22 Mart 2021

2021 Oscar Savaşları / Volume 4 ♥ MINARI ♥


MINARI (2020)

(En iyi film, erkek oyuncu, yardımcı kadın oyuncu, yönetmen, özgün senaryo ve özgün müzik dallarında toplam 6 adaylık)

Koreli çift Jacob (Steven Yeun) ve Monica (Yeri Han) daha rahat bir yaşama sahip olabilmek için iki çocuklarıyla birlikte Kore'den Arkansas'a göç etmişlerdir. Amerika'nın taşı toprağı altın misali hayalleri vardır. Fakat bu Amerikan rüyası eşlerin kafasında farklıdır. Jacob büyük bir çiftlik kurup zengin olmayı isterken Monica şehir hayatına daha yakın, özellikle kalbinde sorun olan küçük oğlu David için  hastaneye yakın bir yerde hayat kurmak istemektedir. Üstelik Jacob karşısına ev diye bir karavan ev çıkartmıştır.

Çift Kore'de yaptıkları işin aynısını yapmak zorundadır çiftliği kurana kadar. Civcivlerin cinsiyetini belirleyerek ayrım yaptıkları bir işte çalışmaktadırlar. Hayat koşullarını ne kadar değiştirmek isteseler de yine aynı rutinin içinde bu sefer yalnızlık duygusuyla devam etmektedirler hayatlarına. 

Kendileri çalıştıkları için çocuklarına bakmaları için annelerini (Youn Yuh-Jung) çağırırlar evlerine... Biraz da olsa sıradan yaşam döngüleri onun gelmesiyle birlikte hareketlenir.

Bir tarafta hayallerine ulaşma çabası, bir tarafta sürekli önlerine çıkan engeller, David'in hastalığı ve dolayısıyla eşler arasında oluşan gerilimle tam bir hayat debelenmesini izliyoruz filmde... Sakin ama sürükleyici bir dille.

Karakterlerden en çok küçük çocuk David ve anneanneyi sevdim ben. İkisi arasındaki birbirlerine alışma devresi ve anneannenin yeni tanıştığı Amerikan nesnelere ve olaylara verdiği tepkiler şahaneydi. Hele David'in koşması yasak olduğu için kendince geliştirdiği hızlı yürüme stiline bayıldım ♥

Jacob'un çok çalışıp çabalamasına rağmen yolunda gitmeyen işleri sebebiyle verdiği tepki "benim adım Hıdır, elimden gelen budur" misali tepkisi ara ara içimi cız ettirdi.

Bu arada filmin ismi Kore'ye özgü bir cins olan su teresinden geliyor. Ailenin en yaşlı üyesinin getirdiği tohumları bir dere kenarına ekmesiyle büyüyor. O özgün ve yabani gelişimiyle aileye destek oluyor. Yani anlayacağınız ailenin kökleri yine aile için güç ve derman oluyor.

Sonuç olarak ben bu filmi SEEEEVVVVDDDİİİİMMMM. Sessiz sakin yapısıyla gerçekçi bir film. Bu tarz filmleri sevenler için iyi bir seçenek ve maaile izlenebilecek türden olması sebebiyle çoluk çocuk hep birlikte izleyebilirsiniz der ben haftalık koşuşturmama start vermek için kaçarım.

Mutlu haftalar herkese 👋



27 yorum:

  1. Bu filmi bulamadım ben. Hafta sonu seyretmeyi planlamıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. netfilix diye bir sitede buldum ben de. Bir çok yerde kaldırılmış. Orada da ikincil bir linkte tesadüfi açıldı

      Sil
  2. ben de severek izlemiştim bu filmi....

    YanıtlaSil
  3. Vakit bulanilirsem adayları izleyeceğim, teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. arkansas da koreliler hehe ilginçliymiş izlerim tabisi :)

    YanıtlaSil
  5. Maalesef ben de bulamadım :(

    YanıtlaSil
  6. Kore sineması iyidir, sevilir, izlenir.
    İyi haftalar olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Kore sinemasına daha çok alıştığımı söyleyemem ama zamanla o da olacak inşallah :)
      Size de iyi haftalar

      Sil
  7. Mutlu haftalar sana da, hayata dair huzurlu bir filmi andırıyor afişi de 😊
    Not alıyorum, moduma uyduğu bir zaman izlerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzur demeyelim de sakin diyelim. Başlarında oldukça dert tasa var çünkü.
      Keyifli seyirlerin olsun.

      Sil
  8. Filmin yazısı bile çok dokundu bana. Bir de izlediğimi düşünüyorum da.

    YanıtlaSil
  9. Merak ediyorum bu filmi ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi Oscar savaşlarına bana yetiş Handan ;)

      Sil
  10. İzledim filmi, link için teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Maşallah film izleme ve yorumlama performansın çok iyi Şebnem. Bu hızla bütün listeyi bitireceksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha izleyip yazmadıklarım da var Şule. Bu sene ilk 6 kategoriyi bitirir, yabancı kategorisindeki filmleri de izleyebilirim belki. Şimdilik iyi gidiyorum ♥

      Sil
  12. Madem sen sevdin o halde ben de not aldımmmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin bir film Gamze ve derdini güzel anlatıyor ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)