28 Şubat 2022

2022 Oscar adaylarını izliyoruz ♥ Volume 4 (Drive My Car)



DRIVE MY CAR (2021)

(En iyi film, yönetmen, uyarlama senaryo ve uluslararası film dallarında toplam 4 adaylık)

Aktör ve tiyatro yönetmeni Kafuku (Hidetoshi Nishijima) ve dizi senaryoları yazan eşi Oto (Reika Kirishima) çok küçük yaşta kızlarını kaybetmiş bir çifttir. Hayatları sakin bir şekilde ilerlerken Kafuku eşi tarafından aldatıldığını öğrenir ve bunu fark etmemiş gibi davranmayı tercih eder. Fakat eşini de aniden kaybedince hayatı da bir şekilde değişir Kafuku'nun. 
Bu olayların ardından Hiroşima'ya Vanya Dayı oyununu yönetmek için giden Kafuku kendisine tahsis edilen şoför Misaki (Toko Miura) ile bir nevi acı paydaşlığı yapmaya başlayacaklardır.

Evet filmin konusu bu, anlatmayı becerebildiysem tabi :) 

Şimdi hissiyat meselesine geleceğim ki bir çok kişi ile sanırım aynı fikirde olamayacağım...

İlk başta bir türlü Japon/Kore tarzı yapımlara ısınamadığımı ve izlemekte zorlandığımı söylemeliyim. Genelde tepkileri, mimikleri abartılı geliyor bana ama bu filmde de tam aksine tepkisizler ordusuna denk geldim.

Kafuku'nun pişmanlıkları ve hayal kırıklıkları ile ilgili kendiyle yüzleşmesi aslında konu olarak ilgimi çekebilirdi. Beni burada oyunculuktaki tepkisizlik bezdirdi diyebilirim. Hele Misaki'yi oynayan Toko Miura'da bırak mimiği, en ufak bir yüz hareketi göremedim. Bu kadar tepkisiz nasıl olunur anlamış değilim. Filmdeki rolü tamamen duygulara bağlı bir karakter oyunculuğu iken bu kadar tepkisiz, sessiz sedasız olunur mu bilemedim. Sen sus gözlerin konuşsun diyeceğim ama doğru düzgün konuşmadı da 🙈

Tiyatro oyununun seçmelerini yaptıkları anlarda eh fena değil, ısınıyorum galiba derken okumalara başladılar ki bu kısım beni yeniden başa sardı. Konuşma tarzlarına ısınamıyorum ben galiba. Sanki dövüyormuş gibi geliyor bana tınıları. Adam belki sevgiden bahsediyor ama yok bendeki algı farklı... Ama inanıyorum benim bu önyargımı kıracak bir film çıkacak karşıma...

Bu filmin ayılıp bayılanı çok olmuş ve Oscar adaylıklarında izleyebildiğim kadarıyla favoriler arasında geçiyor. Ama vallahi bunu kalbim kaldırmaz benim... Bu sene film konusunda zaten kesat bir yıl geçiriyoruz, bir de benim ısınamadığım bir filmi seçip duygularımla oynamasınlar lütfen 🙏

Şimdiye kadar yazdıklarımdan hangi kategoriye attığımı anladınız siz gerçi ama yine de yazayım buraya da... Sevgili Drive My Car cığım ben seni SEEEVVEEEEMMEDİİİMMMM. Vallahi bak ısınacak bir yer bulmaya çalıştım ama maalesef bana elle tutulur bir neden veremedin şekerim.



25 yorum:

  1. Çak be Şebnemcim :)))
    Ya herkes ayılıp bayıldıkça eksiklenmeye başladım. Neresine hislenildi bu filmin anlamadım. Durağan, sıkıcı, uzun, hatturu hutturu döver gibi diyalogları olan ifadesizlerin oynadığı bir filmdi işte. uzakdoğu filmleri hakkında ben de biraz nötrüm, tekinsiz geliyorlar ve ben de hiç seveeeemediiiim :)) Ödül alırsa da yanarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yorumunu okuduğumda gözlerim ışıldadı benim de :)) Bende bir tuhaflık mı var derken yalnız olmadığımı hissetmek çok keyifliydi :)))

      Ay lütfen bu sene ödül buna gitmesin. Küserim Oscar efendiye :)))

      Sil
  2. Bu film hakkında 4. blog yazısını okuyorum ve izlemediğim halde sanırım fikrim sana yakın olacak, öyle hissettim çünkü ben de kore, tay ve japon sinema kültürüne bir türlü yakın hissedemedim. Bana da çok abartılı geldiği için. Fakat abartıyı bırak hissiz diyorsun, bak şimdi merak ettim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunda da inadına hissizdi vallahi. İnsanın tek bir yerde kaşı gözü oynamaz mı yaaa :))
      Hele o şoför kız bir yerde kaşını gözünü oynatmadı yeminle. Kabız oldum hahahaaa :))) Tamam filmin başında yönetmenle bir bağ oluşturacaklar belli de, kastılar da kastılar :))
      Amma söylendim değil mi :)))

      Sil
  3. Filmi izlemedim ama kitabını okudum. Yazdıklarınıza bakılırsa karakterin kitaptaki anlatıma göre inşa edildiğini düşünüyorum. Ama Japon yapımlarında, dediğiniz gibi duyguları bizim alışık olduğumuzdan farkı bir noktada yansıtıyorlar. Biz daha romantik, duyguları daha yoğunlukta gösterirken onlarda doğrudan ve soğuk bir hava var. Beğenenler bence bu tarzı sevdikleri için beğenmişlerdir. Önyargınızı kırar mı bilmem ama To Each His Own filmini önerebilirim. Aşk hikayesi anlatmıyor ama duygusal olarak beni çok etkileyen bir filmdi. Belki hoşunuza giden bir Japon filmi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını okumadığım için herhangi bir yorumda bulunamıyorum. Ama karakterlerdeki donukluk gerdi beni. Alışamadım bir türlü.
      Dediğiniz filmi hemen ajandama not ettim, belki dediğiniz gibi önyargılarımı kırarım belli mi olur :))
      İzlediğimde de mutlaka seslenirim zaten ♥

      Sil
  4. Bu yapımın ödül alacağını tahmin ediyorum ben aslında ama sürpriz de olabilir tabii:)

    YanıtlaSil
  5. İzlemedim, bu yoruma göre de izlemeyi düşünmüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda tavsiyede bulunamıyorum maalesef :/

      Sil
  6. Evveeet! Filmi seyredip beğenenler ekibinden Ekmekcikız huzurlarınızda. :))
    Valla, Uzakdoğu sineması severim, Murakami severim, bu filmin esin verdiği "Kadınsız Erkekler" Murakami'nin sevdiğim bir kitabıdır, filmin anlatımını da Çehov sahnelerini de sevdim.
    Bu arada, sevmeyenlerin nedenlerini de anlıyorum, olabilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahaa :))
      Ekmekçim sen de her şeyini sevmişsin ama :)
      Sevenler çok sevmiş, bağ kurmuş belli. Bizim gibi sevmeyenlerde bıdırdanıyor işte :)))

      Sil
  7. aman canım hepimiz aynı şeyleri sevsek sıkıcı olurdu zaten hayat :)

    YanıtlaSil
  8. licorice ne komikli eğlenceli film yaaa, iyi güldüm :)

    YanıtlaSil
  9. Adını duyduğumdan beri heyecanla beklediğim bir film Drive My Car. Oscar yazılarımızı okudukça filmi izlemekle ilgili heyecanım duruldu. Toko M.'nin performans değerlendirmesini inceledim. İki üç kez yardımcı kadın oyuncu dalında adaylığı var sadece. Boşuna sinir olmamışsın yani :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zulal abartmıyorum, şu afişteki surat ifadesi var ya, sürekli aynıydı. Değişmedi hiç :)) Gıcık olmak ne kelime, çıldırttı beni hahahahaa :))

      Sil
  10. Oscar sürecinde izlediğimiz filmlerde siz ve ben hemfikir ilerliyorduk, burada benzeşemedik bir türlü :D Ben çok sevenlerdenim, ama sevmeyenini de anlıyorum. Herkese hitap etmiyor kesinlikle. Yine de yorumunuzu okumak çok eğlenceliydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yerde kesişmeliydik ama :))
      Bu tarz filmleri izliyorsun bildiğim kadarıyla, o sebeple aşinasın sanırım bu Japon/Kore filmlerine...
      Bu konuyla ilgili birkaç film tavsiyesi geldi. Bir de onlarla deneyeceğim şansımı :)

      Sil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Konuyu okudum ve orda film beni kaybetti. Yok ben bunu izleyemem. :D

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)