7 Nisan 2021

2021 Oscar Savaşları / Volume 10 ♥ HILLBILLY ELEGY ♥


HILLBILLY ELEGY (2020)

(En iyi yardımcı kadın oyuncu ve makyaj-saç tasarımı dallarında toplam 2 adaylık)

Bir Amerikan rüyası filmiyle karşınızdayım efenim. Filmimiz  J.D. Vance (Gabriel Basso / Owen Asztalos) adında bir gencin başarı hikayesine odaklanıyor ve bir kitap uyarlaması...

Ohiao dağlık bölgelerinde yaşayan Apalaş bir ailenin üç kuşak hikayesini izliyoruz filmde. En son kuşak olan Vance 'ın  bu fakir ve zor yaşantısı olan aileden sıyrılarak Yale Üniversitesinde başarılı bir öğrenci olmasının öyküsü de diyebiliriz. Tercihlerim geleceğimi belirlerdi diyor bir anlamda. 

Vance Hukuk fakültesine kapağı atmış atmasına da geride bıraktığı ailesiyle de bağlarını tam koparmamış. Ve nitekim gelen bir telefonla doğduğu kasabaya geri dönerken de geçmişle bir hesaplaşma içerisine giriyor ve biz de bu arada gösterilen geri dönüş anlarıyla bu ailenin başına neler geldiğini öğreniyoruz.

Fakir bir aile, hayat çizgileri belli; annesi Bev (Amy Adams) bir uyuşturucu bağımlısı... Evsiz kalmış durumda ve tedaviye ihtiyacı var. Anneanne Mamaw (Glenn Close) ise geçmişte yapmış olduğu hataları torununda tekrarlamayacak kadar kendini değişime uğratmış bir karakter. Zaten Vance'de anneannenin ona sahip çıkmasıyla kendine gelip başarılı ve doğru adımlar atıyor.

Anlayacağınız tam bir aile dramı... Ama çok üzgünüm ki duyguları ekran ötesine geçirmekte sıkıntısı var gibi filmin... 

Bev o kadar kendini tekrar eden bir karakter ki, filmin temposunu baltalamış resmen. Ve o çizgide Amy Adams ne yapsa boşuna debelenmiş...

Glenn Close 'un oyunculuğuna tabi ki hiçbir sözüm yok ancak o kadar da abartıldığı kadar değil. Bu sene çok daha iyi performanslar var aday listesinde. Fakat Mamaw karakteriyle torununa yaptığı ufak dokunuşlar şahaneydi...

Vanse'ın çocukluğunu canlandıran Owen Asztalos bence filmin en parlak oyunculuklarındandı... Küçücük boyuyla güzel bir duruşu ve mimikleri vardı. Gençliğini canlandıran oyuncu ise tam aksineydi, ısınamadım tipe :/

Kanımca  konu biraz detaylı olarak işlenseydi çok daha iyi bir film çıkabilirdi. Oyuncuların alanları biraz açılabilirdi ve kısır döngülerden kurtulabilirlerdi. Özellikle Amy Adams.. Ana karakter olan Vanse için daha başarılı bir oyuncu bulunabilirdi ve bu olay örgüsü Mamaw tarafından aktarılsaydı o zaman tadından yenmezdi diye düşünüyorum.

Sonuç olarak beklentisiz izlerseniz keyif alabileceğiniz, ancak benim gibi bir beklenti içerisinde oturursanız filmin başına EEEEEHHHHHHHH SEVEYİMMMM BİRAZZZZ kategorisine sokacağınız bir film olur kendisi :))

Keyifli günler efenim...



18 yorum:

  1. Glenn Close'un oyunculuğu konusunda hemfikirim seninle. Hatta ben anlamadım sanırım diye düşündüm. İyi konu bulmuşlar, konunu geçtiği bölge falan, çevre katliamlarına uğramış, halkı sıkıntı çekmiş...Ama işleyememişler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle işleme konusunda bir sıkıntı vardı Saadet. Daha farklı bir şekilde sunabilirlerdi ekrana.

      Sil
  2. benim de listemdeydi bu film ama nedense hep arkalara atıyordum, bir nedeni varmış demek :P
    bu arada okuduğunuz kitabı ben çok beğenmiştim. filmini de izlemiş miydiniz? erdal beşikçioğlu ve sezin akbaşoğulları oynuyordu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhhh izlemez miyim hiç. Çok sevmiştim filmini. Kitabı da üzerinden zaman geçsin öyle okuyayım dedim ancak fırsat geldi.

      Film çok vasat bir film değil ama eksik bir tarafları vardı. Karar sizin artık :)
      Sevgiler...

      Sil
  3. EEEEEHHHHHHHH SEVEYİMMMM BİRAZZZZ kategorisi oscar ödülleriolurmuş ileride asjahsjhajah ne güldüm Şebnem ne tatlısın yaa :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahaa :))
      Bak şimdi böyle düşününce daha bir komik gözüktü gözüme :)))

      Öperim seni çok büyük bir delilik haliyle :)

      Sil
  4. Glenn Close o kadar şişmanlamamış değil mi? Öyle gibi yapmış olmalılar!

    İmza:
    Filmi izlemeyen, sadece dedikodu için ortama damlayan hevesli seyirci. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gibi yapmışlar bence :)))
      Dedikodu hem beyni besliyormuş :))) Kusur kalmamamız lazım bu durumdan :)

      Sil
  5. oyuncular yeter ama yaa :) close süper, amy de şekerlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyuncular iyi olunca insan daha çok beklenti içine giriyor deep ;)

      Sil
  6. Konu iyiymiş ama oyunculuk olmadan olmuyor işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunculukların bir kısmı iyiydi ama onlara da dar bir alan bırakmışlar maalesef.

      Sil
  7. Valla çok güzel yorumlamışsın, ben de izlerken ikinci sınıf bir film izlediğim duygusuna kapılmıştım. Hani düşük bütçeyle, sadece azıcık para kazanayım diye yapılan, ne çok şahane ne de çok kötü diyebileceğimiz türden bir film. Dediğin gibi; fazla beklentiye girmeden, biraz tiyatro izler gibi izlenirse keyif verecek bir film olmuş. Amy’i, Glenn’i görünce insan fazla hevesleniyor, yine senin de dediğin gibi.... 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır ben şunu anlamıyorum, koskoca denizi geçmişsin ama derede boğuluyorsun gibi oluyor bu durum. Bu hatunları kapmışsın işte, alanı aç biraz. Ama dediğin gibi olmayınca olmuyor işte Sevdakuşum :/

      Sil
  8. Bu filmi sende görüp izlemiştim. Ben de çok sevmedim. Daha iyi anlatılabilirdi konu ya da hiç anlatılmasa da olurdu. Bu tarz hikayeler o kadar çok ki. Adamın hayatının filme çekilecek kadar ilginç olmadığını düşündüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerikan rüyası en ufak bir hikaye biliyorsun onlar için çok kıymetli... Senelerdir o kadar çok anlattılar ki bence kısır döngüye giriyorlar artık bu konuda Şule.

      Sil
  9. Dün akşam izledim ve yaşanmış biyografik öyküleri seviyorum ben...
    Etkilendim çok konudan, beğendim...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)