10 Haziran 2015

Ben Küçükken....




Sevgili Deep mimlemiş sağolsun...
Çok da güzel bir konuda özellikle...
Anlat çocukluğunu demiş :))

40'larının ortasına gelen bir kadına çocukluğunu anlattırmak bir erkeğin askerlik anılarını anlatmasından beterdir :)))

O kadar çok özlediği vardır ki anlata anlata bitiremez... Bakalım özet geçebilecek mi geveze ruhum ;)

İki sülalenin de ilkiyim...
El bebek gül bebek durumları anlayacağınız...
Parmağımda oynatmışım bizimkileri...

Televizyonun ilk çıktığı dönemlere gelir çocukluğum... O zamanlardan kalma lakabım "akşam gölgesi"... Ne zaman TV karşısına geçip dizi izlemeye kalksalar bizimkiler geçer önüne oynarmışım :)) O zamanlar TV karşısına çekirdek aile modunda geçilmiyormuş tabi ki... Teyzeler, dayılar, arkadaşlar.... Veeee hop akşam gölgesi sahnede :))))

Kandırıp aldılar mı ekran önünden beni başlarmışım saç baş taramaya... Teyzemlerin kıyamam oldum olası iki tel olan seyrek saçlarını çok yolmuşluğum vardır :)))

Bide bir arabozucuymuşum ki sormayın gitsin :))) Anneannemi babaanneme şikayet edermişim, babaannemi anneanneme... Annemle babam kıyamam ortalığı yatıştırana kadar canları çıkarmış :)))

Birde annemi sürekli rahmetlik anneanneme gammazlarmışım :))
Kadıncağız hergün beni yıkarmış, kahvaltı ettirmeden anneanneme bırakmazmış işe giderken...
Ben obur anneanneme gelir gelmez karnım aç diye bağrınırmışım...
Tabi anneannem de anneme :))) Bir çocuğa bakıp karnını doyuramıyorsunuz diye ahahaaaaa :)))

Akşam annem beni aldığında anneannem sıkı sıkı tembih edermiş çocuğu erken yatırın uykusunu alsın diye... Eeeee bizimkilerde genç gezmek istiyorlar tabi ki... Evimiz aynı sokağın uzantısındaymış o zamanlar... Anneannem görmesin diye bizimkiler yolu uzatıp arkalardan dolanarak giderlermiş gezmeye... Ama Şebo durur mu, sabah hepsini teker teker hatta abartarak bir güzel dedikodu yaparmışım :))) Annemle babam kıyamam çok çekmiş bu yüzden benden...

Öyle yakantop, istop, ip atlamaca falan oynayamazdım ben küçükken....
Sokağa çıkmadığımdan değil, kıçımı kaldırıp oynamayı beceremediğimden :)))
İlk ben ebelenirdim, ilk ben yanardım her seferinde....
Sonra oyun bitsin de ben de giriyim yeniden diye kuzu kuzu beklerdim :))

Babamın görevi için gittiğimiz Malatya'da evimizin bahçesinde kocaman bir dut ağacı vardı... Bütün arkadaşlarım ağacın tepesine çıkar hapur hupur dutları götürür, bana da acıyıp bir kaç tane yere atarlarsa öyle dut yerdim :))) Çıkamazdım ki ağaca...

Hayatım boyunca hep kiloluydum ben....
İlkokul 5 e giderken önlüğümden  o kadar utanırdım ki, hep tenha sokaklardan gidip gelirdim okula, kimse beni önlükle görmesin diye :))) Benim ebatımdaki çocuklar ortaokula gidiyorlardı hep... Ben saklanmıyım da kim saklansın :)))

Taaaaaa ilkokul çağlarında rejim yapmaya başladım ben :)))
Sabah aç, öğlen aç, akşam aç.... Herkes uyudu Şebo buzdolabı başında :)))) Sanki anlamayacaklar yemek yediğimi ahahahaaa....
Tabi ki toramanlığa devam dolayısı ile...

Babama hep daha düşkündüm....
Bir keresinde hiç unutmuyorum tutturmuştum, annemi boşa bana Filiz Akın'ı anne al diye babama :)))
Ne üzmüşüm kadını :))

Tam beter böcek haller...

Mutlu bir çocuktum... Sevgi pıtırcığı... Sevgi manyağı hatta :)
Hey gidi günler beeeeee :))

Efendim şimdi kimleri mimliyim meselesine... Bir çok kişi yaptı galiba bu mimi...

Sezer'cim sanki sen yapmadın henüz.. O yüzden mimledim gitti seni :)

Kadriye sen de bu mimi çok mavi yaparsın be arkadaşım. Seni de mimledim...


Şimdi ben işe kaçar ;) Bu kadar gevezelik yeter...



26 yorum:

  1. Hiç kıyamam sana şebo.çocukluk değişik bir mesele.benim aklım almıyor.

    YanıtlaSil
  2. Ben de babama düşkündüm hep. Hatta gelmesine yakın evimizin kapısının merdivenlerinde oturur sokağın başında silüetini görür görmez başlardım yokuş aşağıya koşmaya. Koşarken babaaaa babaaa diye seslenirdim. Bu arada çokk yanlış babaya koşmuşluğum vardır benim. Tabii yolun yarısında anlardım babam olmadığını ve bir anda u dönüşü...

    Annemi boşa ve Filiz Akın ile evlen demene şok geçirdim desem :))

    YanıtlaSil
  3. süper zevkle okudum:) en çok annene acıdım yazık yaa annesine hep bi açıklama modunda oluşu geldi gözümün önüne de aynı benim şimdiki durum..
    filiz akın meselesi haha süper, benim dememe kalmamış, o zamanlar yeni evli olan annem, babamın çerçeveden resmini çıkarıp tarık akan resmini koymuş ta haha babam hala onu anlatır:))
    ne güzel çocuk olmak ve hala çocuk kalabilmek..
    sevgiler ve o tontiş yanak önlüklü kıza kocaman öpücükler,

    YanıtlaSil
  4. Mat;

    Çocukluğun matematiği yok kuzum :) Aklına ne gelirse işte :))

    YanıtlaSil
  5. Ayla;

    Hiç şok geçirme :))) Uzun bir zamana yayılıyor bu... Tepinmişliği bile vardır ağlayarak hadi boşa diye :))))

    O yokuş aşağı bağırarak koşup sarılmak ne de güzelmiş, eminim babacığın tüm günün yorgunluğunu atıyordur o anlarda :)

    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  6. Sebuş;

    Sorma :) Birde anneannem sağolsun tam Osmanlı kadınıydı... Annem kıyamam bişey de diyemezdi :)
    Çok ağlatmışlığım vardır kadıncağızı :)
    Sende de durum aynıysa oyoyoyyy diyorum :)

    Tarık Akan meselesine çok güldüm :)))) Baban ne kadar da şaşalamıştır :)
    O zamanlar ki hayranlıklar böyleydi ama...

    O önlüklü kızda seni kocaman kucakladı :))
    Hatta en kocamanından öptü :)

    YanıtlaSil
  7. Sen o zaman da büyüklerin gönlünü iyi yapmışsın. :D
    Yaşlıların kadını erkeği dedikodu veya birisini çekiştirmeyi seviyor, zaten onlara da ugraşacak konu çıkıyor.
    Yaaa insan bir ağaca çıkmayı denerdi. Ne olursa olsun. Yalnız senin çocuklugun benimkini dövmüş.

    YanıtlaSil
  8. Bahçe perim;

    Saçmalama ne denemesi :)))) Bak şöyle diyim ben sana... Evimizde eskiden somyalarımız, çekyatlarımız vardı ya... Her çocuk oradan en az bir kez hatta defalarca yere zıplamıştır değil mi? Ben hiç zıplamadım biliyor musun :))) Çıkardım zıplıycam diye sayardım biiirrrr-ikiiii-üççççç bizimkiler tezahuratta ben ilk önce popomu somyaya koyar hoooopppp diye atlamış gibi yapardım :)))
    O kadar canım tatlıymış anlayacağın :))) Yada tembel, korkak diyebilirsin :))

    Öptüm seni dövmeden :)))

    YanıtlaSil
  9. çokkk güzel :))
    anılar anılarrr

    YanıtlaSil
  10. Mavi anne;

    Anılarımız kıymetlilerimiz ;)

    YanıtlaSil
  11. Ben seni küçükken de tanısam çok severmişim ki !
    Muzurluk sonradan kazanılan bir huy değilmiş demek ki :)))

    Dipnot: Sol taraftaki paylaşımı fark etmedim değil , nasıl teşekkür etsem bilemedim :))
    Kocaman seviyorum seni!

    YanıtlaSil
  12. Damla;

    Yok hayatım bir insan 7 sinde neyse 70 inde de oymuş :)))
    Sadece artık insanları birbirine düşürmüyorum :))))
    Ama bilgi paylaşımı en sevdiğim şey ;)


    O dipnotunu da yerim ayrıca senin :) ben de seviyorum seni en delisinden :)
    Yeni heyecanına ortak olmak istedim sadece ;)

    Mucksss

    YanıtlaSil
  13. Hikaye tadında ne güzel yazmışsın zevkle okudum Filiz Akınada çok güldüm:))öpüyorum o tatlı küçük kızı çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Meltem;

    Çok teşekkür ediyorum :)
    Filiz Akın'ı çook severdim o zamanlarda... Çocukluk işte :))
    Benden de kucak dolusu sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  15. çok güzel bir anlatım olmuş,yeni bir sayfa sahibi olarak bende beklerim..
    sevgiler...
    http://blogdakicin.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  16. Ne kıymetli anılar:)))) Çok güzel oldu bu mim. Durup dururken hepimizi anılara götürdü.

    YanıtlaSil
  17. Evli mutlu çocuklu;
    Hoşgeldin diyelim o zaman :)

    YanıtlaSil
  18. Saadet;

    Kesinlikle çok güzel oldu bu mim :) Gülümsedik hep birlikte anılarımızla :)

    YanıtlaSil
  19. Tam bir küçük Şebo okudum. Gülmekten bayılazam.
    İspiyoncu Şebo. Ne gıcıkmışsın kız sen.
    Yalnız ben küçükkenden değil de, ortaokuldan sonra başladım şişmeye. Ve hep de öyle kaldım. Hep sınıfın en irisiydim ve yaş olarak en küçüğü. Annemle ortak giyinirdik.
    Filiz Akın da koptum yalnız. Allah iyiliğini versin e mi.
    Öperim Şebom

    YanıtlaSil
  20. Nilhan;
    Çok ispiyoncuydum vallahi :))
    Yok ben anadan doğma böyleyim :) Pofidikkkk modda hep :))
    Filiz Akın baş tacım ayol :))

    Bende kocaman öperim Nilhanım ♥

    YanıtlaSil
  21. Ben unuttum bu mimi? Şimdi aklıma geldi, vakit bulursam yaparım ama deep'e ayıp olmasın. "Kusura bakmazsan ben yapmayayım" diyorum her seferinde çünkü, bıraktı artık beni:)
    Fotoğrafa bayıldım bu arada.

    YanıtlaSil
  22. Sezer;

    Deep bıraksa ben yakalıyorum galiba :)))
    Biliyorum sevmiyorsun sen mim yapmayı... Ama çocukluk anıların konusunda zorlanacağını hiç sanmıyorum ;)
    Ahhh teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  23. Yüzümde kocaman tebessümle okudum yazınızı :) Ben de mimlenmişim bu konuda, yakında yaparım herhalde...

    YanıtlaSil
  24. Gamze;

    Seni de zevkle okuyacağımızdan eminim :)

    YanıtlaSil
  25. eteklerimi toplayıp ancak gelebildim Şebnem
    en kısa zamanda mai mai döneceğim çocukluğuma
    biliyon mim'lere bayıldığımı de mi?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Kadriye;
    Bilmezmiyim hiç...
    Eminim çok güzel yapacaksın sen bu mimi ;)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)