4 Mart 2016

Çi.....





Serinin ikinci kitabı; Çi ...
İlk kitapla ilgili olan düşüncelerimi şurada anlatmıştım.

İlk kitabın durumuna aynen devam...
Evre değişikliği var sadece...
Dallas bitti, kötüler cezalanmaya başladı...

2 kitaptan 1 kitap yapılsa olurmuş aslında...
Ama o zaman üçleme olmazdı...

Pi ne durumda bilmiyorum. Bilge'yi ve Özge'yi çok merak etmeme rağmen bir süre ara verdim. Can Manay kusabilirdim aksi halde...

Neyse...
Ben neden bu postu yazdım...
Altı çizili cümleler için...
Malum kitap ödünç, geri gidecek...
Altı çizili cümleler kalsın burada...


Tavsiye edip etmemekle ilgili bir yorumum yok bu kitapta. Fi'yi okuyan Çi'yi de okuyor... Çi'yi okuyan Pi'yi....
Merak; kendimize engel olamadığımız hissiyatlar yaratıyor bünyede malum...

** Hep dünyanın, insanın içindeki iyiliği bulması için tasarlanmış bir bahçe olduğunu düşünürdüm ama bugün olanlar ve sen, bana şunu anlattınız: İyi olmak aslında sadece bir detaymış.Ne deneyimlemiş olursa olsun, yaşadığı kötülüğe rağmen insanın kendini iyiye çevirecek gücü olmasındaymış mesele. Güç birinden üstün gelmek ya da istediğinde birinin canını almak değil, biri senin canını aldığında bile kötüleşmemek, onun düştüğü tuzağa düşüp canavara dönüşmemektir. Sana vurana el kadırmamak, sana vurana el kaldırmaktan çok daha zordur. Asıl, doğruda durmak güç ister.

** Amacı olan birinin yakınında olmak, amaçsız biri için sahip olunabilecek en büyük lükstü.

** Aklın yönetemediği iyi niyet, iyi niyet değildir.

** Hayat ona çok güçlülerin nasıl bir darbede yenildiğini ve çok güçsüz gözükenlerin darbelere yıllarca nasıl dayanabildiğini göstermişti. Asıl önemli olan darbe almak değil, alınan darbeye rağmen hep ayağa kalkabilmekti.

** İlkelliğin torpiliydi bu güzellik. Karakteri önemsizleştiren zehirli bir etkiydi. İzleyene ilham, yokluğunu çekene acı, avcısına amaç, aşığına neden, öfkeye güçsüzlük, yağmacıya hedef.........

** Duygularınızın sizi ele geçirmesine izin vermediğiniz kadar insansınız! 

** Hayatın üretim için insana bağışladığı konfor, üretmek yerine tüketim kaynaklı keyfe adanırsa sonuç hep aynı oluyordu: Keyfin ve konforun içinde kaybolan mutsuz, tatminsiz, intihar eğilimli kayıp insanlar.

** Çünkü yola çıktığınızda tek ihtiyacınız, inanç ve size inanan birkaç kişiden başka bir şey değildi, adımlarınız temiz attığınız sürece gerisini hayat mutlaka verirdi.


Mutlu hafta sonları hepimize :))
Pazartesi görüşürüz...
Yarın ben çalışmayacağım :))) Olllleeeyyyyyyyyyyyyyyy :)

18 yorum:

  1. ilk kitaba göre ben bu kitabı daha çok sevdim ve bitirdim serinin son kitabına başladım meraktan değil valla bırakırsam bidaha kalır kesin dönüp okumam çok aşırı bayılmadım bir an önce bitsin diye yani :))

    YanıtlaSil
  2. 3. kitapta daha çok Can Manay var ama hızlı bir şekilde toparlıyor kendini. İlginç bir şaşırtma ve adalet duygusu vermeye çalışmış. Çok magazinsel aslında ama öğretici diye tanımlıyor yazar kendini

    YanıtlaSil
  3. Gülşah;

    Benimki meraktan vallahi...
    Bilge nasıl yaptı Can Manay'la onu merak ediyorum :)))
    Neyse seninki bitmek üzereymiş.
    Darısı benim başıma :)

    YanıtlaSil
  4. Miras;

    Öğreticiliği bence de yok. Yani okuduğum kadarıyla 2 kitapta yoktu....
    Can Manay iyileşiyorsa 4. kitap ihtimali de yok o zaman :)))
    Demekki bu kitapta cezalandırılmanın sonucundaki adalet diyeceğiz :)
    Yazar ilginç bir kadın.
    Bak 1. kitabı anlattığım postun altındaki yorumlarda Damla bir bağlantı vermiş.
    Çocuklarla ilgili anlatısı çok ilginç geldi bana orada.
    Sadece o sanki anne olmuş,başkası anne olamamış gibi... Sadece kendi yazar olduğu gibi :))

    YanıtlaSil
  5. Bu kitapları bende çk duydum ama her seferinde almamam gerektiğine karar verdim.Sanki pek bana göre değil gibi.Ama çevrede öyle çok görüyorum ki sanki almamak ayıpmış gibi :D Bende de değişik bir ikilem var :D

    YanıtlaSil
  6. Beyaz begonvil;

    Benim gibi yap sende :)
    Mutlaka bir arkadaşında vardır, ödünç al bence ;)
    İkileminde çok haklısın ama, çok farklı görüşler bu kitaplarla ilgili :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ben de bugün Pi'yi bitirdim. İçindeki cümleler insanı gerçekten düşündürüp mutlu ediyor. İyi ki okumuşum.

    YanıtlaSil
  8. bu seriye karşı aşırısı bi önyargılıyım yaa ne biliyim okuyamayacağım sanırım :/

    YanıtlaSil
  9. Okumayan bir ben kaldım galiba bizde de 'Fi' ve 'Çi' var. Ablam okudu bana sürekli Gözde oku diyip duruyordu. Sarah Jio bitsin okumaya başlamalıyım :))

    YanıtlaSil
  10. Handan;

    Pi'yi üç kitap içinde en iyisi olarak tanımlıyorlar çoğunlukla...
    Ben biraz ara verdim Pi'yi okumak için. Araya başka kitap soktum.
    Yakında okurum bende ::)

    YanıtlaSil
  11. Bi Poşet Kitap;

    Bazen bende senin gibi oluyorum...

    YanıtlaSil
  12. Gözde;

    Okuduğunda sen nasıl bulacaksın bakalım ;)

    YanıtlaSil
  13. alıntıladığın kısımlar hoşuma gitti, keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
  14. Fi, Çi, Pi : Üçlemeden tamamen habersizim. Paylaşım için teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
  15. Maviye iz süren;

    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Zülal;

    Ne demek :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  17. Hala okuyamamakla birlikte merak ettiğim kitaplardan :)

    YanıtlaSil
  18. Şenay;

    Bu kitaplarda oku yada okuma gibi bir öneride bulunamıyorum maalesef... Çünkü seven çok seviyor, sevmeyende sevmiyor...
    Güzel yorumların için teşekkürler ayrıca :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)