3 Mart 2022

2022 Oscar adaylarını izliyoruz ♥ Volume 6 (Tick, Tick... Boom)



TİCK, TİCK... BOOM (2021)

(En iyi erkek oyuncu ve kurgu dallarında toplam 2 adaylık)

Hepimizin hayatında 30 yaşla ilgili bir travması olmuştur sanırım. Büyüyor muyum, yaşlanıyor muyum, bana ne oluyor, hayatımı daha düzene sokamadım gibi endişeler, belirsizlikler... Müzikal yazarı Jonathan Larson'u da sinema ekranında bu endişelerle karşılıyoruz. Tick, tick işleyen saatinin 30 unda boom diye patlayacağını düşünen, senelerdir garsonluk yaparak yokluk ve dağınıklık içerisinde yaşarken 30 yaşından önce müzikalini bitirmeyi hedefleyen bir sanatçı var karşımızda. Hayali müzikalini sahneye koymak hem de Broadway'de...

Birbiri ardına eklenen şarkılar, danslarla anlatıyor hikayesini... Müzikal sevmeyen biri olarak ilk bölümde sıkıldığımı söyleyebilirim ve o koşuşturmanın matematiğini de oturtamadığımı tabi ki... Ama sonra Jonathan Larson'a hayat veren oyuncu Andrew Garfield öyle bir performans sergilemeye başladı ki gözlerimi kırpmadan izledim diyebilirim.

Bir yandan 30 lu yaşlarına gelmeden hayatlarında büyük başarı kazanmış insanlara imreniyor bir yandan da 30 lu yaşlarda kaybettiği arkadaşları gibi olmaktan korkuyor... Kötü bir git-gel hali...

Hayatın hiç de kolay olmadığını hele ki hayallerine ulaşmak için çok zorlu yollar aştığını gözümüze gözümüze sokarken film, ya şimdi demeden edemedim işin açıkçası 😓

Aslında müzikallere söyleniyorum söylenmesine de böyle bir adamın hikayesi de ancak bu şekilde anlatılabilirdi diye düşünüyorum. Dediğim gibi ben filmin ortasından sonra dalabildim filmin içine ama benim gibi önyargılarınız yoksa başından itibaren keyifle izleyebilirsiniz belki diye düşünüyorum.

Filmin sonunu tabi ki söylemeyeceğim ama inanılmaz üzüldüm işin açıkçası... Korkmuştu, çalışmıştı, hayal etmişti, pes etmişti, yeniden tutunmuştu, yaratmıştı... Bu kadar mücadelenin sonu keşke böyle olmasaydı diyor insan... Keyfini azıcık da olsa sürebilmeliydi... Neyse uzatmayayım yoksa size bir sürü spoiler yedireceğim. Sonuca odaklanayım....

Andrew Garfield oyunculuğuna bu filmde hayran kaldım ve filmin finali hayatıyla eşdeğer olarak etkileyici ve vurucuydu. 

Sonuç olarak evet ben bu filmi YAAAANİİİİİİ, SEEEVVVDİİİMMM  kategorisine attım atmasına da yani-si filmin oturtamadığım ilk kısmına, sevdim-i ikinci yarısındaki oyunculuğuna ve finaline ithafen... 
Bu da böyle biline 😉




Kendime not; Amma 30 yaş, 30 yaş diye sayıkladın be Şebo filmi anlatırken. 50 ye az kala 30 un lafı mı olur kardeşim desene 🙈

20 yorum:

  1. 30 yaş sendromunu hepimiz yaşadık ben hala yaşıyorum yarından beklentisi olmadan olamadan
    Oscarlık bir sanatçıyı seyretmek birinci vazifem anlatımınızdan seyretmem gerektigini anladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün olsa da bu yaşlarında kalsan, emin ol ilerleyen dönemde 30unu mumla arıyorsun ahahaaa :)))
      İzlediğinde nasıl bulacaksın bakalım, seslenirsen sevinirim ♥

      Sil
  2. Filmin ismi çok ilgimi çekmişti ama içeriğinden haberim yoktu. Güzel oldu böyle okuyunca. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim :D
      Bazen izleyip izlememe konusunda kararsız kaldığımda blog yorumları bana da çok yardımcı oluyor.

      Sil
  3. Andrew Garfield 3 filmde seyrettim son günlerde. Film seyrettikçe oyunculara olan farkındalığım da artıyor. Hayat verdiği kişi çok erken ölmüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Saadet :/
      Hele ki hayallerinin öldükten sonra gerçekleşmiş olması içimi çok acıttı...

      Sil
  4. 30 yaş sendromu yaşamamıştım ben vallahi. sağolsun eski koca ikimiz adına yaşamıştı ama! bu film nedense çok çekmemişti beni ama izleyeyim bari, "yaaaaaniiii" kısmı için değil de "sevdim" kısmı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaaaa :))) Sana da ucundan bucağından yaşatmış desene :))

      Sevdim kısmı için evet kesinlikle izlenecek bir film ;)

      Sil
  5. Müzikal sevmeyenlere bile kendini sevdirdiyse görevini başarıyla tamamlamıştır bu film :)

    YanıtlaSil
  6. garfield süperdi yaaa, film de evet tabii iyiydi, coda ve king richard ı da izledim, ikisi de iyiydi, coda, hayatımın şarkısı kadar iyi değildi ama, will smith in şimdiye dek izlediğim en iyi rolüydü vallası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Will Smith açık ara önde bende ;)

      Garfield da iyi ama gönlümü kaptırdım bir kere :)

      Sil
  7. Fragmanını görmüştüm ve izlesem mi? izlemesem mi? diye düşünüyordum Şebnem'cim. Sonunda, paylaşımını okuyunca, oskarlık bir sanatçı izlenmeye değerdir dedim :) Sağolasın. Güzel bir hafta sonu dilerim. Yeni filmlerde iyi seyirler olsun. Sevgilerimle... 💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım. Müzikal seviyor musun bilmiyorum ama oyunculuk anlamında seni doyuracağını düşünüyorum :)

      Öpüyorum kocaman

      Sil
  8. Rent'in sinema filmini izlemiştim. Filmin sonunda bu filmin devamını çekmeli yönetmen diye düşündüm. Tabi aynı oyuncuyla :) İlk yarısı vurucu değildi. Dediğin gibi ikinci yarısı finale doğru giderken büyüdü film. Başrol oyuncusunun performansını ben de sevdim. Aids konusu Tammy Faye'den sonra ikinci kez işlenmiş. Toplum sorunlarına değinilince filmler ayrı bir değer kazanıyor gözümde :) Rent filminde de uyuşturucu ve Aids konusu işlenmişti. Rosa'nın bir tavsiyesi vardı bildiğin konularda yaz diye. Larson Rent'i yazarken acaba onun sözünü mü tuttu? Tuttuysa kesinlikle iyi yapmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplum sorunlarına değinmekle bence de çok iyi yapıyorlar. Bazen sadece köşesinden geçiyorlar tepki çekmemek için ama olsun. Bir şekilde insanların dikkatini çekiyor yine de...

      İkinci yarısında iyi ki büyüdü bu film, yoksa yazık olacak Garfield'e.

      Bence onu tuttu :) Bazen insanın çizgisinden çıkmamak gerekiyor, daha iyisi için uğraşması gerekiyor.

      Sil
  9. şebooo :) bi selam vereyim dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel yaptın. Dur ben de selam çakmaya geliyorum sana :))

      Sil
  10. Benim için ortalamanın üstü bir filmdi. Andrew'un performansı ise mükemmeldi. Diğer adayları izlemedim ama ona olan sevgimden dolayı ödülü o alsın istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Performans şahaneydi evet. Ama alamadı maalesef. Smith'in törende yaptığından ötürü keşke alsaydı diyorum şimdi :/

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)