28 Mart 2022

2022 Oscar adaylarını izliyoruz ♥ FİİİNAAAALLLLLLL

Allahım ne geceydi diye başlayabilir miyim söze :))

Saat 22:30 Yekta Kopan'la başladım yorumlara. İnstagram canlı yayını vardı. Yekta Kopan'sız bir Oscar düşünemiyorum zaten...

Televizyonumda uydu yönüm sebebiyle TRT2 çıkmıyor. İnternetten takip etmeye çalıştım ama sarmadı. Biraz youtube canlı yayınlarında gezindim derken uykum geldi. Hadi dedim Şebo, sabah mesai var. 3,50 da falan ancak dağıtmaya başlarlar ödülleri, kalkar izlersin. Ve sonuç kalkamadım 😂

Saat 6,30 da sıçradığımda çoktan Will Smith tokadı basmıştı :))) 



Bu sene iki tane tırtım var, ne mutlu bana :))

Coda filmini evet hepimiz sevmiştik ama hiç öngörmediğimiz bir filmdi. Ya da en azından ben öngörmedim. Hatta ben evet filmin hissiyatı şahane, ama oscar ne alaka gibi bir tespitte bulunmuşum. Muşum demeyeyim gayet bilinçli söylemiştim. Amaaaa oscar amcaları ve teyzeleri demiş ki; Şebocum sen mi bileceksin bu işleri, ne mırıl mırıl mırıldanıyorsun. Biz heykeli bu filme vereceğiz. Hayırlı olsun vatana millete 😂 Şebo bu yenilgiyi de hazmeder, en azından keyifli bir film aldı derim.

Sevgili Jessica Chastain konusunda arada kalmıştım biliyorsunuz. Kristen bana daha yakın gelmişti sadece. Hiç üzülmedim o sebeple...

The Power of the dog filminin onca adaylıktan sadece yönetmen ödülünü kapmış olması ilginç geldi bana. Sen tüm mecralarda yere göğe konulamama, sonra da böyle olsun :) 

Dune bekleneni verdi ve teknik dallardaki heykelcikleri cebine koyup eve götürdü.

Uluslararası film benim için tam bir hayal kırıklığı oldu ve izlediğim filmlerden en sevmediğime gitti. Gerçi tahmin edilebilir bir şekilde adamlar en iyi filme de yerleştirmişlerdi adaylığını ama yine de bir mucize bekliyordum sanırım.

Kırmızı halıda neler kaçırdım hiç bilmiyorum ama o tokat mizansendi deyin bana :) Hoş mizansen de olsa çok çirkin olmuş. 
Kırmızı halı yazılarınızı büyük sabırsızlıkla bekliyorum haberiniz ola :))

Kazananların listesini de koyayım ve işimin başına kaçayım artık ben. 
Kaçayım diyorum ama Coda nasıl kazandı hala şoklardayım hahahaaaa :))

Neyse, herkese iyi haftalar diliyorum ♥



FİLM / CODA
YÖNETMEN / Jane Campion
ERKEK OYUNCU / Will Smith
KADIN OYUNCU / Jessica Chastain 
YARDIMCI ERKEK OYUNCU / Troy Kotsur 
YARDIMCI KADIN OYUNCU / Ariana DeBose
ÖZGÜN SENARYO / Belfast
UYARLAMA SENARYO / CODA 
KURGU / Dune
GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ / Dune
PRODÜKSİYON TASARIMI / Dune
KOSTÜM TASARIMI / Cruella
ÖZGÜN MÜZİK / Dune
ÖZGÜN ŞARKI / “No Time to Die”, No Time to Die
MAKYAJ & SAÇ TASARIMI / The Eyes of Tammy Faye
SES / Dune
GÖRSEL EFEKT / Dune
ULUSLARARASI FİLM / Drive My Car
ANİMASYON / Encanto
BELGESEL / Summer of Soul
KISA FİLM / The Long Goodbye
KISA ANİMASYON / The Windshield Wiper
KISA BELGESEL / The Queen of Basketball


20 yorum:

  1. Bu yıl çocukların gelişi ve benim biraz hasta oluşum töreni izlememi engelledi. "Coda" bende de şok, Oscar bu yıl "Engelli bireylerin yanındayız" mesajı vermek istemiş sanırım. Neyse sevimli bir filmdi. Onun dışında kadın-erkek ve yardımcıları tutturduk, aferin bize. Şimdi nette gezinip kırmızı halı yazacağım bakalım. Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun Nurşen ablacım.
      Ben de izleyemedim bu sene ama neler kaçırdım çok emin değilim :)
      Coda oldukça şaşırttı beni. Mesaj vermeye çalıştıkları kesin.
      Kırmızı halı yazını merakla bekliyorum ♥

      Sil
  2. izlemedim de sabah okudum da not yazmıştım önceki yazına. şimdi bakıyom yavaş yavaş yutuptan da kevin costner, anthony hopkins, the godfather ekibini gördüm yaa çok sevdiklerim. son ağaç ev yazımda bak adın geçiyoo :) çiçekler arasında hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gördüm notunu deep.
      Ben daha izleyemedim töreni :/ Tam olarak izleyeyim dedim ama bulamadım henüz.

      Vayyy bana çiçek yollamışsın ha, okuyorum hemen ♥

      Sil
  3. coda suya sabuna dokunmuyor, ayrıca herkesin sevebileceği bir film ve önemli olan zaten en çok gişe ve ticari başarı getirebilecek filme vermek :) gece alin taşçıyan, mehmet açar da öyle demiş oscar demek ticari başarı demek zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Coda yı sevdim evet ama ben yine de oscarlık diye adlandıramıyorum o filmi.
      Ticari başarıysa bence house dog daha ticari başarıydı gibi geliyor ;)

      Sil
  4. Seyretmedim de sosyal medaya seyredip paylaşanlardan takip ettim biraz sonuçları. CODA şaşırttı beni. Bir tekrar filmi ödülü almamalıydı diye düşünüyorum. Ama jüri öyle düşünmemiş işte. Flee en azından bir ödül alır diyordum ona da şaşırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Flee beni de şaşırttı evet. Belgeselden alır yine alır diyordum

      Coda da seninle aynı şeyleri düşünüyorum. Gereksiz bir ödüldü

      Sil
  5. CODA çok şaşırttı cidden, hem senaryo hem de filmi aldı şansı en düşüklerden gösterilirken. Hiç beklemiyorduk :) Ama onun dışında çoğumuz tutturduk bence, gayet iyiydik :)

    O tokat gerçekti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de gayet iyiydik.

      Tokat gerçekmiş evet. Sıkıntılı bir durum, üzerine bir de alkışlanması daha büyük sıkıntı bence :/

      Sil
  6. heyoo, coda dışında iyiydi yaa. garfield ve stewart yan ödül alsaydı yani bir de. teşekkürler sanaaa, neşeli heyecanlı oldu bu oscar şeysi. seneye de yaparsın belki. yarın ben dee bir oscar sonuçları ve tişkür yazısı yazcaam :) bir de bak bcp etkinliğimiz var, arkadaşlarla, katılsana sen de istediğin zaman, her ay bir tema belirleyip kitap veya film veya dizi veya anime, belgesel filan izliyoruuz. bu ayın teması tıp idi örneğin. costner, the godfather da iyiydi törende. ben de sabah ve öğlen yutuptan izledim. tören kısmı, kırmızı halı daha keyifliydi kazananlar bölümüne kıyasla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O etkinliklere uyamayacağım diye korkumdan katılamıyorum deep. Ama bir tanesini denemekten zarar gelmez değil mi;)

      Asıl ben teşekkür ederim. Renk kattınız izleme seremonime. Sizinle çok keyifliydi inan ♥

      Sil
  7. Sonuçları benden önce öğrenmişsiniz. Hatta ben olaylar çıktığını sevgili Momentos'un yorumundan öğrendim. Troy Kotsur'u yazdığın CODA yorumlarından sonra fark etmiştim. Tüm ödüller filme helal olsun diyorum. Tick Tick Boom bir şey alamamış, birçok film eli boş döndü. West Side Story filmini de Adriana kurtardı ona da helal olsun diyelim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmayacak işler oldu galiba bu sene Oscarlarda.
      Gelecek senelerde bakalım neler göreceğiz :))

      Sil
  8. will smith çok ayıp etti yaa, evet garfield yaaa o almalıydı :)

    YanıtlaSil
  9. ne tokatmış ya gerçi yumruk diyenler de var ama, son 2 yıldır Oscar bana gelemiyor ama aklımda dönüp tekrar postlarına bakmam kesinlikle farz, izleyeceğim, izleyeceğim :) Coda izlemeden bile olmaz dediğimdi zira orijinali izlemiştim :D yanıltacağına dair umut etsem mi :D

    YanıtlaSil
  10. Yaaaa Şebnem abla, The Power Of The Dog filmini bu kadar abartamayan tek ben miyim? Benedict hastasıyım bak, kumdan kale yapsa izlerim, filme giremedim ama ben ya. Neden bilmiyorum. Önemli bişey mi kaçırdım, ne oldu anlamadım.
    Geçen seferki oscarların çoguna hakimdim ama bu sene the power of the dog dısında pek hakim değilim mevzulara :(

    YanıtlaSil
  11. o tokat veya yumruk hiç olmadı

    YanıtlaSil
  12. Will Smith olayını ben de geçenlerde blogda yazdım.
    TRT2'de bazen enteresan filmler olabiliyor ama Oscar'ı izlemedim ben de
    Blog yazmak gibisi var mı? Gerçekten dijital günlük... :)
    Beklerim ben de, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  13. Will Smith in filmini merak ediyorum daha gelmedi netflix veya amazona. Ama tokadı atmasa iyiydi 🤣

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)