22 Haziran 2015

Galiba değil durum bu...


Anlatacak şeyler birikiyor farkındayım...
Ama benim canım izlediklerimi yazmak istiyor...
Hafızama kazıyorum galiba yazdıkça hislerimi...

İzlerken hissediyorum, yazarken kazıyorum hislerimi...
Galiba durum bu...
Ve bu durum benim hoşuma gidiyor...
Galiba değil kesin hoşuma gidiyor...
Durum bu...



YARIM KALAN ŞARKI (2012)

İzlemek için çok geç kaldığım bir film(miş).

Mükemmel bir senaryo değil belki, başından sonunu da tahmin edebilme olasılığı yüksek hatta ...
Ama içten, sıcak, hüzünlü, yer yerde komik ...
Umut dolu ...

Ama baştan uyarmalıyım; eğer kanser gibi illet bir hastalıktan kaybettiğiniz  yakınınız varsa oldukça acıtıcı olabilir ... O zaman çokça ağlayabilir, yüreğiniz ezik bitirebilirsiniz filmi ...



Bu şarkıyı hatırladınız mı tevellüdü eski ama hala ruhu genç olanlar :))
Hani şu rengarenk saçlı, Cyndi Lauper 'ı ...
Onun en sevdiğim şarkısıydı True Colors....
Bu filmde daha anlamlıydı sanki ...

Aksi huysuz ihtiyar Arthur (Terence Stamp) ile başetme yolları gülümseten cinsten Marion (Vanessa Redgrave)'un....
Bu huysuz ihtiyarın sevgi kabuğunu kırması ise bambaşka huzur verici...

SEVDİMMMM ben bu filmin bende uyandırdığı hissi...
Yumuşak, çıtır film severler de eminim sevecekler bu filmi ;)
İzleyiverin, enerji doluverin :)









,
LUCY (2014)

Şebo'nun yeniliklere açık olduğunu göstermek için izlediği bir filmdir bu :))
Şaka bir yana farklı türde filmlere de arada bir göz atıyorum...
Hep dram, çıtır çerez, oto biyografi ve Türk filmleriyle dönmüyor hayat Şebo dedim ve bilim kurgu filmler çok dikkatimi çekmese de bir arkadaşımın kesin tavsiyesi üzerine bu filmi izleyiverdim...

İlk önce ben neden bilimkurgu izlemiyorum diye kendimi sorguladım...
Hayalperest ruhum coşuyormuş ben bunu anladım...
Hayal/gerçek boyutundan uzaklaşıp manyakça dürtülere sahip olabiliyormuşum...
Yani tek tük izlenebilir ama süreklilik arz ederse Şebo kesin uçar :)
Kesin kanaatim bu doğrultuda...

Filme gelecek olursak, ki asıl beni cezbeden konu budur...
"Acaba beynimizin %100 ünü kullanırsak ne olur?"

Filmde her ne kadar sadece beynimizin % 10 unu kullandığımız söylense de bunun yanlış olduğu söylenmekte günümüzde... Şu anda ne kadar kullandığımızı bilmesem de %100 kullanabilirlik durumu gerçekte mümkün olur mu acaba bir gün meraktayım şahsen...

Yasadışı bir çetenin karnına yerleştirilen kimyasal maddenin bir darbe sonucu patlaması ve kana karışması sonucu  Lucy (Scarlett Johansson) 'ye değişimler yaşatmaya başlar. Bunu farkeden Lucy beyin kullanım oranını yükselmesinin sonuçlarını yaşamaya karar verir....
Profesör Norman (Morgan Freeman) ile bağlantı kurarak olan değişimleri aktarmaya karar verir....

Aklımı zorlayan bir film oldu benim... Her doz beyin kullanım oranının artmasıyla bu sefer ne olacak acaba diye tırnaklarımı yiyerek izledim....

Diyorum ya beni aşan durumlar bunlar :)
Ruh halim ve aklım bu gerginliği kaldırmıyor benim...
Ama sonuç olarak SEVDİMMMM ben bu filmi...
Morgan Freeman'ı zaten severim, bu filmde de sevdim... Scarlett Johansson bana göre aşk filmlerinin kadını olsa da bu filmde de fena durmamış ;)
Bilim kurgu filmlerini sevenler bu filmi severek izleyeceklerdir....





ÖTEKİ KADIN (2014)

Çıtır çerez bir film bu sefer..
Eğlenceli de....
Testosteron hormonu fazla salgılayan çapkın bir erkek karısını aldatırsa, öteki kadın kendini asıl kadın zannederken aslında figüran olduğunu ilginç bir şekilde öğrenirse, asıl kadın - öteki kadın arasında bir dayanışma başlarsa veeeeeee 3. bir öteki kadın da işin içine girerse....
Neler olur ?
Haaa gerçek hayatta katliam olur da film olunca cümbüş çıkmış ortaya...

Cameron Diaz yaşlanmış mı ne :)) Hoş ben yaşlanmışım o yaşlanmasın mı :)
Kate Upton'da bildiğin taş :)

Çok eğlenerek izledim ben bu filmi...
Öyle ahım şahım bir konu değil ama eğlenceli...
Boş vaktiniz de izleyiverin...
Sonuç olarak ne diyoruzzzz, SEVDİMMMM diyoruz....




ULAK (2007)

Çağan Irmak filmleri izlemeye devam...
4 tane kaldı tüm filmlerini bitirmek için...
Bu sene sonuna kadar bitecek inşallah...

Beni şaşırtan bir Çağan Irmak filmi... Şu ana kadar izlediklerimden farklı....
Tam bir masal....
Prensesin uykusu masalımsıydı mesela ama Ulak tam bir masal...
Eflatun masallarına benzettim en çok...

Kadro yine tanıdık, ama şahane...
Hümeyra bir kez daha hayran bıraktı beni kendine mesela...
Bu filmde her rolün kadını dedirtti mi dedirtti...
Çağan Irmak filmlerini bitirdikten sonra Hümeyra'nın tüm filmlerini izlemek gibi bir hedefe koyulabilirim mesela....

Çetin Tekindor masalcı Zekeriya rolüne nasıl da güzel oturmuş...
Bir masal ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi...
Ses tonu, vurgulaması beni benden aldı...

Çocukları da unutmamak lazım bu filmde...
Çocuk deyip geçmeyin, hepsi birbirinden şahane oyunculuk çıkartmış...
Ba-yıl-dım her birine ayrı ayrı...

"Dinleyen kişi sayısı kadar cevabı olan bir sorusu olan bu masalı....." sizde izlemeli ve kendi yanıtınızı vermelisiniz bence....

Farklı, masal anlatımıyla...
Görsel güzellikleriyle...
Çocukların gözleriyle, ağızlarıyla, burunlarıyla...
Yalanıyla, gerçeğiyle...
Ulağıyla...

ÇOKKKKK SEVDİMMMMMM ben bu filmi...

Ama kısa bir uyarı hemen... Çocuğunuzla evet izleyebilirsiniz ama kötü adam Yetkin Dikinciler pek küfürbaz bilginiz olsun... Ben dikkat dağıtırım, arada kaynatırım diyorsanız çocuğunuzla da bu masalı izleyebilirsiniz...


Mutlu haftalarrrrrrrr ♥





22 yorum:

  1. İnanamıyorum, bu filmlerin hepsini izlemişim:-)

    YanıtlaSil
  2. Lucy'ye bayılmıştım. Ulak'ı ben de izleyeyim bir ara.
    Ben de bugün D-Smart'ta "Babanı En Son Ne Zaman Gördün?" adlı filmi izledim. Başrolde Colin Firh vardı ki çok severim kendisini. Film de güzeldi, ağla ağla öldüm:)))) Pek huyum değildir ama öyle oldu:)

    YanıtlaSil
  3. Son filmi ben de izlemiştim. Çetin Tekindor, her zaman insanı kendine hayran bırakıyor. Yenien izlemeliyim bile dediğimi hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sadece ilk filmi izlemedim. Ama izlemesem iyi olur uyarından sonra:( diğerlerinden de en çok Lucy i beğendim. Konusu gerçekten de beyni zorluyor. Öteki kadın da Cameron için aynı şeyi düşündüm seninle ama sonra aynaya bakınca herkes bir gün yaşlanıyor dedim. Ulak biraz ürkütücü geldi bana . Beğendim beğenmesine ama biraz iticiydi bence.

    YanıtlaSil
  5. içlerinde sadece "öteki kadın"ı izlemişim:) dediğin gibi çıtır çerez bir filmdi..
    ama diğer tasfiye ettiğin filmleri de not ettim, ne zamandır izlemeyi planladığım ilk sırayı alan "ulak" oldu..
    tavsiyeler için teşekkürler,

    YanıtlaSil
  6. Handan;

    Şahaneeee :)
    Sen içlerinden en çok Lucy'i sevmişsindir diye tahmin ediyorum ;)

    YanıtlaSil
  7. Sezer;

    Ulak'ı seversin diye düşünüyorum ..
    "Babanı en son ne zaman gördün" fragmanına baktım da duygusal bir film hakikaten... Listeye aldım, bir ara onu ben de izliyim Sezer...

    Ağlamak güzeldir hem arkadaşım, gözler de yürek de cam gibi oluyor ;)

    Öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  8. Bahçe Perim;

    Çetin Tekindor apayrı bir sanatçı... Hiç bir rolüne aman buda ne dediğimi hiç hatırlamıyorum...
    Hele o ses tonu ;)

    YanıtlaSil
  9. Kadriye;

    Anladım...
    Lucy evet beyni zorluyor... Sonu farklı olsaydı keşke demedim de değil hani..
    Cameron'da aynı şeyleri düşünmüşüz :))) Bende kendimi düşününce kadına hak vermeye karar verdim :)

    Ulak'ı ben çok sevdim..
    Vermek istediği fikri sevdiğimden belki de...

    YanıtlaSil
  10. Sebuş;

    Ulak filminde sen ne hissedeceksin merak ettim şahsen...
    Dip not düşersen beni çok mutlu edersin...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Yok, Yarım Kalan Şarkı'yı en çok sevdim. Basit, duygusal, hem gülümseten hem ağlatan filmleri seviyorum. Lucy çok kanlı revanlıydı ve fazla birşey de anlamadım :-)

    YanıtlaSil
  12. Handan;

    Nedense bilim kurgu ve aksiyon filmlerini sevdiğin hissine kapıldım ben :)
    Doğumgünü aksiyonlarından belki de :))

    YanıtlaSil
  13. Evet, çok severim aksiyonları ama hayatın içinden duygusal filmler daha etkiler. Lucy'yi de nedense sevemedim. Çok fazla mesaj vermeye çalışmış , mesaj vermeye çalıştığını gözümüze sokmuş ama ortada mesaj yok:-)

    YanıtlaSil
  14. Limit Yok'u daha çok beğenmiştim bak, onu izledin mi:-) Konu hemen hemen aynı :-)

    YanıtlaSil
  15. Handan;

    Yok izlemedim "limit yok" u... Şimdi fragmanını izledim de evet daha etkileyici galiba...

    En kısa zamanda izlemeliyim hatta...

    Ben Lucy'de mesajlara takılmadım ama beyin gücü denilen şeyin bir an gerçek olduğunu hayal ettim hep filmi izlerken... O yüzden diyorum ya bilim kurgu bana göre değil :))

    YanıtlaSil
  16. Scarlett Johansson filmin hakkını verememiş diye düşünmüştüm. Hissediyor insan izlerken..

    Ulağı çok çok seneler önce seyretmiş çok beğenmiştim. Çocuk oyuncuların performansları bence şahaneydi.

    YanıtlaSil
  17. Eneeeemmmmmm bu filmlerin hicbirini izlamamisim:)) Sanirim benim film izleme aliskanligim yok:) Ama Yarim kalan sarkiyi not ettim bu aglak durum moduna uyar diye dusunuyorum. (Arada salya sumuk aglama istegim tavan yapiyor:))
    Ikinci olarakta Lucy izlenecek, o kadar bogurmeden sonra iyi gider ustune:))

    YanıtlaSil
  18. Mevlüde;

    Kocan yokken izle bak :)
    Sonra adamı kızdırıyorsun :)

    YanıtlaSil
  19. Suan yarim kalan sarkiyi izliyorum salya sumuk:)
    Koca iste suan rahatim yani:))

    YanıtlaSil
  20. Mevlüde;

    oyoyoyyyyyyy :))
    Bak şimdi aklıma gelince bende sulandım :)

    YanıtlaSil
  21. lucy ve ulak filmlerini izlemişim :)

    YanıtlaSil
  22. Maviye iz süren;

    Sende iyi bir film izleyicisisin ;)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)