22 Ocak 2020

2020 Oscar adaylarında #4




JUDY (2019)

(Adaylıkları; en iyi kadın ve makyaj ve saç tasarımı olmak üzere toplamda 2 dalda...)

Bu film benim en sevdiğim türde; otobiyografi...
Bu tarzı seviyorum çünkü ekranlardan ya da farklı mecralardan tanıdığım insanların bambaşka yönlerini tanımama yardımcı oluyor...

Bu filmde öyle mesela... Judy Garland'ın yaşam öyküsünden bir kısmını aktarmış...


Bu küçük kızı hatırladınız mı?
Oz Büyücüsü'nün Dorothy'si.... Yani Judy Garland....
Sayısız filmi var... Hani şu geçen sene ayılıp bayılarak izlediğimiz Lady Gaga filmi vardı ya A Star Is Born... İşte o filmin 1954 versiyonunda da oynamış... Bence o filmden sonra akıllarına gelmiştir bu filmi çekmek :))) Çok fesatım biliyorum ;)

Aynı zamanda kendisi Liza Minelli'nin annesi... 3 çocuğundan en büyüğü Liza...

Işıltılı hikayelerin altındaki dramı ortaya çıkartmanın yolunu çok iyi biliyorlar yapımcılar... Judy Garland'ın da hayatı da işte tam böyle...

Düşünsenize, özellikle Oz Büyücüsü'nün çekimleri sırasında hemen hemen 18 saate yakın çalışıp sadece annesinin vermiş olduğu hapları yutuyor ve hiçbir şey yemesine izin verilmiyormuş. Bu detay geri dönüş sekanslarıyla filmde de gösterilmiş...

Filmimiz sanatçının çöküş yaşamaya başladığı 60 lı yıllarda özel gösterilerde sahne almak için Londra'ya geldiği dönemi anlatıyor ağırlıklı olarak... Bu arada anneliğini, çocuklarıyla olan ilişkisini ve aslında anneliği sevdiğini kısa kısa da olsa vurgulamış...



Ve gelelim Renée Zellweger'e... Botokslarından dolayı nasıl olmuştur ki diye düşünürken, kalkık kaşlarının tam da Judy'lik olduğunu görüyorum... Saç ve makyajla da biraz oynanınca hakikaten çok benzemiş...

Şarkıların tamamını Renée Zellweger söylemiş, bu benim için şaşırtıcıydı... Evet farklılıklar vardı tabi ki ama aldığı dersler emin olun işe yaramış...

Ara ara  fazlaca mimik kullanmıyor mu bu kadın demedim değil filmde... Ama filmi kapatıp Judy Garland'ın birkaç videosunu açınca aslında Judy'nin de çok mimikli bir kadın olduğunu anladım...  Sanırım kusur bulmaya çalıştım :)))

Filmden etkilendiğim sahnelerinden biri Judy'nin çocuklarına veda ettiği zaman gardrop'a girdiği bir sahne var... İçim ezildi... Evet çocuklarından da vazgeçmek istemiyor ama bir taraftan ışıltılı hayat çekiyor bir taraftan da yaşamak için gitmesi lâzım....

BUNDAN SONRASI SPOİLER İÇEREBİLİR DİKKAT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkol, sigara bağımlılığı... Hayranlarının ilgisini sevmesine rağmen yaşadığı depresyondan kurtulamayıp her geçen gün çöküşünü izlemek üzücüydü...

Hele en son çıktığı sahnelerden birinde yuhalanması ve üzerine bir sürü şeyin atılması :/ Bazen çok gaddar olabiliyor insanlar...

Final muhteşemdi... En son sahnesine doğaçlama çıkarak bir gün önce yuhalandığı sahnede devleşmesi.... Muhteşem keyifliydi....

Renée Zellweger muhteşem bir performans sergilemiş... Bridget Jones'ten sonra olgunluk çağımdayım ben ve dramatik rollere çok yakışıyorum bakın demiş... Sırf bu performansı için bile izleyebilirsiniz bu filmi...

Evet ara ara sıkıldım ama bu filmi izlememe engel olmadı...

Sonuç olarak bu filmi SEEEEVVVVDİİİİMMMMM.... Hele benim gibi otobiyografi hayranı iseniz sizin için biçilmiş kaftan bu film... Demedi demeyin...



6 yorum:

  1. Otobiyografileri izlemeyi seviyorum bende,

    YanıtlaSil
  2. Otobiyografi severim ben de. Bu filmi gündemime almamıştım ama almalı demekki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renee oyunculuğunu çok sevdim ben Saadet, botokslarına rağmen :))

      Sil
  3. Biyografi filmlerini ben de severim. Oz Büyücüsü filmini biliyorum ama oyuncu hakkında bir bilgim yoktu. Renée Zellweger bu sene ödüllerde favori gösteriliyor, kim bilir belki alır Oscar'ı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kesin alacak gözüyle bakıyorum Artık Şule :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)