11 Kasım 2019

Şebonun Gevezelikleri #18


Mutlu haftalar dileyerek söze başlayayım bu hafta :)

Geçtiğimiz haftayı miskin miskin oturarak geçirdim... Öyle aman aman bir şey yapmadım....

Oytun Efendinin sınavları vardı... O ders çalışmaya çalıştı... Bende başında gestapo :))
Eskiden ne güzel o ders çalışırken ben kitap okuyabiliyordum. Bu sene bunu beceremiyorum. Çünkü klasik sınava nasıl çalışılacağını bilmiyor...
Aslında düşündüğümde ergen de haklı. Bugüne kadar hep test yöntemiyle sınav oldular... Ne bilsin klasik sınavı...
Oğlum bak bunu böyle sorarlar diyorum, hadi canım diyor, inanmıyor...
Sonra o minvalde soru çıkınca da apışıp kalıyor :))))
Eee malum bu yaş onun çok bildiği, benim de hiç bir halt bilmediğim bir dönem...
Yavaş yavaş alışacak sanırım bu duruma...

Ama en komiği Almanca sınavındaydı... Geldi, sen bak bu öğretmenler şaşırtır, sağ gösterir sol vurur demiştin, hiç de şaşırtmadı 100 bekliyorum dedi... 2 gün geçti surat beş karış... Harf yaaa harf, yanlış yazmışım diye soruya puan vermemiş diye söylendi... Oldukça harf yanlışlığı yapsa gerek ki 100 beklediği sınav 76 olarak geçmiş sisteme :)))

Alışacak, umarım yani :)))


Hafta sonu yine Akçay'a kaçtık hemen bir günlüğüne... Nasıl güzeldi hava anlatamam...
Biraz oksijen aldık iyi geldi...
Bu yaz deniz kestanesi toplamıştı Oytun, onlar kurumuş bekliyordu bir kenarda. Güzelce onları temizledim. Ne meşakkatli işmiş canım çıktı...


Sibel'in romantik film izleme etkinliğine katıldım.
Hafta sonu filmlerden ikisini izlerim demiştim ama sadece birini izleyebildim. İkinci filmde aksiyona evrildik ;)
Ne izlediğime gelince Book Club ve Widows...
İkisi de iyiydi... Bilahare anlatacağım...
Kitap olarak Mario Levi / Size Pandispanya Yaptım kitabını okumaya devam...  Kitap akıcı aslında, bu kadar sürünmezdi elimde ama sadece vakit ayıramadım. 

Gördüğünüz üzere geçen hafta koşuşturmacasız geçmiş... Ama bu hafta çok feci... Şimdi listeyi yapınca anlarsınız :))


* Perşembe göz doktoru randevun var.

* Pazardan çok güzel çarşaf almıştım, ona uygun kumaş alıp nevresim diksek annemle şahane bir takım olur fikrindeyim ;)

* Hafta sonu kızlarla buluşmamız var.

* Hafta sonu ofis mobilyaları değişecek, Cumartesi gününe konumlan.

* Cuma akşamına bir parkeci ayarla, odanın parkeleri değişecek

* Ofis storları kuru temizlemeye verilecek, cuma akşamı yada cumartesi sabahına denk getirirsen şahane olacak.

* Temizlik işi var tabi mobilyalar değişince, Zeliha'nın işi varmış. Alternatif oluşturabiliyor musun ona bak. Yoksa durum feci...

* Hadi kendini zorla, taslaklarda bekleyen iki yazını bitirip yayınla... Neden yarım bırakıyorsun ki zaten...

* Cuma gününe kadar ofis çekmecelerini boşalt, fazlalıkları at. Evrakları düzenle...

* Yapıştırılacakları bekletme artık, 2 dakikanı alacak. Ortalıktan kalksın...

* Perşembe akşamı tiyatroya bilet aldın, unutma...

* Bir kuaföre uğrasan, yüzün gözün açılsa...


22 yorum:

  1. Oturmuş bir sistem devam etmediği için sürekli yaşıyor malesef çocuklar bunu. Çok üzülüyorum, oyuncak edilen şeylerden biri de eğitim malesef :( bir öyle bir böyle. Ne güzel kaçamaklar yapıyorsunuz, ne iyi etmişsiniz, biz bu hafta sınav derdine eve tıkılıp kaldık, iyi haftalar olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahvettiler Derya... Çocukları evden desteklemesek çok daha kötü olacak :/
      Ara ara kaçamak yapmasak Oytun depolanamıyor maalesef :/

      Sil
  2. Oyyy, liste pek keyifli gözüküyor, Allah kolaylık versin :D

    YanıtlaSil
  3. hepsi için kolay gelsin canım,kuaför işi benim için de geçerli.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuaförde beklemek beni deli ediyor fatma. O bekleme olmasa şahane olacak

      Sil
  4. Bizimki de sudan çıkmış balığa döndü 9. sınıfta :) Dur bakalım, adapte olacaklar inşallah..
    Ne güzel di mi insanın böyle bir günlüğüne de kaçacak kadar yakın bir yeri olması :) Bizim de var çok şükür, biz de bu hafta sonu gideceğiz inşallah..
    Sana kolaylıklar, listen uzun ama biter gider inşallah güzelce hepsi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçenlerde oğlum anlatmıştır öğretmenin yazmadın mı defterine dedim. Ya yazamıyorum ki söyleyip zırt diye geçiyorlar diyor hahahaaa :))
      GHah dedim bekleyecekti seni emin ol :)

      Sil
  5. Şebooo tam da aynı konudan muzdaripken senin blogda Oytun'un 100 bekleyip 76 almasını bizde aynen yaşıyoruz. Allah'ım çıldırcem 100 bekliyorum diyor 80 geliyor. Çocum 20 dakika çalışıyor sınav tamam bitti. Geçen sene 5. sınıf sınava çalışmaya rehberlik edeyim diye sınav haftalarında hep ben soru sordum onun eksik kaldığı yerleri bu şekilde tamamladık. Oğlum sorayım ben diyorum bakayım yardım edeyim diyorum. Gerek yok anne gerek yok anne al sana 85-90... 100'e hasret kalıcam bu dönem sanırsam. Ben de alışsın artık kendi kendi çalışmaya diyordum. Oytun abisi bile anneden destek alıyorsa vay halime daha çok yolumuz var mesajıyla yıktın şu an beni :))) Ne diyeyim sağlık olsun...
    Ofisin yeni halini paylaş da bakalım güzel bişi olacak sonuç baya köklü değişimlerdesin cancağızım. Hadi sana kolay gele...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahaaa :)) Maalesef Gülşahcım. Erkek çocuklarının ortak sorunu bu sanırım. İtelemeden olmuyor.
      Oğlum şöyle diyorum, öğlum böyle diyorum ama yok herşeyin en iyisini o biliyor...
      Ofis bitsin yeni halini de paylaşırım tabi ki ;)

      Sil
  6. eğitim sistemine o gifteki el hareketi az bile :)

    YanıtlaSil
  7. Çocukların işi zor bu yıl. Ortaokulun rahatlığı yok. Derler ağır artık. Deniz'de lgs'ye hazırlanır gibi çalışmayı sürdürüyor. Rahat etmeyi bekliyordu garibim oysa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh kıyamam ben ona.
      Bizimki yok o tempoyu yakalayamıyor Saadet. Ancak ittirmeyle...

      Sil
  8. Bu hafta gerçekten yoğunmuş. Kolaylıklar diliyorum.

    Sınav konusunda ben de arkadaşlarımla ters düşüyorum. Onlar sınavları tamamen test yapmak istiyorlar. Hem liselere giriş sınavlarına hazırlık olmuş oluyor hem de okuması kolay ama sürekli test sorunca çocuk klasik bir soruya nasıl cevap vereceğini bilemiyor. Doğru düzgün cümle kuramıyor, düzgün yazamıyor. Bu yüzden ben karışık yapıyorum sınavları. Bizim zamanımızda Türkçeden otuz puanlık kompozisyon da sorarlardı ama onu gözüm kesmiyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy bak kompozisyon :)
      Deli olurdum ben o kompozisyon sorusuna...

      Şulecim klasik şu anda tam başa bela. Yok çocuklar hiç bilmiyorlar. Biz eskiden bilmesek bile puan toplayabilecek şeyler yazardık. İşin kurnazlığına kaçardık haahaa... Bunlar direkt boş bırakıyor...

      Sil
  9. Ah Oytun'cum ya, şu lisede bitsin bir an önce de rahatlasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversitedeki halini düşünemiyorum ben bunun Gamze :))

      Sil
  10. Bu yazılarını okudukça moral buluyorum benden de çok koşturması olan var diye 🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaaaa :) Bazen kendime çok yükleniyorum ama olsun, birinin bazı işleri halletmesi lazım ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)