31 Mart 2016

Bir kitap daha bitti; pamuk ipliğinden hayaller....


Hedefimden oldukça uzağım... 2016 da 35 kitap demiştim, bu daha 4. kitap...
Hedefi yakalayabilmem için bu ay sonuna kadar 9 kitap okumuş olmam gerekiyordu...
Ahahahaaa bilmem anlatabildim mi...
Tırt olmasam bari :)))

Neyse gelelim kitaba...


Bu kitap geçen sene Handan'ımın hediyesiydi :)
Bekliyordu okunacaklar arasında...
Bir kitabı daha var bende... Henüz ona cesaret edemedim ama bu sene onu da okuyacağım :))

Can sıkkın, kafa dağınıktı malum sebeplerden... Kendimi rahatlatmak için ahhh dedim Handan'ın kitabı... İşte bak bugünü bekliyormuş...

Kapak ne kadar sevimli değil mi ?
Toz pembe hayallerin olduğunu zannettiğim pembe kitabın içinden bildiğin güzel kadınların olduğu, dokunaklı bir yaşam hikayesi çıktı...

Akıcı bir dili var...
Sarıp sarmalıyor ilk başlarda hemen...

Aslında kitapta 4 kadın var; Evelyn , Abigail, Margot ve Liza...
Ama daha çok Evelyn ve Abigail 'in yaşamları ağırlıklı gidiyor... Kitap ta kısım kısım zaten.... Bir Evelyn anlatıyor bir Abigail....

Kısaca özet geçmem gerekirse Evelyn kocası tarafından aldatılmış ve sonucunda boşanmıştır... Girdiği depresyonu atlatmaya çabalamaktadır. Bir süreliğine biraz uzaklaşmak ister ve yolculuğu sırasında yolunun düştüğü kasabada eski virane bir dükkana vurulur... Artık 50 li yaşlardadır ama gençlik hayali olan kırkyama dükkanı aklına düşmüştür bir kere....

Aynı kasabada yaşayan Abigail keskin kuralları olan zor bir kadın... İletişimsiz hatta... İnsanlarla arasına mesafe koyarak yaşamanın kendini koruduğunu düşünen bir kadın.... 60 lı yaşlarında...

Margot ise inançlı, aşırı pozitif, yardımsever... İyilik meleği sanki... 4 kadın arasındaki bağı kuran kişi de diyebiliriz.. 30 lu yaşlarda...

Liza Abigail'in 19 yaşındaki yeğeni... Annesinin ölümünden sonra zorunlu olarak teyzesinde kalıyor ve annesinin hastalığı döneminde ona destek olmadığı için sürekli suçluyor... İki düşman gibiler...

4 birbirinden farklı kadın... Evelyn'in kırkyama dükkanında yolları kesişiyor... Panuk İpliğinden Hayaller'de...
Yaptıkları kırkyamalar birbirlerinin hayatlarına girmelerini ve dost olmalarını sağlıyor... Bunda Evelyn'in hastalığının da etkisi büyük tabi...
Bazen zorlu dönemlerden geçiyorlar hep birlikte...
Gerisini anlatmıyım, çok ipucu vermiş olacağım o zaman...

Bu kitap aslında bir nevi umudun ve dostluğun kitabı...
Hayatımızdaki doğru dostlukların ne kadar mucizevi olduğunu anlatıyor... Evet doğru dost bence de bize sunulmuş bir mucizedir...

Tatlı sıcak bir his bıraktı içimde... Sadece meme kanseriyle ilgili olan kısımlar canımı acıttı biraz... Buda hassasiyetimden kaynaklanıyor olabilir...

Karakter olarak en çok Evelyn'i sevdim... Birde yan karakter olmasına rağmen Abagail'in avukatını... Bak ismini hatırlayamadım adamcağızın şimdi... Sıcacık bir karakterdi...

" Hayat senin onu yaşadığın gibidir. Kendin için üzülmekten vazgeç."

" Eğer bir şeyin gerçekleşmesini istiyorsan, onu gerçekleştirmek senin elinde. Bu uğurda ne gerekiyorsa onu yaparsın.... Benim, bu duruma biraz daha uygun bir atasözüm var: Tanrı bir kapıyı kapatırsa, son sürat koşmaya başlayıp o lanet kapıyı kır. "

Bu arada kitabın bir devamı daha basılmış; Sevginin Bağladıkları...
Bir ara bu kitabı da okuyacağım... Anladığım kadarıyla bu 4 kadın kendi hayatlarını yoluna sokup, başkalarının hayatlarına da dokunmaya başlıyorlar....


Kitabın içeriğine uygun bir dilekle bitirelim bu yazıyı da...
Yüreğinizdeki umut hiç eksilmesin :)
Görüşürüz...










26 yorum:

  1. Kadın karakterlerin yoğun olduğu film ve kitapları seviyorum. BU kitabı da seveceğimi düşünüyorum :)))

    YanıtlaSil
  2. Anne kaleminden;

    Kadınlar olunca orda herşey oluyor galiba... Duygular çeşitlenebiliyor...
    Bende seviyorum bu tarzı...
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. Ben de diyorum ki hatırlıyorum bu kitabı sankş. Hahaha, normalmiş hatırlamam :)

    Böyle kitapları seviyorum, insanın içine mutluluk ve umut veriyorlar :) Beğendiğine sevindim :)

    YanıtlaSil
  4. Handan;

    Ahahahaaaaa bence de :)))
    Özellikle depresif ve düşük modlu zamanlarda çok iyi geliyor... Ben bu kitabı daha laylaylom düşünmüştüm ama beni şaşırttı :)

    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  5. Tam benim sevdigim tarzlardan biriymis bu kitap. Merakimi cezbet-...celp...cerz...amaaan, merakimi uyandirdi iste :))
    Okumak lazim.

    Öptüüm:)

    YanıtlaSil
  6. Keske 35 kitabim olsa, 6 ay surmezdi bitirmek...Ha gayret

    YanıtlaSil
  7. Kaç lanet kapıyı kırmalıyım bazen bilemiyorum. Çok öptüm. Ne güzel bir kritik. Seviyom seniii. <3 Öpüyorummm.

    YanıtlaSil
  8. Kitabın kapağı da eğlenceli,senin bloğun da ,arka fonda kırmızı puanları görünce yüzüme bir gülümseme yayıldı,çok hoş bayıldım :) Teması dostluk ve sevgi olan kitapları ben de seviyorum ...

    YanıtlaSil
  9. EQ;

    Yerim ben seni :))) Dün akşam gördüm hastahaneden çıktığını ama telefondan net okuyamadım. Gözler malum :)))
    Geliyorum hemen sana ♥

    YanıtlaSil
  10. Mevlüde;

    Yavrum sen inadına mı yapıyosun bunu :))))
    Tamam anladık allaaa allaaa :)
    Sen otur dikişlerini dik :P
    Ne o öyle 6 ayda bitiririmler falan...
    Serseri seni :)))))))))))

    YanıtlaSil
  11. Bahçe perim;

    Bende seviyorum bacım seni ♥
    Omuz istersen kapıları kırmak için güçlü kuvvetliyiz ahahahaa :))
    Babam rahmetlik beni sumo güreşçisi yapacaktı zaten...
    İşe yarasın :)))

    YanıtlaSil
  12. Diktim diktim giydim;

    Kırmızı puanları bende seviyorum :) Teşekkürler..
    Kapağa ben de bayıldım, her an bir kırkyamaya başlayabilirim o sebeple ;)
    Dostluk ve sevgi yanından hiç ayrılmasın senin de ♥

    YanıtlaSil
  13. Genelde yakıntarihi anlatan, bilgilendiren kitapları tercih etsem de bu tür kitaplar tam dinlenmeli oluyor. Okuma şenliğinde de aralara sıkıştırırım hep...

    YanıtlaSil
  14. Umut veren herşeyi seviyorum Şebo.Sevgi ve umut olsun geri kalan herşey hallolur:)))) Bu arada benim postları kopyalayıp yapıştırıyormuş haber verdiğin site var ya. Ben yayınlar yayınlamaz oradada yayınlanıyor. Kod falan var heralde:(

    YanıtlaSil
  15. Küçük mucizeler dükkanına benziyor gibi o zaman. Ben kitap okuyamıyorum. Ne olacak benim bu halim bilmiyorum. Sen en azından hedef koymuşsun kendine. Her ne kadar yanından bile geçemesen de :D

    YanıtlaSil
  16. Kitap kapağı çok hoşmuş.Birazcık Küçük Mucizeler Dükkanına benziyor sanki.Keyifli okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  17. Tam gaz devam, hedefi tutturursunuz ya daha çok var nisan 1 yani :)) şaka gibi oldu ama aslında 9 ay var dicektim :)
    Kitabın konusu bir anda umutsuz ev kadınlarını anımsattı -desperate housewives-
    Kaleminize sağlık, iyi okumalar ;)

    YanıtlaSil
  18. Saadet;

    Sizin okuma şenliğiniz şahane zaten :)))
    Öpüyorum

    YanıtlaSil
  19. Kadriye;

    Kesinlikle arkadaşım, sevgi ve umut olsun yeter ;)

    Sadece senin değil başkalarının da vardı :( Şikayet edin diye yazmış sanırım kırık şemsiyeydi.. Bende o zaman fark ettim... Sende şikayet et...
    Ne kadar kötü birşey bu yaaaa :/

    YanıtlaSil
  20. Kü.ük mucizelerim;

    O kitabı okumadım, ama ismine bakarsak evet aynı his olabilme ihtimali yüksek...
    Ahahahahaaa :) Çok destek verdin sağol yaaaa :)))

    YanıtlaSil
  21. Gamze;

    Kitap kapağına bayıldım evet :)))
    Okumadım o kitabı ama isimden yola çıkarsam benzeşiyor gibi...

    YanıtlaSil
  22. Kore fenomeni;

    Aaaaaaa bak şimdi sen söyleyince evet benzeştiğini fark ettim. O diziyide ne severdim ben :))
    Ahahahahaaaa bugün 1 Nisan şakası olabilir evettt ;)
    Öpüyorum

    YanıtlaSil
  23. Hahahahhaaa Sebooo delisin yaa:)) Valla inadina yapmiyorum kiz:)
    Birincisi okumayi cok seviyorum. 5Turkiyeye gittigim zaman ortaliktan gazeteleri kaldiriyorlar, gerisini dusun artik:))
    Ikincisi, yoklugun gozu kor olsun bacim. Burada kitap bulamiyorum ya, ac kurtlar gibiyim.Ondan icin yani:))
    Tamam ben soz dinlerim, gidip dikis dikeyim ben! :))

    YanıtlaSil
  24. Merhaba;
    Çoğu gitmiş azı kalmış diyelim :)
    Gerçekten de çok şeker kitap kapağı ... Tam bu zamanlarda kafamızı yormadan bizi alıp götürecek bir kitaba benziyor.
    Emeğine sağlık canım

    Umutlu ve aydınlık yarınlar diliyorum

    YanıtlaSil
  25. Didemika;

    Hepimize aydınlık ve umutlu yarınlar olsun :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)