14 Nisan 2021

2021 Oscar Savaşları / Volume 11 ♥ ONE NIGHT IN MIAMI ♥


ONE NIGHT IN MIAMI / MİAMİ'DE BİR GECE (2020)

(En iyi yardımcı erkek oyuncu, uyarlama senaryo ve özgün şarkı dallarında toplam 3 adaylık)

Filmimiz 1964 yılının bir gecesine odaklanıyor.  Müslüman olduktan sonra ismini Muhammed Ali olarak değiştiren ünlü boksör Cassius Clay (Eli Goree) 'ın ilk dünya şampiyonluğunu kazandığı gecede o yılların önemli 4 siyah ikonunun kutlama yapmak amacı ile bir otel odasında buluşmasını anlatıyor.  İslami Ulus hareketinin en önemli savaşçılarından Malcolm X ( Kingsley Ben-Adir), Amerikon futbol liginin önemli futbolcularından Aldis Hodge (Jim Brown), soul müziğin önemli seslerinden Sam Cookie (Leslie Odom Jr.) ve Muhammed Ali...

Olaylar ve kişiler gerçek olmasına rağmen kurgusal bir otel buluşması ve kurgusal bir fikir tartışması... Kutlama niyetiyle Malcolm X'in otel odasında buluşan bu dört adam siyahlar ve beyazlar arasında yaşananlarla birlikte İslam ve Amerika'daki durumunu da yaptıkları tartışmayla göz önüne seriyorlar.

Filmimiz bir tiyatro uyarlaması aslında. Kemp Powers'ın aynı adlı tiyatro eserini ekrana taşımışlar. Bu sene Oscar adaylarında ilk defa bu kadar çok tiyatro uyarlaması film izliyoruz sanırım. Ma Rainey's Black Bottom, The Father ve bu film... Bence hepsine ayrı ayrı baktığımızda, oyunculukları öne çıkarttıkları için keyifli bir seyir sundular bize. Oyuncuların performanslarını izlemeye doyamadık ya da en azından ben öyle düşünüyorum.

Bu film biraz daha tiyatral etkiyi az hissettiren bir film olmuş diğerlerine göre. Çünkü yönetmen bu 4 adamın kim olduklarını anlatmak için kişisel bir tanıtım yapmış filmin ilk yarım saatinde. Dolayısıyla hiç tanımıyor olsanız bile karakterler hakkında bir fikir sahibi oluyorsunuz bu kurguyla. Bu filmin hoşuma giden bir detayıydı.

Oyunculuklar evet şahaneydi ki filmin çoğu zamanının bu 4 adamın bir otel odasında geçirdikleri konuşmalara odaklanmasında birinin bile kötü performans sergilemesi filmin çöpe gitmesine sebep olabilirdi diye düşünüyorum. Sıkılmaya çok müsait bir zaman dilimi çünkü. Dolayısıyla bu film çoğunluk bir beğeni kazandıysa oyuncuların performansı sebebi ile kazanmıştır diyebilirim.

Hazır oyunculuk performanslarından bahsetmişken benim için 2 kişi daha öndeydi bu konuda; Kingsley Ben-Adir ve Leslie Odom Jr. Hatta Kingsley'in bende daha ağır bastığını bile söyleyebilirim. Ama gelin görünki Leslie Odom Jr. 'ı adayların arasında gördük. Bence Kingsley de en az onun kadar hak ediyordu o listede yer almayı. Malcolm-X'in inişli çıkışlı ruh halini o kadar güzel yansıtıp ortaya dökmüş ki film boyunca her mimiğinde, her bakışında gözüm kaldı diyebilirim.

Konu çok ilgimi çeken bir konu değildi, bu tarz hikayeleri o kadar çok izledik ki bıktım sanırım. Bu sene her zamankinden fazla rastladık sanırım bu tarz detaylara. Bu konuda Trump sağolsun diyorum, fitilleri feci yaktı. 

Sonuç olarak ben bu filmi EHHHHH SEVEYİİİİMMMM BARİİİİİ kategorisine atıyorum efenim. Konu sıradan olsa da oyunculukların şahane olması sebebiyle bu film bende kendini izletti ve hiç ilgimi çekmeyen konulara pür dikkat kesildim. İzleyip izlememe konusunda tavsiyede bulunmak konusunda kararsızım ama Oscar adaylarını izlemek niyetindeyseniz bu filmi oyunculuk alanında oldukça başarılı bulacağınızdan eminim.

Şimdi hızlanma zamanı, kendinize iyi bakın ♥



8 yorum:

  1. Bu yıl bazı filmler epey vasat sanki. Bunu izlemedim henüz. geçen Borat Subsequent Moviefilm seyretmeye çalışma gafleti gösterdik mesela. Kısa sürede "aman kalsın" deyip kapattık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borat zaten tam diplerde, hatun kişi olmasa ve keşke hiç listelere girmeseydi diyorum ben de :/

      Sil
  2. Vakit bulursam izlemek isterim. Oscar adayı filmler yine de kalbur üstü oluyor. Çokkkkk teşekkür ederim ön bilgilendirme için 😊🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir nebze evet. Ama bu sene dar bir kalıpta kaldı hissiyatındayım..

      Sil
  3. Bu aralar "anahtar kelimelerdeki" bağzı kavramlar tüylerimi diken diken ettiği için bu güzel sevilesi filmi bir başka yaşam diliminde izleyeyim kategorisine attım Şebnem..teşekkürler detaylı analiz ve güzel bilgilendirme için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cancağazım, izleyecek o kadar çok film var ki o sebeple bence de bırak gitsin ;)

      Sil
  4. Filmin tiyatro uyarlaması olduğunu okuduğum anda "Bu da mı?" diye düşündüm. Dediğin gibi bu sene bu tarz film çoktu. Edebiyat uyarlamaları bitti, şimdi sinema tiyatrodan besleniyor galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu kalmadı desem mutlaka bulunabilir.. Biraz tutmuşa oynamak gibi geliyor bana bu

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)