarak etkilendi diyebilirim...

Sosyal medyanın bir güzelliği de zaman kaybını önlemesi... Ama tabi doğru kullanmayı başardığımda... Yoksa bu pozitiflik hemen negatifliğe keskin bir dönüş yapabiliyor... Normalde araştırırken zaman kaybedebileceğim bir çok şeye kısa zamanda ulaşabilmek harika bir duygu.....

Bak bu zaman mevzunu negatifliklerde de değerlendirebiliriz... Bazen oradan oraya o kadar çok atlayıp asıl odaklanmam gereken şeyden uzaklaşabiliyorum ki... Tam zaman kaybı işte... Bu konuda kesinlikle sınırlamacı olmam gerekiyor kendime...

Sosyal medyanın çok kullanılır olmasıyla birlikte bilgi kirliliği de oluşmaya başladı maalesef... Herkes her konuda âlim gibi maalesef... Hmmm o öyle değil böyle, hmmmm bu böyle değil şöyle diye ahkam kesen o kadar çok insan var ki... Kirli bilgilerden arınmak bazen çok güçleşebiliyor :/


Bir de tabi -mış gibi yapmak, -mış gibi yaşamak durumları var... Sahtelik almış başını gidiyor... Bazen birbirinin kopyası insanları görmek inanılmaz derecede bunaltıyor beni... Bir ara yeni nesilden ümidimizi kaybetmemiz de bu nedenle olmuştu sanırım... Olabildiğince tartışılabilir bir konu...

Neyse lafı fazla uzatmayayım artık... Ne onlu ne onsuz olamadığımız bir mecra der kapatırım bu konuyu 😀








4 yorum:

  1. Gerçekten öyle sahtelik çok ne yazık ki. . çok yazmışsın gönlüne sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  2. Sosyal medyanın benim için en kötü yanı kendimi sürekli birilerini kıskanırken bulmam. Bir ara ciddi bunalıma girmiştim. Çok şükür bir derdim,sıkıntım yok ama sanki herkes benden daha mutlu, daha başarılı, daha güzel, daha sosyal gibi geliyordu. Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını ve insanların sadece mutlu anlarını paylaştığını fark edince eskisi kadar etkilenmemeye başladım. Yeni bir şeyler öğrenmek içinse ideal ortam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara da ben allahım ben mi yetiştiremiyorum, bu insanlar kaç saat yaşıyorlar diyordum ki aydım :))
      Evet biz ilhamımızı alalım, yolumuza bakalım ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)