22 Mart 2022

2022 Oscar adaylarını izliyoruz ♥ Volume 13 / Nihayet Tahminler

Geçen hafta sonu yazmayı planladığım yazıyı ancak bir hafta gecikmeli olarak yazıyorum. 
Kafamdan netleştirmiştim aslında ama işyerindeki yoğunluk, eve geç gelme gibi sebepler kilitledi beni.
Geç oldu ama güç olmadı diyelim :)

Bu maratonda bana katılan arkadaşlarım vardı. Keyiflendirdiler bu izleme sezonumu. Bol bol yorumlaştık, dedikodu yaptık, birbirimize film pasladık derken su gibi aktı zaman. Hepsine katılımlarından dolayı teşekkür ederim 💗
Yazımın sonunda tahminlerini yapan arkadaşlarımın yazılarının linklerini de ekleyeceğim. Henüz yazmayanları da yazdıkça ekleyerek güncellerim hatta.

Haydi başlayalım o zaman bu serüvenin en kıymetli anına;



EN İYİ FİLM;


Bu sene de olağanüstü hayranlık uyandıran bir film bulamadım maalesef adaylar arasında. Evet sevdiklerim oldu, hiç sevmediklerimde...

Coda ve Richard King adaylar arasında en sevdiklerim oldu ama Oscar formülüne uygun değil her ikisi de.  O sebeple eledim ihtimaller arasından.
Belfast yine sevdiğim filmlerden. Bir çocuğun gözünden anlatılması filme oldukça masumiyet kazandırmış.  Gelirse hiç üzülmem, bolca alkışlarım. Ancak ben filmde tahminimi başka bir filmden yana kullanmak istiyorum. Sebebi ise bütün olarak değerlendirdiğimde aklımın daha çok yatması. Anladınız tabi ki siz ne demek istediğimi 😉 Çok arada kaldım bu konuda, bakalım şaşıracak mıyım 27 Mart gecesinde...

THE POWER OF THE DOG diyorum bu sene...


EN İYİ YÖNETMEN;


Geçen sene kadın adaylar arasında yapmıştım tercihimi. Bu sene tek aday var ve filmdeki bütün olarak değerlendirme şeklime de uyuyor. Gerçi Spielberg de şahane bir iş çıkartmış ve bir tekrar olsa da yenilikleriyle bir enerji vermiş filme ama gönlüm el vermedi onu yazmaya. Genelde film ve yönetmeni aynı yapımla tahmin etme gibi bir eğilimim vardır zaten :))

JANE CAMPION diyorum...


EN İYİ ERKEK OYUNCU;


Bu dalda nedense çok ikilemde kalmıyorum ben genelde. Bu sene de kalmadım. Garfield evet şahane bir iş çıkarmış ama bu sene azıcık beklesin. Cumberbatch da azıcık karakter oyunculuğunda geliştirsin kendini ve azıcık suratına mimik eklesin bir zahmet. Kara boncuğum bu sene hayatının oyunculuğunu çıkartmış zira. Almazsa üzüleceklerim arasında kendisi.

WILL SMITH diyorum...


EN İYİ KADIN OYUNCU;


Geldik zurnanın zırt dediği kategoriye. Penelope haricinde 4 kadın aday da iyi iş çıkartmışlar. Nicole azıcık klişelerini makyajla da olsa yıkmış. Olivia her zamanki sade ama çok şey anlatan oyunculuğunda şahaneydi ama her ikisi de bir adım geri kaldılar. Jessica ve Kristen ise hepsine göre en başarılı olanlardı performans konusunda.  İnanılmaz derecede arada kaldım aslında ikisi arasında. 

Fakat Leydi Di gibi idol olmuş bir kadını canlandırmak konusunda başarısını yadsıyamazdım. Oynamamış yaşamış dediğim bir oyunculuktu. En ufak mimiğini dahi atlamadı. Hatta elimi arttırıyorum aynı o kişi olmuştu diyeceğim. Ki bu o kadar kolay bir şey değildir tahmin edersiniz.

KRISTEN STEWART diyorum...


EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU;


Bu kategoride biraz risk almak istiyorum. İbreler oldukça Kodi Smit-Mcphee gösteriyor. Başarılı bir oyunculuk sergilediğini aslında hepimiz gördük. Hak edilmemiş bir durum yok gerçi ama ben kendisiyle bir aşk yaşayamadım maalesef. İlk seyrettiğim andan itibaren kendisine hayran kaldığım gayet kendi doğasında yaşayan bir adam vardı ki kimse onun önüne geçemedi :) Anlamadıysanız hemen kendisine olan hayranlığımı ifade edeyim 😉

TROY KOTSUR diyorum.....


EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU; 


İlk zamanlarda gönlümü Judi Dench'e kaptırmıştım. O siyah beyaz filmde onun olduğu sahneler ayrı bir ışıldamıştı gözümde. Sonradan acaba Jessie Buckley mi dedim ki o kendini bulma telaşında inanılmaz güzeldi. Fakat America şarkısındaki mimikleri ve ardından gelen final sahnesindeki duruşuyla bana ayrı bir haz yaşatan kadından yana kullanmak istedim şansımı.

ARIANA DEBOSE diyorum....



27 Mart gecesinden sonra bu yazıyı her zamanki gibi güncelleyeceğim tabi ki... Bakalım ne kadarını tutturabileceğim. Genelde her sene 1 fire veriyorum, bu sene nereden gol yiyeceğim acaba diye merak etmekteyim :)

Şimdi gelelim diğer tahminlere....

Leylak Dalı Nurşen ablanın tahminleri için tıktık efenim. Oscar dedikodularının alasını yaptı bu sene, film yorumlarını okumadıysanız mutlaka onları da okuyun derim....

Deep tahminleri için tıktık buraya alalım sizi. Her sene bu telaşenin ayrılmaz bir parçası malumunuz. Kendine has yorumlarıyla şenlendirdi bizi...

Sevgili Film Gündemi Zulal de yorumlarıyla katıldı bize ve ara ara yorumladı da blogunda. Henüz tahminde bulunmadı ama eğer bulunursa bir tıktık vereceğim ona da :))

Sevgili Vulnicure bu etkinlikte tanıştığım bir blogdaşım oldu ama iyi ki de tanıştık dedim :) Birlikte zoru başardık, hatta o bir tık öteye de taşıdı izleme kapasitesini :) Henüz tahminde bulunmadı sanırım ama en kısa zamanda ona da tıktık layacağımızdan eminim... Veeee geldi tıktık

Sevgili Şule de izledi birçoğunu takip edebildiğim kadarıyla ama zaten yorumlamaya yetişemeyeceğini baştan söylemişti. Tahminde bulunur mu bilmiyorum hiç... Tahminle geldi ve tıktık :)

Sevgili Saadet bu sene yine beni yalnız bırakmadı. Daha önceki senelerdeki gibi oldukça hızlı gittiğini bile söyleyebilirim. Tahminleri en kısa zamanda gelecek eminim. Ve geldi bile tahminler; tıktık buraya

27 Martta görüşmek üzere 💗

18 yorum:

  1. oooo senin tahminler eveet bafta altın küre ve critics choice awards ile nerdeyse birebir aynı, bu tahminler normal ivit, bu yılın filmleri bencesi çok kötüydü, çoğu film bile sayılmazlar, geçenlerde ben de yazdım tahminleri, hepimize hayırlı olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Standartı bile tutturamadım be deep hahahaaaa :))

      Sil
  2. Ne çabuk geçti zaman filmleri yetiştirmeye çalışırken, sona geldik bile. Gerçekten uğraştırıcı oldu ama çok çok güzel sohbetlere, tanışıklıklara vesile oldu. İyi ki de tanışmış olduk sahiden ☺️

    En İyi Film’de ben de Power of the Dog’u düşünüyorum ama onca film arasında yine de kesin bu denecek bir film yok gibi. Adaylar cidden kendi aralarında çok güçlü değil. Belfast listede sınıfın sessiz ama okul bitince en başarılı olan öğrencilerinden gibi, törende sürpriz yapabilir bence ama göreceğiz bakalım :) Aktör kategorilerinde çok bir fikrim yok ama Kristen ve Jessica benim de favorilerimdi. Yardımcı aktör kategorilerinde ise tamamen aynı düşünüyoruz, hatta Ariana’ya giden favori seçme sürecimiz bile aynı olmuş 😌
    Ben daha yazamadım tahminlerimi, önce sizlerinkini okumak istedim. Deep de birkaç farklı Oscar öncüsü ödüllere bakmamı önerdi. Perşembe gibi paylaşmayı düşünüyorum iyice kafamda netleşince :) 27 Mart’ta görelim bakalım bu konuda en isabetli görüşler kimin olacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene seninle genelde düşüncelerimiz paralel ilerledi.
      Zevkler konusunda benzeşiyoruz ♥

      Sil
  3. Her birinde geceli gündüzlü birçok insanın emegi var alkışlar tümüne ...

    YanıtlaSil
  4. Hımm, onca film izledim, halen eksiklerim var. Dur bi koşu tamamlayayım. :))

    YanıtlaSil
  5. Her blogdan farklı tahminler geliyor, bakalım en iyi tahminci hangi blog olacak beklemedeyiz. :)

    YanıtlaSil
  6. Ben hiç tutturamıyorum. İşin seyretmek kısmı keyifli de bir de bu kısmı var de mi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kısmı beni daha çok eğlendiriyor Saadet :)

      Sil
  7. %90 tahmin tutar gibi canım 👌 ama ben hala THE POWER OF THE DOG izleyemedim ya listemde bekliyo öylece🙄https://www.dekorbeti.com/?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O filmde iginç detaylar yakalayacağından eminim.
      Renkleri şahane filmin ;)

      Sil
  8. Bu sene de bütün filmleri izleyemediğim için tahmin işi yattı. Artık seneye kısmet olursa.

    Yalnız yarımcı oyuncu kategorisindeki isimleri hiç tanımıyorum. Sanırım bu seneden sonra isimlerini daha çok duyacağız ve tanıyacağız.

    Sonuçları merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir çoğundan haberdar değildim :)
      Bu sene tanıdık ama dediğin gibi bundan sonra daha sık göreceğiz onları gibime geliyor

      Sağlık olsun be Şulecim, seneye kısmet ♥

      Sil
  9. Tahmin listesinde fire En İyi Kadın Oyuncu dalında gelebilir. Diğer dallardaki tahminler tutar bence. :) Yalnız ayın 26'sı olmuş farkında değilim Oscar kapıya dayanmış. Gıdaklamaya başlasam iyi olacak :)) Oscar adayı olan filmlerin çoğunu daha önce yazdığım için platform filmlerine odaklandım. O yüzden yazıyla katılamadım. Diğer ödül adaylıkları yazılarında filmlerden tekrar tekrar bahsedince bende bir direnç oluştu. Kıramadım bir türlü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tahmin ettiğin gibi ordan yedim fireyi. Filme kesin gözle bakıyordum o da tutmadı hahahaaa :)
      Küssem mi acaba bu oscar amcaya ben :))

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)