24 Ocak 2020

2020 Oscar adaylarında #6



JOKER (2019)

(Adaylıkları; en iyi film, erkek oyuncu, yönetmen, uyarlama senaryo, kurgu, sinematografi, kostüm tasarım, makyaj ve saç tasarımı, ses miksajı, ses düzenleme  ve müzik olmak üzere toplamda 11 dalda...)

Yine daha önce izlediğim ve 2019 izlediklerimde ilk 3 e oturan sevdiceklerimden birini anlatmaya geldim... Adaylık alır diyordum ama 11 tane olabileceğini tahmin etmemiştim... Oscarın en güçlü adaylarından kendileri...

Batman filmlerinden hatırladığım ama çok da ilgimi çekmeyen bir karakter Joker... Kızlar hadi gidelim demese sinemada da izleme konusunda çok istekli olmazdım sanıyorum. Ama iyi ki sürüklemişler ♥

Beklentimin dışında psikolojik bir film olarak çıktı karşıma Joker... Ve Joaquin Phoenix performansıyla gönlüme taht kurdu...

Filmimiz Arthur Fleck'in yaşamış olduğu olaylar neticesinde Joker karakterine nasıl dönüştüğünü anlatıyor. Bu kısımla ilgili aslında bir çok eleştiri var. Konunun önceki filmlerin matematiğine uymadığını, Joker'in böyle bir öncesinin olamayacağını çeşitli sebeplere dayandıran bir kitle var. Ben bu kısımdan uzak durarak öncesine kıyasla değil sadece izlediğimle ilgileneceğim. Bu matematiğin doğru olup olmadığını anlamlandıracak kadar bilgi sahibi değilim çünkü...

Annesinin "mutlu" lakabıyla bir misyon yüklediği Arthur aslında çaresiz, ruhsal sorunları olan zayıf bir karakter... Ama mutlu olmaya gerçekten çalışıyor... Hayallerinin peşinde umutsuzca koştuğunu bile söyleyebiliriz...

Ama işte öyle bir an geliyor ki birden olaylar çığırından çıkıyor, Arthur'da... Ve para kazanmak için kullandığı palyaço maskesinin elinde bir güç olduğunu hissetmesi ile Joker doğuyor...

Film ağır ilerliyor aslında... Fakat Joaquin Phoenix öyle bir oyunculuk sergilemiş ki, mimiklerini incelerken o ağırlığı çok hissetmedim... Özellikle kahkaha krizlerine girdiği dönemdeki mimikleri ve vücut hareketleri benim için izlemesi en keyifli sahnelerdi. Bir yandan kahkahasıyla sinirlerimi bozarken diğer tarafta kendine hayran bırakması tezattı kesinlikle...

Zaten psikolojik bozuklukları olan bir adamın adım adım psikopata dönüşmesini izlerken yerime mıhlanıp kaldığımı söyleyebilirim...

Diğer adaylıkları bilemem ama erkek oyuncu konusunda gücü elinde tutuyor Phoenix...

Filmde en sevdiğim sahne o merdivenlerde dans ettiği sahneydi... Ki afişe de yansımış zaten... Adım adım dönüşümünü o kadar net anlatıyordu ki... Muhteşem bir performans ve müzik uyumu...

Müzik demişken beni diğer mest eden konu da buydu... Hepsi şahaneydi şahane olmasına da Frank Sinatra 'dan That's Life ve Send in the Clowns tınılarını duymak güzel bir duyguydu...

Sonuç olarak ben bu filmi ÇOOOOKKKKK SEEEEEVVVVVDDDDİMMMMM derim ♥ Psikolojik film severler bu filmi izlemekten kesinlikle çok büyük keyif alacaktır eminim.

Bakalım 9 Şubat gecesi kaç heykelcikle dönecek, sabırsızlıkla bekliyorum...







20 yorum:

  1. Çok güzel filmdi, umarım hakkını verirler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda 6 ana kategoriden erkek oyuncuyu alır gibi geliyor bana ama bu jüriye belli olmaz :)

      Sil
  2. Ben de adeta sürüklenerek götürülen ve salondan mest olmuş vaziyette çıkanlardanım...

    YanıtlaSil
  3. Fragmanı izlerken bile tirsdim di..
    Yok ben izlemeyeyim.
    Demiştim.
    Sebom tanitmissa bir ara seyredeyim bakalım.
    Emeğine sağlık kuzum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversin sen de ama içselleştirebilirsin sen... Üzülebilirsin çokça...
      Ama yine de izle..

      Sil
  4. Psikolojik filmleri aman aman sevmesem de kesinlikle bayılarak izlediğim, hatta sinemasına iki kere gittiğim bir film.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Joker iki kesimi de çekti ve bu sebeple gişesi iyiydi ;)

      Sil
  5. eveet, en iyi film adayları, sekiz tane. ben şimdilik, irishman ve hollywood, bu ikisini kötü buldum sadece :) 1917 dün gece izledik sessiz gemi ile. o da çok iyi film. altı adet film de iyi. en iyi yönetmen adayları da bu filmlerden beşi zaten. en iyi erkekde the two popes da var onu da izle bi dee pain and glory, banderas, izlicem ben de daha :) en iyi kadın oyuncu adaylarını da izle yaaa, bir de knives out, the lighthouse, bi de starwars skywalker, bunlar işte topluycak herhalde ödülleri. en iyi oyuncu joker olur herhalde ama en iyi yönetmen 1917 olabilir. en iyi film bakalım daha karar veremedim amaa 1917, ford, jojo, hepsi joker den daha iyi. ama işte oscar bu, filmlerin iyiliğine bakmıyooo, herşey sinema sektörü için, cannes olsa başka. cannes da sanat var :) bana bıraksalar ama jojo rabbite veririm :)

    YanıtlaSil
  6. https://www.1080hdfilmizle.com/1917-izle.html

    1917 burdan izledim, nefis, kaliteli görüntü. film de çok iyi zaten. herhalde, en iyi yönetmeni bu sam mendes alır :) little women nefis yaa. ne kadro ama. joe rolu oskarı alabilir, saorsie, kadın adaylara geçerim haftasonu. bombshell bulurum yaa, bulamazsan söle bulurums :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen olmasan bulamayabilirdim ben bu filmi ;)
      Sağolasın canımcım...

      Sil
  7. Bence de oscar da çok ödül alacak bu film. Biraz ruh karartıcı bulsam da derinden etkileyen bir film oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım kaç heykelcikle dönecek Kadriye... Ben de merak ediyorum...

      Sil
  8. Henüz izlemedim ama mutlaka izleyeceğim. Aktörün en iyi oyuncu Oscar'ı kesin gibi.

    YanıtlaSil
  9. umarım hakkını alır bende beğendim izlerken.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)