22 Kasım 2022

Memoş'a Sözüm Vardı / Cemre Birand

 

Pandemiden bu yana popomun üzerinde oturduğumdan dolayı bir gezginin anılarını okuyup hayallerimde gezmekti niyetim bu kitaba başlarken. Niyetime de esasen uydu kitap ancak biraz fesatlık biraz da kıskançlık damarım çatlamış olabilir kitabı okurken 😀🙈

Cemre Birand akademik ve kariyer etiketlerinin yanında oldukça iyi bir gezgin anladığım kadarıyla. Gitmediği yer kalmamış. Bu kitabında da anılarıyla birlikte özellikle aşık olduğu Hindistan, Endonezya, Özbekistan gibi yapmış olduğu seyahatleri aktarmış. Gittiği yere de bir kereden fazla gitmiş her seferinde...  Kendisi gitmiş, sonra ailesini götürmüş, sonra arkadaşlarıyla tur organizasyonu yapmış gitmiş... Gitmiş de gitmiş anlayacağınız... Her kovuğun deliğine girmiş 😄 Hal böyle olunca benim kıskançlık damarım kabarmasın da kimin kabarsın allah aşkına 😂

Bir ülkenin bir caddesini görünce yarabbi şükür burayı gördüm, imkan el verirse başka yere gideyim demez mi insan hiç... Dememiş 😂 Zenginin parası züğürdün çenesini yorarmış misali Cemre Birand'ın gezileri de Şebo'nun beynini yaktı anlayacağınız :)))

Anlatım dili oldukça basit aslında, sadece çok telaşeli... O kadar ezberlemiş ki gittiği yerleri sizin de bildiğinizi düşünüyor sanırım. Daldan dala atlamakta sakınca görmüyor o sebeple... Bir çok yerde durup google amcaya danıştım, orası neresi, orada ne var diye... Araştırmacı kimliğimi geliştirdiği kesin :)) Kimsenin gitmek istemeyeceği yerlere gitmiş, hep daha fazla neresi var demiş... Bildiğiniz gezgin doymazlığı 💗 Gezdiğim zamanlar ben de öyle olurum çünkü. Hep kafamda nereye gitsem sorusu olurdu eskiden... Ahhh o günleri özlemişim ben... Neyse çıkmayan candan ümit kesilmezmiş, gelecek günlerde yine gezerim inşallah, maşallah 😁

Köpekbalıklarıyla yüzmüş, yamyamları ziyaret etmiş, dağlara çıkmış, Hindistan'ın tüm saray otellerinde kalmış... Rengarenk bir anılar zinciri... Keyifli anılar biriktirmiş...

Anılarını okurken Mehmet Ali Birand ile ilişkisini de anlıyorsunuz aslında. Seyahatlerindeki doymazlığa eşi hep hayret etmiş ama hep desteklemiş. Kimi zaman birlikte gitmişler ve absürt olaylarda Mehmet Ali Birand'ın verdiği tepkiler oldukça eğlendirdi kitap boyunca.

Sonuç olarak çok da fazla bir beklenti içine girmeden okursanız keyif alabileceğiniz bir okuma serüveni... Biraz telaşeli, biraz zıplamalı ama keyifli... Yeni yerler keşfetmeyi sevenler için ufuk açıcı olduğunu bile söyleyebilirim... Son karar sizin tabi ki...

Sevgiler 💗


Altıçizililerim;

* İnsanlar, hayvanlar aklınıza gelebilecek bütün erotik pozisyonlarda birbirlerine karışmış bir durumda büyük bir canlılıkla tasvir edilmişlerdi. Hayretler içindeydik ama bakarken utanç duymadık; çünkü yaşamı, inançlarını anlatıyordu bu tasvirler. 

* Hayatta ne varsa bugün ve buradaydı.

* Bhutan farklı bir ülkeydi fakat gayrisafi milli hasıla "milli mutlulukla" ölçülüyordu! Milli mutluluğun birimleri çevre, sosyal bütünlük ve dindi.

3 yorum:

  1. Hımmm değişikmiş kitabı da hiç görmemiştim ama aklıma not ettim. :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel anlatmışsın, en yakın kitapçıya koşup satın alasım geldi :) Gezebilmek büyük bir lüks ama bu eylemin hakkını verenlerin anlattıklarını okumak da keyifli :)

    YanıtlaSil
  3. O kadar param olsa ilk tercih edeceğim ülkeler Hindistan, Endonezya, Özbekistan olmazdı. Gerçekten herkesin keyfi farklı.

    Senin gemiyle yaptığın Yunanistan gezini unutamıyorum Şebnem. O günden beri aklımda. Bir gün ailecek, hatta belki kardeşim ve eşi de katılır, o geziye gitmek istiyorum. Bu yaz olmaz ama belki seneye.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)