28 Kasım 2019

Tiyatro sezonunu açtık...




Geçen kış sınav senemiz olması sebebiyle çok tiyatroya gidememiştik. Dolayısıyla gözüm kulağım açık bekliyordum şehrimdeki etkinlikleri ki Müjdat Gezen Tiyatrosunun geldiğini duyunca hemen kaptım biletleri...


Oyun; Yılmaz Özdil'in kitabı M. Kemal 'in Müjdat Gezen tarafından sahneye uyarlanmış hali...
Bu sene Kasım ayında perdelerini açmış, bu sebeple kendimi çok şanslı hissettim... Malum hemen ilk senesinde gelmeyebiliyor oyunlar benim büyük gözüken küçük şehrime :)

İnternette biraz bakındım oyun öncesi ama çok da yorum bulamadım. Hayalimde farklı beklentiler içerisine girdim dolayısıyla. İlk beklentim anlatıcının Müjdat Gezen olmasıydı... Ama tabi ki öyle olmadı...


Oldukça kalabalık bir ekiple  karşılaştım ki bu da beklediğim bir şey değildi...
Kitapta anlatılan anıları yine kitaptaki gibi kısım kısım canlandırmışlar... Sahnede sürekli hızlı bir hareket söz konusu idi bu sebeple...


Çocukluğundan tutun da okul yıllarına, savaş yıllarından ölüm yılına kadar geniş bir yelpazeye sahipti oyun... Yer yer video kayıtlarına da yer verilen oyunda en etkilendiğim sahnelerden birisi Çanakkale'de hayatını kaybeden bir Anzak askerinin annesinin yazdığı mektubu rahmetlik Yıldız Kenter'in sesiyle dinlediğim sahneydi.. Etkilenmemek mümkün değildi...


Ve oyun bitti, Müjdat Gezen sahneye çıktı... Ümidimi kesmiştim halbuki...
Bu oyunu nasıl hazırladığını, oyuna yerleştiremediği bazı hikayeleri de kendisi anlatarak sohbet havasında bir şekilde  oyuna dahil oldu anlayacağınız...

Oyunla ilgili ne hissettiğime gelecek olursak, çok hızlı geçişlerin yaşandığı bir oyundu... Hikaye bitiyor dekorlar oyuncularla birlikte çıkıyor yeni oyuncular yine ellerinde dekorlarla sahneye geçiyorlardı... Ve dolayısıyla bu geçişler maalesef ki özellikle bazı duygusal ve önemli sahnelerde beni rahatsız etti... Ne biliyim belki hikayeler daha çok elenip daha uzun sahneler oluşturulabilirdi... Bu söylediklerim lütfen yanlış anlaşılmasın, bir tiyatro oyununa asla yok şöyle yok böyle diyemem... Hem bu konuda ben bir bilirkişi değilim, hem de ortada inanılmaz bir emek var. Bu emeğe asla saygısızlık yapamam. Sadece hissiyatımı aktarmaya çalışıyorum sizlere... Herhangi bir hata yapmak istemem o sebeple...

Özgür Özgülgün Atatürk'ü canlandıracak kişi diye okumuştum. Ancak bu değişti mi yoksa farklı bir mazereti mi vardı bilmiyorum ama izlediğimiz bu gösterimde Barış Taşkın canlandırdı Atatürk'ü... Üstesinden çok da iyi geldi aslında... Ama böyle büyük bir adamı canlandırmanın üzerindeki ağırlığını hissettim tüm oyun boyunca... Çok heyecanlı ve aynı zamanda çok kontrollüydü...

Melike Demirağ oyunun bonusuydu... Sahnede onu görmek ve yumuşacık sesini dinlemek güzeldi...

Sonuç olarak çocuklarla keyifli bir gece geçirdik... Tiyatro tozu her zaman güzel ve müstesnadır bilirsiniz... Bol tiyatrolu bir sezon geçirmek dileğiyle mutlu günler diliyorum herkese...

28 yorum:

  1. Yakında olanlar değerlendirsinler
    Güzel "tiyatro haberi" için editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  2. Ay bende bilet aldım. Pazar gideceğim inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. Çok iyi etmişsiniz. Uzun zamandır gitmedim tiyatroya. Planlarım arasında, bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiyatro insanın ruhuna iyi geliyor kesinlikle ♥

      Sil
  4. Tiyatroyu çok iyi takip ediyorsunuz. İmreniyorum size. Biz de geçen yıl hiç gidememiştik. Bu yıl gideceğim artık. Sınavı olan gelmesin. Bana da yazık modundayım.)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok sene tiyatro diye sayıkladım ki Saadet... Hazır Balıkesir bu anlamda hareketleniyorken fırsatları değerlendirmeye çalışıyorum...

      Sil
  5. Tiyatro kültürü,taşrada hala çok zayıf.Meğer tiyatro izleyebilen şanslı insanlardanmışız biz ya...
    ''Yıldız Kenter''in sesini duymak beni ağlatabilirdi oyunda....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Yurdagülcüm... Üniversitede bol bol gittiğim için kendimi şanslı hissediyorum o sebeple...

      Sil
  6. Ne iyi etmişsin canım. Müjdat Gezen e de kocaman sevgiler, daha uzun yıllar bizlerle olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli bir insan kesinlikle... Uzun yıllar bizimle olsun inşallah ♥

      Sil
  7. Kitabın tiyatroya uyarlandığını bilmiyordum, sayenizde öğrenmiş oldum ve de merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah denk gelir de sen de gidebilirsin ♥

      Sil
  8. Antalya'ya da gelse de gitsem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraya geldiklerine göre kesin oraya da gelir Işın ♥

      Sil
  9. Harikaymış.. sezon açılışının darısı bize olsun Şebnemcim :)

    YanıtlaSil
  10. Tiyarolara bir türlü gidemiyorum denk mi gelmiyor yoksa para mı ayıramıyorum bilmiyorum. Bu oyun da çok ilgimi çekti. Bir bakayım şehrime gelmiş mi :) Çok güzel anlatmışsınız. Yazınız asla yanlış anlaşılacak bir eleştiri türünde değil aksine çok yerinde eleştirileriniz bence.
    Bu arada mimlendiniiz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen koşuşturmalardan fırsat yaratamıyoruz. Umarım sizin o taraflara da gelir ♥
      Çok teşekkür ediyorum yorumun ve mimin için ;)

      Sil
  11. Ben çok uzun seneler evvel bir Müjdat Gezen oyununa gittim ve hayal kırıklığı yaşadım Şebo. Oyuncular arasında birinci sırada Müjdat Gezen yazıyordu. Ben de doğal olarak oyunun ana karakterini Müjdat Gezen olarak düşünmüştüm. Oysa Müjdat Gezen oyunun sonunda 10 dakika sahneye çıktı :( Bu bence afişlerle seyirciyi yanıltmaktı ve çok pişman olmuştum bilet aldığıma. O günden beri de hiç bir Müjdat Gezen oyununa gitmem :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu oyunda da öyle oldu Gamze... Anlatıcının o olacağını hayal etmiştim oysa ki... Bu yanıltmacalar izleyici için hoş olmuyor aslında ama yapmadan da belki izleyici çekemiyorlar...

      Sil
    2. Bi de ben bu düşüncemi dile getirmek için websitesinin iletişim bölümünden defalarca yazdım. Ona da cevap vermemişlerdi :(

      Sil
  12. Sizin adınıza güzel bir etkinlik olmuş. Ben kitabını okudum. Sahnede oynanışını da izlemek isterdim.

    Özgür Özgülgün'ü çok severim ama Atatürk rolünde nasıl olurdu bilemedim. Sarışın, mavi gözlü birini arıyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen makyaj yapıyorlardır diye düşünüyorum... Bir ara google amcaya sorayım bakalım, düşündüğüm gibi mi :) Beni de merak ettirdin şimdi Şule :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)