7 Ocak 2020

2019 un muhasebesini yapalım biraz da / Sanatsal Aktiviteler


Bu sene yine verimsiz bir yıl geçirmişim....
Konser yok... Sergi yok...
Yıl boyunca sadece iki tiyatroya gitmişim o da sene sonlarına denk geliyor zaten...
Bu sene inşallah bu açığı kapatırız diye ümit ediyorum ♥



M. Kemal oyununu uzun uzun yazmıştım burada...
Genel anlamda bir hayal kırıklığı olsa da konunun özel olması sebebiyle mutlaka seyredilmesi gerekenlerden bence... Uzun hissiyatımı okumak isterseniz sizi yazıya alayım ;) tık tık



Hanım & Efendi Ceyda Düvenci ve Bülent Şakrak'ın iki kişilik eğlenceli bir oyunu...
Evlilik üzerinden kadın ve erkek ilişkisine atıfta bulunuyorlar.
Eğlenceli diyaloglar, atışmalarla güzel bir eğlencelik hazırlamışlar...


Ufak bir mutfak tezgahında birlikte yemek pişirerek PTR gecesi düzenlemeye çalışırken ikili ilişkilerle ilgili genel anlamda yaşanılan sorunlara/güzelliklere odaklanmışlar. Çoğu zaman güldüren ama aynı zamanda da düşündüren daha doğrusu empati yapmanızı sağlayan bir oyundu...

Dekor basit olmakla birlikte cicili biciliydi...

PTR ne derseniz işte benim en çok eğlendiğim adlandırma bu oldu; Pijama terlikli romantizm :)))
Her şeye isim taktığımız bu dönemde bence gayet mantıklı bir yaklaşım :))

Ceyda Düvenci çok doğaldı, olduğu gibiydi diyebilirim. Bülent Şakrak'ı da evet severdim ama oyunculuğunun bu kadar iyi olduğunu hayal etmemiştim. Zorlayıcı bir karakter değildi belki canlandırdığı karakter ama oyunun enerjisi ondaydı diyebilirim...

Yemek kokusu geldiğini düşündüğüm tiyatro salonuna içimden küfrederken gerçekten sebzeli makarna pişirdiklerini fark ettiğim anda kendimle çok eğlendim. Oyun sonrasında afiyetle yemişlerdir bence :))

Bir ara Ceyda Düvenci'nin kadınlarla ilgili bilimsel açıklamalarının tekdüzeliğinden sıkılmaya başlamıştım ki yeniden toparlayıp şahane bir final yaptılar... Bu arada oyunun tek perdelik olduğunu  ve hemen hemen aralıksız 1,5 saati aşkın bir süre sahnede kaldıklarını belirtmeden geçemeyeceğim...

Keyifli vakit geçirmek istiyorsanız mutlaka gitmenizi tavsiye ediyorum... Hem bolca eğlenirsiniz hem de karşı cinse azıcık empati yapar mutlaka ve mutlaka oyunda kendinizden bir parça bulursunuz ;)
Demedi demeyin ♥


16 yorum:

  1. tiyatro konusunda benim içinde çok fakir bir yıl oldu....

    YanıtlaSil
  2. Ceyda Düvenci Bursa'lı Şebo, hemşerin sayılır senin de. Eşiyle bir oyunu olduğunu bilmiyordum. Ankara'ya gelirse izlemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakınlarda Ankara oyunu var diye biliyorum Kadriye. Eminim seversin sen de;)

      Sil
  3. Bu sene acısını cikarirsin inşallah🥰

    YanıtlaSil
  4. bu sene açığı kapatırsın sen :)

    YanıtlaSil
  5. İstanbul'da Hanımefendi oyununa bu sene denk gelirsem ben de gideyim o zaman, merak ettim.

    YanıtlaSil
  6. Hanımefendi' yi ben de izledim. Oyunu sevdim, Bülent Şakrak'ın performansı daha etkiliydi. İşlediği konu da güzeldi, ben de izlemeyenlere tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunun enerjisi Bülent Şakrak'taydı kesinlikle...Sevmene çok sevindim :))

      Sil
  7. 2019 benim için tiyatro açısından hiç verimli geçmedi ama bu yıldan ümitliyim. Açılışı bu pazar 39 Basamak oyunu ile yapacağım. En çok izlemek istediğim oyunlardan biriydi, neyse ki şehrime geldi. Bülent Şakrak'ı da orada izleyebileceğim. Umarım bu yıl senin için de bol oyunlu bir yıl olur :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çok sevindim Şule senin adına ♥ Bol oyunlu bir yıl geçiririz hep birlikte inşallah...

      Sil
  8. Müjdat Gezen in oyununu izlemek isterdim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki buraya bir ziyaretinde denk gelirsin Derya..

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)