3 Ocak 2020

2019 un muhasebesini yapalım biraz da / İzlediklerim


Bu sene doğru düzgün film izleyemedim. İzlediklerimin de yorumlarını yazamadım...
Aslında izlediğim filmleri anlatmayı çok seviyorum ama oldukça zamanımı alıyor yazmak.
Bu sene koşuşturmacalardan ve işlerden kısmet olmadı işte...
Toplamda 27 film 5 dizi sömürmüşüm. Benim için vasat bir sayı ama yaşadığım zamansızlıkları düşünürsek ehhh fena değil diyorum.
Topluca bir sıralama yapmak farz oldu o sebeple...
Hadi başlayalım o zaman ♥


Bu senenin favorileri ne derseniz bu üç filmi çok rahatlıkla söyleyebilirim.

JOKER (2019) ;

Sinemada izlediğim bir filmdi bu sene... Joker karakterine hayat veren Joaquin Phoenix öyle müthiş bir performans sergilemiş ki ağzım açık izledim her mimiğini... Zaten bu sene de oscarda en iyi erkek oyuncu dalında aday çıkması bekleniyor ve heykelciği kucaklama ihtimali de yüksek... Oscar filmlerini izlemeye başladığımda uzun uzun yazarım belki bu filmi... Kesinlikle hak ediyor çünkü...

GREEN BOOK (2018) ;

Bu film tescilli güzellerden. Geçtiğimiz yıl en iyi film oscarını almakla birlikte Don Shirley karakterine hayat veren Mahershala Ali en iyi yardımcı erkek oyuncu heykelciğini de kaptı. İnanılmaz güzel bir yol hikayesi.... Siyahi bir caz piyanistinin bir dizi konser için yapmış olduğu seyahatte siyahların güvenle yemek yiyip barınabileceklerin yerleri gösteren rehberden geliyor filmin ismi. Gerçek hayattan alıntılanmış ve şahane işlenmiş. Hala izlemediyseniz mutlaka izleyin derim nacizane ♥

MARRIAGE STORY / BİR EVLİLİK HİKAYESİ (2019) ;

Bu filmi taze taze izlediğim için kısacık anlatarak heba etmek istemiyorum. Bu sene oscar adayları arasında görme ihtimalimizin yüksek olduğu bir film. O sebeple uzun bir film anlatı yazımı bekleyin diyorum ;)




A STAR IS BORN / BİR YILDIZ DOĞUYOR (2018) ;

Lady Gaga'nın oyunculuk rüştünü ispat edip Bradley Cooper ile romantiklik sınırlarımızı zorladığı bir filmdi. Bir de Shallow şarkısını dilime pelesenk ettiler tabi ki... Konu olarak çok standart dışına çıkamasalar da sevdiğim filmler arasına girmeyi en romantiğinden hak etmişlerdir efenim ;)

DE  DIRIGENT / BİR KADIN ZAFERİ (2018) ;

Bu filmde en sevdiğim detay Christanne De Brujin 'di sanırım. Çakmak çakmak gözleriyle verdiği psikolojik savaşı o kadar güzel anlattı ki tüm film boyunca, aşık oldum diyebilirim ♥ Antonia Brico'nun yaşam öyküsünden esinlenilen film; 1920 lerin erkek egemen toplumunda  orkestra şefi olmak için savaşan bir kadının hikayesini anlatıyor. Kesinlikle seveceğiniz bir film ♥


Bu sene izlediğim Türk filmleri arasında favorilerim de bu filmler...

7. KOĞUŞTAKİ MUCİZE (2019) ;

Tüm sinema salonundakileri ağlayarak pardon böğürerek rahatsız ettiğim film olur kendileri.... Neyse ki ahali sessiz sessiz ağlamaya çalışıyordu da beni hoşgördüler :D Aras Bulut İynemli muhteşem performansıyla büyüledi büyülemesine de Ova karakteriyle Nisa Sofiya Aksongur 'da küçücük boyuyla ondan aşağı değildi. Bu senenin en duygusu bol filmiydi diyebilirim.

BİZİM İÇİN ŞAMPİYON (2018) ;

Ünlü jokey Halis Karataş'ın yaşam hikayesinden yola çıkılarak incelikli hazırlanmış bir senaryo. Başarı bir tarafta, aşk bir tarafta yanlarına da umut serpilmiş ve ortaya şahane bir seyirlik çıkmış. Farah Zeynep Abdullah fevkaladenin fevkiydi her zamanki gibi...


WHITNEY (2018)

Whitney Houston deyince hepimizin aklına Bodygoard filmi gelmiyor mu ♥ ölüp bitmiştim o filmi izlerken...
Efsane sesin hayatının anlatıldığı bir belgesel ve ben zihnimde / kalbimde onu müthiş zamanlarında bırakmışım hep. İçim ezildi izlerken... İbretlik bir hikaye... Hani bir laf vardır ya "hayatımı yazsam" ile başlayan.. Öyle bir hayat işte... Whitney'i seviyorsanız bu belgeseli de izleyin bence...

THE CHILDREN ACT / ÇOCUK YASASI (2017) ;

Ian McEwan'ın Çocuk Yasası kitabını bir çoğumuz keyifle okudu... Ben filme aktarılacağını ilk duyduğumda biraz arada kalmıştım ama bence iyi kotarmışlar. Kitabın çizgisinden çok da ayrılmadan net bir senaryoya oturtmuşlar. Adam karakterinde bence Fionn Whitehead şahaneydi. Ah cağnım çocuk dedim yine izlerken de... İzlemediyseniz izleyin efenim...

ON THE BASIS OF SEX / EŞİTLİK SAVAŞÇISI (2018) ;

Ruth Bader Ginsburg'un hayat hikayesiyle birlikte verdiği kadın hakları mücadelesini anlatan bir film... Güzel bir hikaye... Felicity Jones Ruth karakterinde oldukça başarılı... Bir kadının erkeklere karşı verdiği mücadeleyi izlemek hoşunuza gidecek eminim 👍

IF BEALE STREET COULD TALK / SOKAĞIN DİLİ OLSA (2018) ;

Regina King'e, Shearon performansıyla en iyi yardımcı kadın oyuncu heykelini kazandıran film 70 lerdeki Amerikan ırkçılığını iki aşık üzerine odaklanarak anlatmış. Çok da güzel anlatmış bence. Gayet duru bir anlatım ve o anlatımın inanılmaz gücü film boyunca devam etti... Ama beni en çok büyüleyen annenin Shearon'un gücü idi... Ailesini kanatlarının altına alarak gerçekleştirdiği savaş o kadar iyiydi ki... Bu performans için bile tekrar tekrar izlenir bu film 😉



FIRST MAN / AYDAKİ İLK İNSAN (2018) ;

Neil Armstrong'un aya gidişini konu alan film beklentilerimin altında olsa da keyifli bir izlemeydi. Bu hayatın altında bir dram olduğunu hiç tahmin etmezdim doğrusu. Konuya bireysel olarak baktığımda Armstrong beni oldukça şaşırttı diyebilirim.

CAN YOU EVER FORGİVE ME? / BENİ AFFEDEBİLİR MİSİN? (2018) ;

Mektup sahteciliği yapmaktan dolayı ün kazanmış bir yazar olan Lee Israel'in hayatının bu sahtecilik dönemini anlatıyor film. Genelde komedi türlerinde görmeye alıştığım cağnımm Melissa McCarthy beni bu performansıyla şaşırttı ama üzmedi... Jack (Richard E. Grant) ile kurduğu sıradışı dostluk seyr-i şahaneydi.... Hele Lee'nin alkolik, huysuz ve çaresiz görüntüsünün altında yaşadığı melankolikliği ayrı bir tattı bu filme dair... Azıcık durağanlığını dert etmezseniz keyifle izleyebileceğiniz bir film olur kendileri ♥

ROMA (2018) ;

Sessiz sakin bir film Roma ama sakinliğinin altında çok da duygusal bir film... Cleo (Yalitza Aparicio) beni mest etmişti bu filmde. Hele evin hanımı Sofia (Marina de Tavira) birbirlerine verdikleri destek takdire şayandı. Filmin en sevdiğim sahnesi afişe de yansıyan o sarılıştı. Tüm filmin duygularını toparlayıp orada sarmaladılar işte.... Sade ve yavaş anlatımdan sıkılmam diyorsanız bu filmi izlemenizi tavsiye ederim...

VICE (2018) ;

Filmimiz 2001-2009 yılları arasında Amerikan Başkan Yardımcılığı görevini yapan Dick Cheney'in hayatını anlatıyor. Biyografi tarzıyla birlikte hafiften belgeselliğe de  kaymış bir tarzı vardı. O dönemin ki ikiz kuleler saldırısının da o tarihlere denk geldiğini düşünürsek siyasetin bir nevi arka yüzünü de o dönem kişilerinin özel hayatına girerek göstermeye çalışmış. Ara ara sıkıldığımı söyleyebilirim ama bu tarzı sevenler için doğru seçenek olduğunu düşünüyorum.


MÜSLÜM (2018) ;

Bu filmi izlememek için çokça direndim. Tamam Timuçin Esen gibi çok sevdiğim bir insanı barındırıyordu ama dramlar kraliçesi olan bana bile çok sempatik gelmemişti bu durum. Ama ne oldu, tüm tükürdüklerimi yalayıp oturdum televizyonun başına ve bir güzel izledim. Ve evet dram dolu bir yaşam öyküsü daha fazla dramatize edilmeden anlatılmış. Tam kıvamında... Timuçin Esen'in şahane olduğunu söylememe gerek yok ama Zerrin Tekindor da efsane oynamış ♥

BABAM (2017) ;

Bu filmi tesadüfi olarak bulup izledim ve izleme nedenimin tek sebebi Çetin Tekindor'dur. Konu olarak belki biraz sıradan ki şöyle; sardalya konservesi yapan ufak bir işletme sahibi olan  Yusuf'un eşi vefat eder ve engelli oğlu Arif'le çaresizce başbaşa kalıyor. Bu arada aslında öğretmen olan ancak iş bulamadığı için fabrikada çalışmaya başlayan Feride yaşamlarına adeta sihirli bir değnekle dokunur gibi dokunuyor. Arif karakterini canlandıran Berker Güven şahane bir iş çıkartmış. Çetin Tekindor ile şahane bir uyum içindelerdi. Çok büyük bir beklenti içine girmeden izlerseniz sevebilme ihtimaliniz var.

HEDEFİM SENSİN (2018)

Bu filmi Oytun'a eşlik etmek için izlemeye başladım ama itiraf edeyim ki çok keyif aldım. Tam zamanıma denk gelmiş olsa ki çok da eğlendim. Ata Demirer'in tek tip tiplemesinden sıkılmıştım artık. Hoş bu filmde de çokça değişiklik yok amma ve-lakin kadro o kadar eğlenceli ki sevmemek elde değil filmi. Demet Akbağ ve Gonca Vuslateri uyumu bir harikaydı  ♥


HUSTLERS (2019) ;

Bir striptiz kulübünde çalışan bir grup kadın Amerika ekonomisinin çöküşünün ardından çeşitli yöntemlerle erkekleri soyup soğana çeviriyor. Başı sonu belli olan bir film. İşin gerçeği ben daha edepsiz bir film beklentisi içindeydim. Jennifer Lopez performansıyla Altın Küre yardımcı kadın oyuncu adaylığına girmeyi başardı. Sanırım Oscar adaylarına da yansıyacak bu durum. Evet performansı oldukça iyi. O seksi ve güzel tavrı bu filmde cuk oturmuş. Biraz daha cesur olsa imiş film çok daha başarılı olurmuş kanısındayım. Adaylıklar açıklandığında belki yine uzun uzun anlatırım bu filmi...

A SIMPLE FAVOR / KÜÇÜK BİR RİCA (2018)

Bir vlogger :)))) Evet Stephanie (Anna Kendrick) hem blog yazıyor hem de kanalı var. Bu ayrıntı için bile bu filmi izlerdim ben. Film orta şekerli ama eğlenceli... Mükemmel anne, mükemmel insan olarak görülen Stephanie'ye Emily (Blake Lively) bir gün  çocuğunu emanet eder ve ortalıktan kaybolur. Bizimki de kadının hayatına istemem yan cebime koy tavrıyla oturur ama bir yandan da bu kayboluşu çözmeye çalışır.  Hafif gizem ve komedi unsurları barındıran film keyifli bir çıtır çerez.

US / BİZ (2019) ;

Bu tarz filmleri sevmiyorum, tırsıyorum diyorum ama izledikten sonra da keyif alıyorum. Bu nasıl tezat arkadaş :)) Bir aile kendilerine tıpatıp benzeyen kişilerin saldırısına uğruyor ve onlardan kurtulmaya çalışıyor. Sonra bir yerlerden geçmişe bağlanıyor gibi gibi... Benim geliyor, ay dikkat çığrışlarıma kulak asmadan ev ahalisi keyifle izledi. Adelaide karakteriyle Lupita Nyong'o ya hayran kalmasam bu filmi izlemekte zorlanırdım. Kadın perfect ;) Meraklısına oldukça gerilimli bir film...


BIRD BOX / KAFES (2018) ;

Yine Oytun'un isteğiyle izlediğimiz bir film. Yine bir güç, bu sefer görmeye dayalı olarak kişinin zihnine girerek intihara sürüklüyor. Bir süre bir grup olarak izole yaşamayı becerebiliyorlar ama sonrasında Malorie (Sandra Bullock) iki çocuk eşliğinde daha güvenli bir yere ulaşmaya çalışacaktır. Tabi ki gözleri bağlı olarak... Bu tarzdan çok uzak olmama rağmen benim için daha gerilimsiz ve izlemesi kolay bir filmdi... Bazı soru işaretlerini yanıtlamaması bu filmin gerilerde kalmasına sbeptir listemde...

WIDOWS / DUL KADINLAR (2018)

Bir soygun sonrası kocalarını kaybeden bir grup kadın mecburi olarak bir soyguna karışıyor ve filmimiz bu minvalde ilerliyor. Bazı göze batan ayrıntılar olsa da filmde beni ters köşe yapan bazı ayrıntıların olması bu filmi ehh işte kategorisine almama sebeptir. Viola Davis her zaman baş tacımdır ama bu filmde ne yazık ki beni hayal kırıklığına uğrattı. Aksiyon severler için keyifli bir seyir seçeneği olabilir.

THE CURRENT WAR / ELEKTRİK SAVAŞLARI (2019) ;

Bu filmin konusunu bilmeyen yoktur sanırım. Edison ve Westinghouse arasındaki elektirk savaşını konu ediyor.  Filmle ilgili hayal kırıklığına uğrasam da bu belkide büyük beklentimin sebebiydi. Yine de bu filmden çok şey öğrendim. Mesela Edison'un sinemanın ilk mucidi olduğu gibi.. Tesla'ya çok fazla yer verilmemiş olması filmin bence diğer handikapı... Film erkek egemen bir senaryo altında toplanmış olması üzücü...


Bu filmler ise bu sene izlediğim filmler arasında maalesef en kötüleriydi. O sebeple canım hiçbir kelam etmek istemiyor. Ama şunu da söyleyeyim daha kötü filmlerde izledim. Bu senenin içinde yer almaları filmlerin şanssızlığı olabilir...



Gelelim dizilere...
Sıralamam aynen bu şekilde....
Killing Eve, Big Little Lies ve Room hakkındaki düşüncelerimi burada ayrıntılı şekilde yazmıştım.

You dizisi benim için oldukça keyifli bir seyirdi. Tüm bölümleri su gibi aktı. Yeni sezonunu sabırsızlıkla bekliyorum. Joe karakteri bir taraftan nefretle bir taraftan da büyük bir bağ ile sevdiklerimden. Çok tutarsızım hahahaaa :))) İzleyin pişman olmazsınız.

Masters of Sexes modern cinsel terapinin kurucu ve uygulayıcılarından William Masters ve Virginia Johnson'ın 60 lı yıllarda sebep oldukları cinsel devrim sürecini anlatıyor. Çevresinde olan kişilerin özel yaşam detaylarına da girince tam seyirlik olmuş. Öyle ailece izlenebilecek bir dizi değil. Favorim Virginia tabi ki... Kadının soğuk ama hırslı tavrına hayran kaldım. Tabi ki Dr. Masters ile olan tutarsız ilişkilerinin sonuçlarını da deli gibi merak ettim. Tavsiye ettiklerimden olur kendileri...




34 yorum:

  1. Film ve dizisiz ol-maz. :)
    Bir de kitapsız! :))

    YanıtlaSil
  2. Genel kanının aksine ben Joker'i sevemedim. Killing Eve dizisine bizde başladık. Gerçekten güzel bir dizi. Sanırım sende görmüştüm hatta bu diziyi ilk olarak. Listende izlemediğim filmler var epey bakayım onlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Joker arada yer alabilecek bir film değil sanırım. Seven seviyor sevmeyen de hiç sevmiyor.
      Killing Eve sevmene sevindim. Baş tacım bu sene kendileri :)

      Sil
  3. İyi seneler canım 😘😘
    Bahsettiğin filmlerden izlediklerim çoğunlukta. You disizine hastayım 😁
    2019 benimde durağan yıllarımdan biri oldu. Ne tiyatroya gidebildim, ne sinemaya...hatta görmek istediğim müzelere bile gidemedim. İşşn garibi "neden" diye sorsan inan bilmiyorum... Ruhen çok yoruldum diyorum iyicene kendimi dinlediğim de....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. You 2. sezon başlamış Gülşah. Yeni fark ettim ben de. Hemen sömürmek lazım :)))

      İnşallah bu sene dolu dolu geçer ♥

      Sil
    2. Başladık 2.sezona ve yine heyecan dorukta 😁

      Sil
    3. Başlayacağım ama sanırım Oscarlardan sonra :)

      Sil
  4. Şebooooo...Bunları tek tek not mu alıyosun anacım, nasıl hatırlıyosun? ;)) 27 gündür ne yedin desen sayamam ay kaldı ki yıl hesabı ;))) Maşallahhhhhhh<3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaaaa :))) Tabi ki not ediyorum Ece, yoksa hatırlamam imkansız. Filmlerde imdb de yıllık liste yapıyorum, kitaplarda da goodreads kullanıyorum. Orada ufak düşüncelerim yer alıyor zaten. Burada temize geçtim bir nevi ;)

      Sil
  5. Çok güzel hepsini dikkate alacağım filmlerin 4 tanesi ortak izlemişiz.

    YanıtlaSil
  6. Şeboooo, üşenmeden yazdığın bu yazıyla oscar heykelini almaya hak kazandın bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın ilk oscarı ben kaptım bu sene :)))

      Sil
  7. İzleyecek film ararken ilk senin sayfan ve yorumların geliyor aklıma. Maşallah diyorum. İyi seneler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymak çok iyi geldi bak :)
      Öpüyorum mucxxxx

      Sil
  8. İzlediklerim var ama izlemediklerim çoğunlukta. Onları not aldım bakacağım :)

    YanıtlaSil
  9. Killing Eve'in bir klasik hatta efsane oldugunu dusunmekteyim.Ben hic saymadim izledigim filmleri,dizileri.Saysam mi acaba kitaplarim gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmdb den faydalanabilirsin Sibel. Goodreads gibi izlediklerimi yıllara göre liste yapıyorum ben ;)

      Sil
  10. İyi denk geldi yazın. Ne izlesek diyordum ki bir sürü seçenek sundun. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba ,

    Dizilerde netflix e çok severek izlediğim vis a vis tavsiye ediyorum . prison break sonlara doğru biraz saçmalasada heyecanlı izlemeye devam ettim :)

    Bird box da yorum yapmam gerekirse sonunda baya soru işareti vardı gerçekten de ..

    aralarında baya izlemediğim filmler var hemen bakayım )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vis a vis e hemen not ettim. İzleyeyim bir ara ;)

      Sil
  12. Mimledimmm eminim arkadaş çevresi şenlikli birisindir =)

    YanıtlaSil
  13. Ooo bu ne detaylı bir yazı olmuşş alkışlar sanaaaaa!!!!
    Aklımda kalan filmleri hemen yazayım: Joker oscar almalı - kesinlikle. O oyunculuk boşa gitmemeli. Marriage story belki senaryo dalında bir şeyler kazanabilir. Driver da çok iyiydi bu arada.

    If Beale Street Could Talk'u beğenmeyen tek ben olabilirim dünya üzerinde. Ama bunu çok uzun ve durağan gelmişti. Us'a da bayılanlardanım. Zaten Peele'i hayranlıkla ve yakından takıp ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. huhuuuu :) Özlemişim filmler hakkında fikirlerini okumayı. Kısa bile olsa keyifli ;)

      Joker bence de boş kalmamalı, katılıyorum sana.
      Driver'ı yükledim ama henüz izlemedim. İnşallah izleyeceğim...
      If Beale Strret Could Talk ta kızın duruluğunu ve annenin duruşunu çok sevmiştim ben Sibel.
      Us tarzı benim tırstıklarımdan :)

      Oscar tahminlerini paylaşmak istersen seni sayfamda seve seve misafir ederim ;)

      Sil
  14. Harika bir liste. İzlediklerim var, izlemediklerim de. Tabii ki izlencekler listesine eklediklerim. Joaquin Phoenix ve Scarlet Johansson oyunculuklarıyla favorilerim oscar ödülleri için. Joker' i ben de sinemada izledim, çok başarılıydı, ödülü hak ediyor. Bakalım heykeller kimlere gidecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Phoenix açık ara almalı bence de...
      Filmleri bitirdikten sonra tam tahminlerimi yapacağım ve sabırsızlıkla bekleyeceğim ben de:)
      Sevgiler

      Sil
  15. Süpersin Şebnem . Bütün izlediklerini tek tek yazmışsın. Çoğunlukla son yıllarda çıkan filmleri izlemişsin, ben de son yılların filmlerini pek izleyemediğim için listende izlediğim film yok ama tabii izlemek istediğim çok film var. Biraz uzun bir cümle oldu :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun cümleler bizim işimiz :)))
      Bu sene evet öyle denk geldi, bu sene nasıl olacak bakalım ;)

      Sil
  16. Joker i daha izleyemedim. 2020 çok güzel olacak içime doğuyor ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ocak kötü başladı gerçi ama benim hala umudum var, güzel olacak güzel ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)