2 Mart 2022

2022 Oscar adaylarını izliyoruz ♥ Volume 5 (Licorice Pizza)



LICORICE PIZZA (2021)

(En iyi film, yönetmen ve özgün senaryo dallarında toplam 3 adaylık)

Bu sefer bir ergen filmiyle geldim. İsmiyle kel alaka olan bir film anlatacağım :) Zira filmde hiç pizza yemediler :P

Paul Thomas Anderson'un geçmişte yaşadıklarından ve dinlediklerinden yola çıkarak çektiği filmde esas oğlumuz Gary (Cooper Hoffman) bir fotoğraf çekimi sırasında kendinden hemen hemen 10 yaş büyük olan Alana (Alana Haim)' ya bildiğiniz aşık oluyor. Ergenlik sürecindeki bireylerin kendinden oldukça büyük kişilere aşık olmak gibi bir klişeleri vardır zaten ama bu genelde platonik olur. Fakat sevgili Gary sivilceli suratına duyduğu özgüvenle bunu icraata döküyor. Esas kızımız bu durumu çok ciddiye almasa da bazı ufak rollerde oyunculuk yapan oğlumuzun dibinden ayrılmamaya başlıyor.

Çocuk oyunculuk konusunda aslında başarılı olan Gary ergenlik döneminde kilolu bulunması sebebiyle biraz o çevreden mecburi uzaklaştırılıyor ki kendimle hayli içselleştirdim bu durumu 😂😂😂😂

Ama takdir etmek lazım ki gayet girişimci, atik ve ticari zekasını düzgün kullanıyor Garyciğimiz. Şişko Barnie'nin su yatakları işine giriyor ki Alana ile iyi iş çıkartıyorlar. Yaşanan petrol krizinin ardından su yatakları üretimi krize girince Pinball makineli oyun salonu işletmeciliğine soyunuyor bu sefer de...

Alana'da bu girişimci ruha kayıtsız kalamıyor tabi ki... 30 lara yaklaşıyorum, ben ne halt edeceğim  bu dünyada krizindeyken bu özgüvenli çocuğumuz iyi geliyor aslında ona da... Gary'i ciddiye almayıp yaşadığı flörtöz durumlarda elinde patlayınca Gary'e mum oluyor da diyebiliriz 😀

Anlatımım spoiler içeriyor gibi gelebilir size ama film zaten çok sürprizli olmadığından ve her telden anlatımından dolayı anlattıklarım hiçbir şey bence 😉

İşte bu her telden anlatımı bir de Sean Penn ve Bradley Cooper ile baharatlandırmaya çalışmışlar ki ortaya çok ilginç kareler çıkmış.

Filmde bir sahne var; Alana benzini biten bir kamyonu yokuş aşağı boşa alarak yolun gelişine göre bodoslama  manevralarla kullanıyor ki filmimizin gidiş şekli de aynı öyle... Gelişigüzel bir anlatım :)

Yani anlayacağınız film boyunca aşık bir çocukla, ay ben buna aşık değilim tripleri atan bir kızın hikayesini izliyoruz. Bir de hiç durmadan koşmalarını 😂

En iyi film dalında ödül alamayacağı kesin, senaryo konusunda çok da emin değilim... Özgünlük varsa da senaryoda aday olacak kadar özgün müdür otoriteler belirleyecekler artık...

Sonuç olarak çok kayda değer olmasa da eğlencelik bir film olmuş ve benim SEEEVVSEEEMMMM AMA NERESİNİ SEVSEMMMM ACABA DİYE DÜŞÜNÜYORUMMMMMM kategorisine attığım bir film olur kendisi... 
Gideri olan ama tavsiye kısmında temkinli olduğum bir film olmuş anlayacağınız....



14 yorum:

  1. O kamyonun geri geri gidişi film için güzel benzetme olmuş. Sevdim bu yorumunu. Sanki yönetmen "dur şu tanıdık eş dostla bir film çekeyim" demiş gibi hissettim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken farketmemiştim ama cuk oturmuş evet hissiyat meselesine :)))

      Sil
  2. Bu filmi izlemek keyifliydi ama ikilinin yaş farkı filmin sonuyla birleşince beni rahatsız etti biraz. Kamyon sahnesiyle kurduğunuz bağlantıya bayıldım, aynen öyleydi cidden :) Ama tıpkı o sahne gibi film de eğlenceliydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film eğlenceliydi evet ama ergen dengesizliklerini gerçek hayatta da bolca yaşadığım şu anlarda ıykkk yaptım ben :))

      O yaş farkı evet biraz fazla olmuş ;)

      Sil
  3. Oskarcı büyüklerimiz adaylıkları çeşitlendirmiş sanırım bu filmle, aday filmlerin her biri birbirinden farklı geldi bu yıl. Licorice Pizza henüz izlemediğim ama merak ettiğim bir film. Yazıdan da keyif aldım. :) Kamyon sahnesini izlerken hatırlayacağım yazdıklarını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaylıklar mı çeşitlenmiş, film mi bulamamışlar koymaya orasını çok anlamadım Zulal :))
      Bakalım kamyopn hissiyatına sen de katılacak mısın :)))

      Sil
    2. Bu film beni doyurmadı. Oradan oraya atlanıyor hissiyatı uyandırdı bende. Son yazdığım yorumlarda bahsettiğim toplum yararına filmler, filmlerden entellektüel anlamda kazanımlar yapılması yönündeki düşüncelerimi beslemedi. Umutluydum halbuki...

      Sil
    3. Tam kamyon sahnesi hissiyatı işte :) Yol nereye çekerse yönetmen de oraya gitmiş :)

      Sil
  4. Hiç durmadan bakışmıyorlarsa koşmalarını izleyebilirim sanırım 😂

    YanıtlaSil
  5. ya bu film öyle eğlenceliydi ki :) bir not düşeyim bak, sean penn, william holden rolünde çok komikti, başroldeki kıza önce grace dedi (holden/kelly filmi taşralı kız), sonra nancy dedi (holdenin suzie wong filmindeki oyuncu nancy kwan), sonra başroldeki kıza kuwai köprüsü film replikleri ile kur yaptı, sonra da holden filmi tokori köprüsüne tokosan köprüsü dedi hehehe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göndermeler iyiydi ama bak tokori köprüsü detayını kaçırmışım deep :)))

      Sil
  6. Yönetmenin diğer filmlerinin hatrına bir şans veririm. En azından kafamız dağılır.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)