12 Haziran 2015

Bugün karne günü...


Bugün karnelerimizi alıyoruz...
Tatil başlıyor bebelere :) Çalışan anneler için zor bir durum...
Ben bu konuda şanslılardanım, sağolsun annemle yazlıkta kalıyorlar bütün yaz...
Bende hafta sonu anneliği yapıyorum...
O doya doya tatil yapıyor ya, gerisi çok da mühim değil aslında...

İlk 4 yıllık eğitimden mezun olan oğluşun karnesini birlikte almak, sonra gidip bir fotoğrafçıya emanet bulduğum bir kep ve cüppeyle fotoğraflarını çektirmek gibi asli görevlerim var bugün benim...

Tabi ki beni bu koşturmaya mecbur bıraktıkları için okul yönetimine ve pek sevgili çok bilmiş veli arkadaşlarıma da saygılarımı gönderiyorum...
Gözünün feri kaçmış insandan korkacaksın arkadaş... Bu 2 kere 2 eşittir 4...
Hiçbir işe heyecanları olmaz hep bıtbıtbıtttt ederlerken seni de bıtbıtlarlar...

Neyse uzun mevzu bu konu...
Sakin kalmayı başarabildiğim bir zaman diliminde yazarım belki...

Hadi ben kaçar...
Filmlere göz atmak isterseniz severek izleyeceğiniz bikaç film önerisi yaptım size yine...

Tüm çocuklarımızı ve sizi kocaman öpüyorum....



TOPRAĞIN ÇOCUKLARI (2012)

Bu film ilk gösterime girdiği zaman gitmeyi çok istemiştim. Ama benim gişe filmlerinden başka film getirmeyen tek sinemalı memleketime gelmemişti ve gidememiştim... İzlerken dedim ki iyi ki gelmemiş :)

1940-1954 yıları arasında uygulanan bir eğitim metodu olan "Köy Enstitüleri" her zaman ilgimi çekmiş ve o zamanki eğitim koşullarında farklılığıyla içten içe bir hayranlığım söz konusu olmuştur. Bu sebepten dolayı bir köy enstitüsü hikayesi olduğunu bildiğim bu film ile ilgili beklentim fazlaydı....

Filmde evet  az çok köy enstitüsü modeli hatırlatılmış, o zamanki siyasi mücadeleleri üzerinden şöyle bir geçilmiş ama o ruhu ne yazık ki tam olarak verememiş... İçine üçlü bir aşk sıkıştırılınca film ortalamanın oldukça altında kalmış ne yazık ki....

Halbuki verdikleri mücadeleler, kapatılması sırasında oluşan siyasi etkenler üzerinde durulan belgesel nitelikte bir film yapsalardı on numara beş yıldız olurdu düşüncesindeyim...

Ancak herşeye rağmen boş bir vaktiniz olduğunda en azından "Köy Enstitüleri" ni hatırlamak ve o dönem şartlarında ne kadar güzel şeyler başardıklarını görmek için MUTLAKA İZLENMELİ diyorum...

Mutlaka izlenmeli ki nerden nerelere gelebilecekken ne halde olduğumuz hakkında bir farkındalığımız olsun...




BABIES (2010)

4 ülke; Namibia, Japonya, Moğolistan ve Amerika...
4 kadın ve 4 bebek...
Belgesel doğumdan başlıyor, bebekler 16 aylık olunca sonlanıyor...

Her annenin, anne adayının mutlaka izlemesi gereken bir film diye düşünüyorum. Seneler önce sevgili deli anne de görmüştüm, ve izlemeyi çok istemiştim... Biraz ihmalkarlık, biraz vakitsizlik bugünlere kısmetmiş...

4 farklı ortam, 4 farklı kültür...
Çocukların büyüdükleri ortama göre şekillendiklerini eş zamanlı olarak görüyoruz...
Birı yalınayak dağ bayır yürürken, diğeri ayağa kalkmaya üşeniyor yumuşak halısının üzerinde...
Biri annesi iş yaparken emmeye çabalarken diğeri özenli, sevgi dolu emziriliyor...
Biri masallar eşliğinde büyürken, diğeri ancak kendinden biraz yaşça büyüklerin kavgaları ve köpeklerin yalamalarıyla büyüyor...

Ben en çok moğolistanda büyüyen Bayar'ı sevdim... Nasıl şirin geldi anlatamam... Kıyamam bir ara yatağa bile bağladılar dışarı çıkmasın diye... O ise gayet halinden memnundu :)

Namibia'da doğan çocuk Ponijao'nun şaşırtıcı bir büyüme hikayesi vardı... O pislikte o çocuk hastalanmadı ya, hayrete düştüm... Hele bir mısır koçanı meselesi var ki dillere destan :)))) İzlediğinizde hak vereceksiniz bana... En çok da gülümseten Panijao oldu beni...

Çocukların mutlu olması için illaki hijyenik ortamlar, çeşit çeşit oyuncaklar gerekmiyor ki bu belgesel bunu çok güzel anlatıyor...

Şebo kişisi olarak ben bu filmi ÇOKKKKK SEVDİMMMM diyorum ve mutlaka ama mutlaka İZLEYİN diyorum :))





PK (2014)

Hint filmlerini sevmeyen ben Aamir Khan sayesinde sever oldum...
Bir kere çok eğlenceli, kıpır kıpır...
Çok güzel mesajlar veriyorlar....
Ve kızları çok güzel :)

Bu filmde ise Aamir Khan uzaydan gelen gezegenliyi oynuyor...
Uzay muzay bu nasıl konu Şebo demeyin bana... Bu uzaylı güzel uzaylı :)
Gelir gelmez uzay gemisinin kumandasını çaldırıyor ve geri dönmek için bu kumandayı ararken hep "Tanrı bilir" yanıtını alıyor... Macerada böyle başlıyor... PK Tanrı'yı arıyor...

Din istismarını sorgulayan, gayet yerinde ve güzel eleştirileri olan bir film...
Araya bir de gazeteci kızımız Jaggu (Anushka Sharma) 'nun aşkını sıkıştırıp filmin konusunu çeşitlendirseler de ana temadan uzaklaşmadan çok başarılı bir film çıkarmışlar...

Ben bu filmi Oytun'la çok keyif alarak izledim... Oda keyif aldı ancak her dinin Tanrı'sının neden farklı istekleri olması konusunda kafası karıştı biraz.... Filmin sonlarına doğru azıcık toparladı ama hala durup durup bu konuyla ilgili sorular soruyor...

Sorgulaması sevindirici tabi ki, ama ben yanıt vermekte zorlanabiliyorum :)

Din istismarı seviyesinin arttığı şu günlerde izlenecek doğru filmlerden biri diye düşünüyorum...

Sonuç olarak ben bu filmi ÇOKKKKK SEVDİM ve mutlaka İZLEYİNNNN diyorum....








32 yorum:

  1. evet tatil biz öğretmenler için de çok iyi fakat başka sektörlerde çalışan anneleri düşündürüyor...film önerileri için teşekkürler....

    YanıtlaSil
  2. Bu sıralar "Tim's Vermeer" izleyebilirsem, pek mesut olacağım. Hadi hayırlısı, ebeveynler olarak abartmayı pek mi seviyoruz. Çocuğun kep atmak için üniversiteye gitme hevesi ölüyor, bana kalırsa.
    İkinizi de öptümm.

    YanıtlaSil
  3. Coşmuşsun Şebom. Benim kız da tatil boyunca anneanneye gitmek istiyor. ben kararsızım.

    Filmlerini yazın değerlendireceğim. Kuzey i yeniden izliyorum. Bitsin film izlerim artık. Yorumlarına güveniyorum ben.
    Bir de kitap okuyabilsem. Tamamen koptum o moddan.

    YanıtlaSil
  4. Sonunda tatil geldi, bu milletle hiçbir şey yapılmaz arkadaş tecrübeyle öğrendim allahtan çocuklar bizlet kadar etkilenmiyorlar bu durumdan😉

    YanıtlaSil
  5. Evli,mutlu,çocuklu;

    Çocuğun tatilken ve sürekli birşeyler yapmak isterken çalışmak evet zor... allahtan ben şanslıyım bu konuda..
    Öğretmenlik güzel meslek ;)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bahçe perim;
    Tim's Vermeer'i de ben not ettim... Dizi sanırım..
    Hepi topu bir fotoğraf ayol :) Mezun oldukları belli olsun :)
    Üniversitede kep atmak istemezse ben atarım onun yerine ahahahaaaa :))
    Öpüldün oğlum doğumgünü adaşı :))

    YanıtlaSil
  7. Nilhan;
    Kaçak dönmüşsün bakıyorum :)
    Coştum ki ne coştum kuzu...
    Anneanneden ala yaz tatilimi olur canım benim. Bırak çocuk azıcık tatile doysun, bizimle çalışır gibi bir modelde olmasın... Uzaktaysa anneanneniz hafta sonları coşa coşa gidersin yanlarına ;)

    YanıtlaSil
  8. Bilge ve annesi;

    Bende o tecrübeyi sabitledim :) Neyseki kendi göbeğimizi kendimiz kestik :)))
    Benim çocuğum etkilendi biraz maalesef... Yandaşlar ve diğerleri gibi bir model ne yazık ki çocuklara bile öğretmenleri tarafından yansıtıldı :(
    Dur bak ben bu konuda azıcık içimi döküyüm ayrı bir yazıda ...

    YanıtlaSil
  9. Biz otuz kişilik sınıfta yirmi kişi geldi mezuniyete diye üzülmüştük ama başarılı bir mezuniyetmiş :-) Zaten mezun olacağımızı mayıs ayında öğrenmiştik,bir anda ortaokulda bulduk kendimizi.

    Oh çocuklar tatil yapsınlar mis gibi. Gerisi boş..

    Ben de anneannelerine göndereyim bir ara. Üç sokak ötede ama yine de gitmek istiyorlar:-)

    YanıtlaSil
  10. dilerim üniversite mezuniyetlerinide gorursun :) yazın işimiz zor valla halen çözüm yolu arıyorum sen şanslıymıssın bu konuda haftaicide bayagı dinlenirsin :)) cok özendim suaann ;)

    YanıtlaSil
  11. O yazlıkta siz evde :)) hakkı tatil afacanın

    YanıtlaSil
  12. Handan;

    Oooooo 20 kişilik bir mezuniyet çok başarılı bir mezuniyet :)) Ben başımın üstünde taşırım o mezuniyeti...

    Anneanne tatili mistir missss...
    Gitsinler ne güzel işte ;)

    YanıtlaSil
  13. Gülşah;

    Teşekkür ediyorum canım...
    Mutlaka bir özüm bulacaksındır sende ama hakikaten zor bir durum :)
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  14. Blog mimi;

    Hoşgeldin sefalar getirdin :)
    Evet haketti tatili bence de...

    YanıtlaSil
  15. Biz resmen matematik hesabı gibi yaptık tatili. 5 hafta yaz okulu, 2 hafta tatil bizle, 3 hafta babaannenin köyüne giderse diye resmen yazdık çizdik :) Allah bakacak kimseleri olmayana yardım etsin

    YanıtlaSil
  16. Bizde kep olayları falan olmuyor. Zaten aynı okulda 5'e devam edecek Deniz. Rahatız o anlamda..Çalışan annelere tatil olayı zor gerçekten. Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  17. Zor ama keyifli olduguna eminim tum mezuniyetlerini guzel anilarla biriktirin insallah. Film ariyordum tesekkurler^^

    YanıtlaSil
  18. Oytun'u tebrik ediyorum. 8'den, 12'den, üniversiteden mezuniyeti de mutlulukla, başarıyla olsun inşallah!
    Bizim Nisan da 4'ü bitirdi. Aynı okula devam edecekleri için okulda herhangi bir tören olmadı. Sınıfça kendi aralarında kahvaltı yaptılar. Kep, cüppe kiralamışlar onları giydirdiler çocuklara:) Eskiden sadece üniversiteden mezun olunca kep atılırdı, şimdi anaokulunu bitiren de kep atıyor:))))
    Öpüyorum sizi, iyi tatiller Şebo ve Oytun!

    YanıtlaSil
  19. Ayla;
    Allahtan çok kısa bir dönem yaz okuluna gidecek...
    Tüm yaz boyunca çok sıkılıyorlar çünkü...

    Allah hepimize kolaylık versin..

    YanıtlaSil
  20. Saadet;

    Bizde de yoktu... Sınıf sınıf isteyen mezuniyet partisi yaptı...
    Bizde olmayınca bende kendi partimi kendim yaptım :)

    YanıtlaSil
  21. Aile albümü;

    Çok teşekkür ediyorum...
    Bulmuşsundur inşallah kendine göre bir film :)

    YanıtlaSil
  22. Sezer;

    Amin canım benim...
    Kep bir gelenek oldu artık... Bende o geleneği bozmadım :))
    Bizde öyle birşeyler de olmadı...
    Neyse geçti gitti işte...
    Öpüyoruz kocaman seni..

    YanıtlaSil
  23. Bana bak Sebo, senin yuzunden filmkolik oldum, kocadan habire firca yiyorum:))
    Ama ben ne diyorum: tiinnnnnnn:))
    Acaba Oytun'a yazlikta arkadaslik mi etsem ben. Gerci gunesi gorunce Oytun'u unuturum ama:))
    Haftasonu annesi iyiymis, isim annesi gibi:))
    Heryerde mutlaka vardir o cok bilmislerden. Soyle agizlarina vuracaksin 45 numara ayakkabiyla bak birdaha bilmislik yapiyorlar mi? :)))

    YanıtlaSil
  24. Mevlüde;

    Ahahahahaaaaa bence de tınnn kuzum benim :)

    Güneşte birlikte salınırsınız oytunla :) Nasıl bir ikili olursunuz tahmin gücümü kullanamadım :)))

    Ağzına ağzına dimi mevlüdem :)
    Ohhh vurmasam da rahatladım ama ;)

    YanıtlaSil
  25. hayırlı olsun nice iyi, başarılı mezuniyetleri olsun :)

    filmlerden pk yı çook duydum halaa izleyeceğim
    halbuki çok severim amir khan 'ı :))
    güzel haftalar..

    YanıtlaSil
  26. Oytun'a maşallah diyorum ve tebrik ediyorum :)
    Bu arada Babies'i merak ettim ilk fırsatta seyretmeye çalışacam.

    YanıtlaSil
  27. Annane insanın hayatını güzelleştiren yegane faktör....Darısı üniversite mezuniyetine Şebnem sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Maviye iz süren;

    Çok teşekkür ederim :)

    Aamir Khan ne yaptığını iyi biliyor bence ;)

    YanıtlaSil
  29. Gamze;

    Sağolasın :) Tebriklerini ileteceğim kendisine...

    Babies çok farklı bir belgesel... Eşzamanlı farklılıklar insanı şaşırtıcı derecede etkiliyor

    YanıtlaSil
  30. Sertaç;

    Anneanne candır, can ♥
    Amin güzel dileğin için...
    Kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. P.K. gerçekten çok güzel bir film gerçekten. İzlerken eğleniyor insan.

    YanıtlaSil
  32. İrem;
    Hoşgeldin :)

    Filmin alt mesajlarını çok sevdim özellikle...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)