6 Ekim 2022

Taş devri :)


Bugün itibariyle taş devrine girişi sağladık. Tuşlu telefon hayatımıza yeniden girdi...
Bu durum aslında çok hoşuma giden bir durum değil, bakmayın sürekli makaraya aldığıma..
Keşke otokontrol meselesinde başarılı olunabilseydi, bağımlılıklar kontrol edilebilseydi de bu mevzu pazarlık konusu olmasaydı.
Ama oldu....
Bu konuda biraz vicdan savaşı yapsam da kendimle, annelik müessesesinde hayati bir dönemeci ah keşke modunda kapatmamak için bu gayretim... Kendim için değil onun için verdiğim bir gayret...
Bazen yaş büyüyor, boy büyüyor, laflar büyüyor da o başta esen kavak yellerinin tatlı boş vermişliği 30lu yaşlarda ayağına dolanıyor insanın... 

Bu nesil gençliği suçlamıyorum aslında... Bizim zamanımızda diye başlayan büyük laflara da hiç gerek yok... Bizim zamanımız böyle değildi... Uyaranımız sadece insan mevzusuydu ki sadece elimizin ulaşabildiği kişilerle alakalıydı... Ama şimdi avucumuzun içindeki ufacık bir alet dünyanın bir ucundaki bir hayatla etkileşim haline sokuyor bizi... O alet elimizdeyken zaman kavramı yitip gidiyor, sanki dünya durmuş gibi ama bir bakıyorsun göz açıp kapama hadisesinde gün tükenmiş... Zamanın değerli olduğu bir dönemi kırık çıkıksız atlattırmaya çalışma gayesi işte benimki...

Bu durum ne kadar bir pazarlık sonucu kabullenilmiş olsa da hayata geçtiğinde can sıkıcı tabii ki... 
Bugün telefonsuzluğu yeğledi okula giderken...
Aslında bir sınır sınama mevzuydu, farkındayım...
Onunla iletişim sağlayamayacağım diye gerilmemi, gerilince de geri adım atmamı bekledi ve birkaç gün daha bunun için uğraşacak... Okuldan bilerek geç kalacak yanıma... Ya da bir şey oldu ama ben sana haber veremedim tüh diyecek... Ama aldım gardımı... Adımlarımı yerine çiviledim... Endişe katsayıma yenik düşmeyeceğim...

Oytun aslında hep böyleydi... Kendi çıkarları için zorlamayı sever... Nereye kadar esneklik var bilmek ister ki bunu gerektiğinde kullanabilsin... Bunu zaman zaman da farklı olaylarda tekrar tekrar dener...
Rutin bir sınama ve sınanma hali bizdeki...
Ama hala tek anlamadığı şey, buna göstereceği eforu başka bir şeye harcasa emeğinin karşılığını alacağıdır... Sınandıkça duvarlarım kalınlaşıyor, bunun farkına varamadı henüz...

Bir soğuk savaş halinin en ateşli dönemindeyim anlayacağınız....


Eda Baba - Mert Erşahin / Bazı Şeyler


16 yorum:

  1. Uvvv soğuk rüzgarları buradan hissettim vallahi, çocukların hepsi sınırları test etmekten hoşlanıyorlar. Büyüyüp de sınırları test edilmeye başlandığında kıs kıs güleceğim yazdım aklıma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de o günleri bekleyelim eğlenmek için :))

      Sil
  2. Sen yaparsın inanıyorum... Tüm zorlukların bilincindesin.
    Hem sonra, biz telefonsuz büyüdük ve hayatta kaldık, bence onlar da kalabilirler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala çok zorlanıyor :)) Ama henüz ölmedi :))

      Sil
  3. Şebnem bir şey söyleyeyim mi? Zaman zaman hepimizin tuşlu telefonlara geri dönmesini istiyorum. Yazında da belirttiğin gibi akıllı telefonlarla ciddi bir zaman kaybı yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle hakikaten. Eşşek kadar kadınım, telefonu elime aldığımda zamanı unutuyorum vallahi :))

      Sil
  4. geçer geçer bir süre sonra :)

    YanıtlaSil
  5. önünde saygıyla eğiliyorum şekerim. çok iyi yapmışsın. ben böyle bir kararlılık sergileyemedim hiç :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kararlılığımla onun kararlılığı yarışıyor ama Şule :)))

      Sil
  6. Valla sen istemesen, o istemese de; okuldu, dershaneydi, çalışma gurubuydu derken artık mecbur hale geldi ne yazık ki akıllı telefonlar. Tüm haberleşmeler whatsap üzerinden yapılıyor neredeyse, ana okulundan tut, üniversite de bile. Bu da Oytun'u germesin inşallah. Kısıtlanan her şey kimi bünyede ters tepebiliyor bacım, umarım çabalarınız boşa çıkmaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Ececim. Şimdilik günde yarım saatle idare ediyoruz ama sonu ne olur tabi tahminde bulunmak zor :/

      Sil
  7. Biz bile kendimizi sosyal medyadan, akıllı telefondan uzak tutamıyorken çocukların bunu yapabilmesi çok zor. Kendini kontrol edip sadece belli bir süreyi telefonda geçirmek için çelik gibi sinirler gerekiyor. Bence iyi yapmışsın. Başka türlü kontrol etmek daha zor çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok iyi oldu bu, o elinde telefon olmayınca ben de evde telefonu elime almıyorum adaletsiz davranmamak için. Kendime de çok büyük bir hayır işledim böylece. Ama tabi bunu henüz Oytun anlayabilecek ruh halinde değil

      Sil
  8. Bayıldım ben bu şarkıya...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)