30 Mart 2021

2021 Oscar Savaşları / Volume 8 ♥ THE FATHER ♥


THE FATHER / BABA (2020)

(En iyi film, erkek oyuncu, yardımcı kadın oyuncu, uyarlama senaryo, film kurgusu ve ve yapım tasarımı dallarında toplam 6 adaylık)

Anthony (Anthony Hopkins) 80 li yaşlarında, bedeni olarak sağlıklı gözükse de akli olarak yaşlanmıştır. Kızı Anne (Olivia Colman) onun bakımını üstlenmiş olmasına rağmen bu hiç kolay olmamaktadır. Anthony gelip giden hafızası, hayalleri ve inatçılığı ile onu zorlamaktadır.

Film olay döngüsü içinde Anthony ve Anne 'yi izletmiyor bize. Anthony'nin hafızasından ve bakış açısından izliyoruz filmi. Bu durum biraz izlememi zorladı açıkçası. Hangisi gerçek hangisi Anthony'nin sanrıları karar vermekte zorlandım. Tam olay döngüsünü kafamda oturttum dediğimde Anthony beni yine şaşırttı.

Tek bir mekanda geçiyor filmimiz, bir apartman dairesi görünümünde... Açılan kapılar, kapanan kapılar Anthony'nin olay döngüsünün sarmalları sanki. Geçmiş ve şimdi karışıyor, hayali insanlar geliyor ve bu durum gözlerimi hiç ekrandan ayırmadan izlememe sebep oluyor.

Bu tarz filmler mutlaka birçok defa karşımıza çıktı ancak diyorum ya biz hep dışarıdan izledik bu kurguyu. Bazı yerlerde karakterin gözünden bakmamıza izin verilse de yine genele döndük. Bu filmde tam tersi olunca insan bocalıyor ve haliyle de oldukça etkileniyor. Burada bir de Hopkins performansı devreye girinci hislerinizin kademesi üç beşle çarpılıyor. 

Hopkins bu filmde oynamamış, yaşamış bence... Gözlerindeki neşesinin birden hüzne dönmesi, ürkek ve güvenilmez bakışlarla etrafını seyretmesi hele bir de iki sahnesi var ki o ağlarken ben hönkürdüm diyebilirim. İçim eridi... Kendimi düşündüm, annemi düşündüm... Evet çok şükür sağlıklıyız ama insan böyle bir şey izlediğinde elinde olmadan da düşünüyor. Demans benim en çok korktuğum hastalıklardan biri zira...

Olivia Colman da Hopkins'e o kadar eşlikçiydi ki film boyunca birlikteyken ışıl ışıldılar. Tam bir baba-kız ilişkisini yaşattılar birlikte.

Yalın bir anlatımı olsa da dediğim gibi olay döngüsü Anthony'nin istediği şekilde yansıdığından biraz karışık gibi geliyor. Asla olay döngüsünün gerçek sırası bize belirtilmese de filmin sonlarına doğru artık kafanızda oturtuyorsunuz. Basit ama içine alan bir döngü...

Sonuç olarak ben dramella olarak bu filmi ÇÇÇOOOOKKKKK SEVDİMMMMMM, ancak Anthony Hopkins performansını DAAAHHHAAAA ÇOOOOKKK SEVDİM   Bir tiyatro sahnesinin sonunda ayağa kalkıp heyecanla alkışlarsınız ya oyuncuları, işte o hissiyattaydım filmin sonunda. Ellerim acıyana kadar Hopkins'i alkışlamak istedim. 

Şimdi tavsiye kısmına geleceğim, tabi ki şiddetle izleyin diyorum. Hatta bilirsiniz bazı dram filmlerinde dram sevmeyenler için doğru bir seçenek değil derim, şimdi burada aksini söylüyorum. Gerçek bir oyunculuk izlemek istiyorsanız dramına da katlanın bence. Böyle performansları her zaman yakalayamıyoruz. 

Sağlıcakla kalın....



30 yorum:

  1. Müthişti, içimde acaip bir sızıyla dolaşıyorum dünden beri. Hem yavaş yavaş kemale eren yaşla geleceklerin korkusu, hem aklımda yaşı epeydir kemale ermiş babam. Film hem oyunculuğuyla parmak ısırttı, hem dengemi bozdu. Olayı ben de önce senin gibi anlayamadım, sonra oturdu taşlar yerine (hala da tam oturmuş sayılmaz, adam gerçekten huzurevinde mi, o da mı sanrı?). Bir tiyatro oyunundan uyarlanmış ve ben ilk kez şahsın gözünden izledim alzheimer olayını. Tüm Oscarlarım bu filme ama en çok Anthony Hopkins'e...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben huzurevinde sonlandığını düşünüyorum Nurşen ablacım. Ve başından sonuna kadar performans olarak muhteşemdi dediğiniz gibi. Elde olmadan kaygı seviyem yükseldi. Sarsıcıydı. Filmi hemen ardından annemi aradım ben de uzun uzun konuştum, ancak öyle biraz sakinleşebildim. Yaşayan için ne kadar büyük bir kaos... Kötü olduğunu düşünüyordum ama o gel gitler ne kadar da parçalıyormuş insanın yüreğini...
      Sevgiler gönderiyorum ♥

      Sil
    2. Ben bir de izledin mi bilmem "Amour" filminde böyle çarpılmıştım, hatta daha da fazla, bir kova gözyaşı dökmüştüm. Annem 5 aylık zorlu bir bakım sürecinden sonra yeni ölmüştü ve acım o kadar tazeydi ki kendimi kaybettim adeta filmi izlerken. Çok durup düşünülesi filmler bunlar ve en büyük duam, dileğim kimseye muhtaç olmadan, kimseyi zorlamadan ayrılmak şu dünyadan...

      Sil
    3. izlemedim o filmi. Not ediyorum hemen, bu Oscar filmleri bitsin onu da izleyeyim.

      Aynı duadayım, kimseye muhtaç olmadan ve kimseyi üzmeden.... Öpüyorum sizi kocaman

      Sil
  2. Sıradaki filmim benim de bu. Ben demans olayından yaşlılıkta korkuyorum evet ama daha genç yaşta olan alzheimer daha fena. Öyle bir film seyretmiştim. Epey etkilemişti beni.Unutma beni/ Still Alice filmin adı. İzlemediysen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Still Alice filmi de etkileyiciydi, izlemiştim.
      Genç yaşta yakalanmak haklısın daha endişe verici..
      Sağlıklı günler geçirelim inşallah Saadet ♥

      Sil
  3. Dün bir sinerji olmuş ve neredeyse hep beraber sinemaya gitmiş gibi kalabalık izlemişiz The Father'ı. :)
    Güzellikle Defteri ve ben de dün izledik. Görüyorum ki, hepimiz ayrı ayrı çarpıldık ve hayran kaldık. bence yılın değil, yılların filmi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ne güzel olmuş hep birlikte öyle :) Sinerji oluştuğu kesin.

      Yılların filmi konusunda o kadar haklısın ki ♥

      Sil
  4. Çok merak ettim. İzlemesi bu kadar etkiliyorsa yaşaması ne dehşet vericidir :/

    YanıtlaSil
  5. vay yaa hopkins fotoları vardı pandemide evden çıkmıyom diyodu, çok yaşlanmıştı, tuhaftı tipi, gözleri filan, izleyim şunu, oyunculuğu efsane tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle kesinlikle deep, yeniden hayran kalacaksın Hopkins'e ♥

      Sil
  6. Bu film epey övgü aldı. Ben de merak ediyorum. Ancak böyle bi geçmiş bi şimdi ki zaman tarzında olan filmler benim çok kafamı karıştırıyor ya Şebo :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu filmin kurgusu evet biraz karışık. Tam geçmiş gelecek gibi değil de olayların anlatımı düzensiz Gamze. Benim de izlerken feci kafam karıştı :)))

      Sil
  7. izlenecekler arasında yarın bakacağım bu filme.

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir yazı, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. Psikoloji bozacak tarzda bir film hissiyatı oluşturdu bende :-)) Oyuncu bu kadar kuvvetli olunca karakterin etkilememesi pek mümkün değil gibi. Teşekkürler öneri için 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malum bizlerin yaşları 40 küsürlerde :))) Sizi bilmem ama benim bazen endişelerim oluşabiliyor bu konuda. E bir de anne babalarımız var, dolayısıyla psikoloji bozuyor evet. Hem psikolojimi bozup hem de keyif aldığım ender filmlerden :)

      Sil
  10. Gerçek oyunculuk diye inlettin beni o kadar da bi heveslendim ama drama yine de katlanabileceğimi sanmıyorum. Senin akıcı satırlarındaki zengin anlatımla yetineceğim sanırım.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça dram hem de Maim. Adam beni şakır şakır ağlattı kendisiyle beraber...
      Ruhun dramı kaldırmıyorsa izleme tabi ki ;)

      Sil
  11. Selam..Deepten geldim:)yaa bu filmi alt yazılı netde bulamıyorum nereden izlediniz acep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.
      Jetfilmden izledim. Ben de bulamamıştım. Sağolsun Nurşen abla yardımcı oldu bana da..

      Keyifli seyirler

      Sil
  12. Evet seyrettim az önce...Ödülleri siler süpürür gibi geldi bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulmanıza çok sevindim. Çok geç görüp yanıtladım kusura bakmayın...
      Erkek oyuncu dalında kesin gibi düşünüyorum ama diğer dallarda ne olur hiç bilemiyorum.

      Sil
  13. Bunu da önceki gece izledim...
    En iyi erkek oyunculuğunu getirebileceğini düşünüyorum Hopkinse...
    Hastalığın adını telaffuz etmeseler de alzeimer gibi düşündüm ben ve izleyiciye empati kurabilmesi adına öyle güzel bir yerden anlatılmış ki kurgu... Etkileyiciydi çok beğendim ben de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer vefat etmesi sebebi ile Chadwick Boseman'a ayrıcalık tanımazlarsa ben de alacağını düşünüyorum. Boseman da iyiydi ama bu oyunculuğun yanında lafı bile olmaz bence...

      Ben de çok sevdim ♥

      Sil
  14. Hastanın gözünden anlatmak cesaret isteyen bir iş. Eminim filmin etkileyiciğilini artırmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle arttırmış ve dolayısı ile sarsıcıydı...

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)