4 Mart 2022

2022 Oscar adaylarını izliyoruz ♥ Volume 7 (Nightmare Alley)



NIGHTMARE ALLEY (2021)


(En iyi film, görüntü yönetimi, prodüksiyon tasarımı ve kostüm tasarımı dallarında toplam 4 adaylık)


Kitap uyarlaması bir filmle birlikteyiz bugün. Hatta daha önce 1947 yılında sinemaya uyarlanmış ama yeniden izleyiciyle buluşturmak istemiş Guillermo del Toro...

Bu filmle ilgili çok ümitliydim aslında. Cağnım Bradley Cooper haricinde Cate Blanchett ve Rooney Mara'yı aynı ekranda görmenin heyecanı bastı bile diyebilirim. Carol filmindeki performans uyumlarına bayılmıştım zira. Ama kader ağlarını benim için örüyordu tabi ki 😀

Filmimiz 30 lu yılların sonunda geçiyor. Açılışımızda Stanton (Bradley Cooper)'u bir evi bir cesetle birlikte  yakıp terk ederken görüyoruz. Az gittim uz gittim derken yolu bir gezici karnavala düşüyor. İlk sahnedeki tekinsizliğine gözü açıklık da ekleniyor ve ölmüş insanlarla konuştuğunu iddia eden Zeena (Toni Colette)  ile ufak bir kaçamak ilişki yaşayarak onlarla birlikte çalışmaya başlıyor. Tüm hileli yöntemleri öğrenmeye başlıyor. Bu konuda oldukça azimli... Yine aynı karnavalda elektrikle bir gösteri yapan Molly (Rooney Mara) 'e aşık oluyor ve meslekte iyice piştiğini düşünen Stanton, Molly'i koluna takıp Chicago'ya gidiyor, gösterişli gece kulüplerinde Molly ile birlikte gösteri yapıyor. Ve bu konuda zirveye taşıyor isimlerini... Ta ki Dr. Lilith (Cate Blanchett) ile tanışana kadar...

Elde ettiği başarı ve zenginlikle doymak bilmeyen Stanton, Lilith sayesinde öğrendiği zenginlerin sırlarını kendi hileli yeteneklerini kullanarak farklı bir yola girişecektir ama malumunuz hırs ve aç gözlülük insanı bir noktadan sonra dibe de batırır.

Farkettiyseniz film 2 bölüme ayrılmış gibi ve işin gerçek tarafını söylemek gerekirse o karnavalda geçen ilk bölüm benim için çok daha cezbediciydi. Mistik öğeler, renkli insanlar, ordan burdan çıkan ucubeler... 
2. bölüm ise Chicago'daki şaşalı dönemi içeriyor ki burada benim için yavaş yavaş tıkanmaya başladı film. Beklediğimin aksine Cate Blanchett ve Rooney Mara'nın birlikte sahneleri hiç yok denecek kadar azdı ve ne yazık ki Cate Blanchett ve Bradley Cooper 'ın kimyaları bu filmde birbirini hiç tutmamıştı bana göre. Büyülenmedim....

Sonu ise benim için daha da fenaydı... 

Film Bradley Cooper odaklı ilerlemiş ve bende kopukluk yaratan kısım yan karakterleri kısıtlı işlemesiydi sanırım. Başta gördüğümüz cesedin hikayesi geri dönüşlerle aralara serpiştirilmiş ama kel alaka serpiştirilmiş, hafif bir korku filmi havası yaratılmak için sadece bazı nesneler kullanılmış ama o da oturmamış gibi... Mesela o kavanozdaki tek gözlü bebeği gördük diye korktuk mu?

Bendeki hissiyat budur...

Sonuç olarak ben bu filmi EHHHHHH İŞTEEEEEE kategorisine yerleştirdim ve izleyip izlememekteki keyfiyet tamamen size ait efenim...

Sevgiler, saygılar 💗





14 yorum:

  1. Ne de güzel anlatmışsın, sanırım Oscar filmlerindeki hissiyatımız çok benzer. Tabii ben filmin şeceresine bakmadan izleyince Cate ile Toni'yi aynı kadın sanmak salaklığına düşüp anlamadığı için Bradli'yi salak sanmıştım :))) Ne kadar kendimi vermeden, sıkılarak izlediğimi de buradan anla. Çok karanlık, sevimsiz, ruhsuz bir filmdi bence, o şahane kadroya hiç yakışmayan. Biz de çok sorunlu izleyicileriz ya, ne sunsalar olmamış dedik, Oscar pasaportumuza el koyacaklar :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok huysuz izleyiciler olduğumuz kesin bu sene ama onlar bizim önümüze bol kremalı çilekli, çikolatalı pasta koydular da biz aaaa bu da ne bizi kuru ekmekle mi kandırıyorlar dedik yahu :)) Bu sene filmlere ya yüksek bütçelerle şahane oyuncular koyup senaryoyu unutmuşlar, ya da senaryoyu bulmuşlar ama kafaları karışmış 3-5 senelik tüm film hayallerimizi bir filme koyalım da azıcık saçmalayalım demişler :)
      Bence gayet hakkaniyetli izleyicileriz biz :))) Pasaportumuza el koymasalarda aman dikkat bunlara diye bizi fişleyecekleri kesin hahahaaa :)))

      Sil
  2. Ben o afişteki adamın Bradley olduğunu yazıyı okumasam anlamazdım. Kurtlar Vadisi Memati'ye benzetmişler adamı. :D
    Konusu beni açmadı izlemeyeyim ben bunu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memati diyince yeminle döndüm tekrar baktım afişe :)))))
      Sen çok yaşa emi :))

      Sil
  3. afiş çok güzelmiş, izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. bencesi de bu film eh işte, en iyi film, yönetmen, oyuncularda 17 film vardı, 5 kalmıştı benim, coda izledim, iyiydi, orjinali daha eğlenceliydi ama :) king richard iyiydi, will smith çok iyiydi, alabilir oscarı, macbeth sıkıcıydı ama denzel ve dormand mükemmeldi, power dog iyiydi, benedict de iyi ancak belfast ı en son izledim, belfast hepsinden iyi yaaa, dune ve belfast film olarak geçer hepsini, belfast alsa bari en iyi film oscarını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hepsini izleyip bitirdim deep.
      Bu hafta içi hepsini ya da yazabildiğim kadarını yazacağım filmlerden ve sonrasında da tahminlere geçerim.
      Belfast evet güzel, sakin ama karakterler bence cuk oturmuş ;)

      Sil
  5. Ben de bu filmi pek sevemedim, müthiş prodüksiyon tasarımına rağmen ruhsuzdu sanki. Ama ben asıl olarak 2. yarısını sevdim size ters olarak :) 2. yarı psikolojik çözümlemelerin olduğu başarılı bir kara film havasındaydı bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler ve renkler işte :)) Bu tezatı seviyorum ben.
      Şimdi seninle karşı karşıya olsak ben 1. bölüm güzellemesi yapsam sen de 2. bölüm güzellemesi. Off ne şahane bir diyalog olurdu ♥

      Sil
  6. Guillermo del Toro'nun filmleri bana hitap etmiyor. Bu filmi de izlerim belki ama bir şey beklemeden izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklemeden izlersen evet sıkılmama ihtimalin yüksek Şule

      Sil
  7. Nightmare Alley filmini izledim ama sanırım oyuncuların hatırına izledim. Normalde gerilim korku filmlerine mesafeliyimdir. Bu filmde de alt türlere çokça yer verilmiş. Dram da var psikolojik tarafı da var. Var Allah var yani. Filmde kullanılan tonlar hoşuma gitti diyeyim fazla da irdelemeyeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaaa a:)) Sen de sanırım bendeki hissiyata kapılmışsın gibi geldi bana Zulal :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)