6 Ocak 2020

2019 un muhasebesini yapalım biraz da / Okuduklarım


Bu sene toplamda 22 kitap okumuşum...
Rakamsal olarak baktığımda ehh fena değil... İçerik olarak baktığımda ise daha tatmin edici olabilirdi diye düşünüyorum. Ama ruh halime ve bana göz kırpma şekillerine göre kitapları seçtiğim için kendime de çok yüklenmeyeyim şimdi 😉

Kitaplarda sevdim - sevmedim kararlarımda filmlerdeki kadar net değilim... Olamıyorum... Kitap beni hiç çekmese de bazen tek bir sayfadaki bir ayrıntı o kitaba bağlanmamı sağlayabiliyor. Elimden geldiğince beğeni dereceme göre gruplandırmaya çalıştım ama çok da kararsız olduğum kitaplar olduğu kesin. Yerleri hakkında çok emin olmasam da şu anki ruh halim böyle bir sıralama yaptı...

Diyeceğim o ki buradaki sıralamamı çok da umursamayın... Birimizin deli gibi sevdiğini diğerimiz yok yahu diyebiliyor... Kitaba bakma şeklimize göre değişiyor bu durum...


Gergedan bu sene sanırım en favori kitabım... Mine Söğüt aşkımı bilen bilir, bu kitabı da yüreğimi dağlayanlardan... Doğru zamanda okumuş olsam gerek ki bu sene en güzel yere yerleşti gönlümde... Ayrıntılı yorumumu okumak isterseniz tık tık efenim...

Aslanlı yol bu sene yorumunu yazamadıklarımdan. Çocuklarla birlikte okuma gecemizde okumuştuk. Hikayeler etkileyiciydi ama bir son sözü vardı ki işte ilk 3 e girmesidir sebebi ♥

Ölümsüz Aile çocukluğuma gönderme yaptığı için sevdiğim kitaplardan. Evet küçükken en büyük dileğim ölümsüz olmaktı benim...



Nermin Yıldırım'ı 2020 de daha fazla okuyacağımı hissediyorum. Çünkü bir karakteriyle bile beni bağlayabiliyor kitaba... Bak bu kitabı da yorumlamışım uzun uzun ♥ tık tık

Sineklerin Tanrısı altıçizililerim bölümü için hala taslaklarda bekliyor :( Bir vakit bulduğumda tamamlayıp yayınlayacağım inşallah... Bir süre daha bekleteceğim düşüncelerim için ama sevdiğim kesin...

Temiz Aile Çocuğu ilginç bir buluşmaydı benim için... Yazarın filmlerini sevmemdir okuma sebebim. Ve iyi ki okudum dediklerimden. Ayrıntılı yazmıştım; okumak isterseniz tık tık

Ömer Seyfettin çocukluğumun yazarı... Çocuklarla okumak şahane bir duyguydu benim için...


Cağnım Zweig ♥ Yine etkileyici karakterlerle sarmaladı beni bu kitapta da... Ayrıntılı yazmışım yine; tık tık

Dönüşüm mutlaka yorumlamak istediklerimden, yine taslaklarda bekliyor... Oytun'un yorumu için bekliyor... Geç kalsam da yayınlanacaklardan... Her ikimiz de sevdik ama bunu söyleyebilirim...

Anne Bak Kim Geldi benim yazarla tanışma kitabım. Ayşe Erbulak'ı bir çok defa okumak istemiş ancak kısmet olmamıştı... Su gibi akan bir kitaptı benim için... Anladığım kadarıyla belli başlı birkaç karakteri üzerinden giden kitapları çoğunlukta. Diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Tür polisiye efenim...



O Muhteşem Hayatınız da bu sene tanışma kitabımdı yazarla... İkinci bölüm beni sarmalamıştı... Ahhh Arya diyorum o sebeple ♥

Elia ile Yolculuk ile anılara doğru sürüklendik. Livaneli dilini sevmem nedeni ile bu bölüme taşınmıştır bu kitap. Benim için çok tatmin edici değildi maalesef...

Acemi Eğitimi yine bir tanışma kitabı... Çok eğlenceli idi... Uzun uzun anlatmışım hatta... tık tık


Bu bölümdeki kitapların tamamını uzun uzun anlatmışım...

Sakın Oraya Gitme için tık tık
Aşkımız Eski Bir Roman için tık tık
Size Pandispanya Yaptım için tık tık



Sadık Bey şahsına münhasır bir karakterin kitabıydı... İlginç yalnız bir adam... Ara ara sıkılsam da sonlara doğru toparladı. Doğru bir tanışma kitabı değildi bence...

Uçucu Kil'de yine bir tanışma kitabıydı benim için... İlk bölümlerde çok sıkıldım ancak kitap yarısından sonra toparladı... Josefa'yı sarmalayasım geldi... Buraya yazmışım yine; tık tık

Gırnatacı bu sene elimde en uzun süre sürüklenen kitap ünvanına sahip... Tam bırakma aşamasında kendimle savaşırken şükür toparladı... Tarihsel kitap sevenlere yönelik bir kitap... Yazmışım buraya da; tık tık



Yapabilirsin sevdiğim çıtır çerez bir kitaptı... Evet bildiklerimizden ibaretti belki ama sohbet havasında çok da ahkam kesmeden yazmasını sevdim... Hatta yazmışım da buraya; tık tık

Üç Kız Kardeş yılın son kitabıydı... Ve ne tesadüfti ki ilk oyun türü okumam... Ve ben bu işi beceremedim maalesef. Konunun kötülüğünden değil ancak o tiyatro oyununu okurken gözümde canlandıramadım maalesef... Belki bu konuda ileride birkaç deneyim daha yaşamak isteyebilirim. Tabi ki kısa olmak kaydıyla ;)

Kişisel Gerilim bu senenin en vasat kitabıydı benim için. İlk başlarda eğleniyordum aslında ama sonra o kadar tekrara düştü ki sıkıldım. Çıtır çerez kitaplardan ama bende yerini bulamadı maalesef...

26 yorum:

  1. Listendeki kitapların çoğu benimde listemde. 2020 de okuyacağım inşallah:) Sayıya takılmamak lazım bazen. Bende yapıyorum aslında ama sayı değil aslında önemli olan doyurucu içerik olmalı dediğin gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar evet içerik desek de saymadan da edemiyoruz ;)

      Sil
  2. Şebnemcim,
    Ben de kafasında bir düşünce ile dolaşırken, önüne çıkıveren kitaba bağlananlardanım. En keyifli okumalar onlar oluyor, mutlaka altı çizilecek bir kaç satır bulunuyor.
    Güzel bir sene diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ♥
      O kitaplar ruha uygunluğundan mı bilmiyorum ama bana da lezzetli geliyor genelde...
      Keyifli bir sene olsun hepimize ♥

      Sil
  3. Şebnemcim iftihar tablosu olmuş valla kitapların, tebrik ederim, darısı bana olsun. Aslanlı Yolu bende merak ediyor hatta Çınar'a da okutmak istiyorum. Bu güzel alışkanlığın 2020 de umarım çok daha keyif aldığın ve çok daha fazla kitap okursun. Yeni yılın bol okumalı ve çok güzel olsun... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okuyunca rahatlıyorum Derya. Vicdan azabı çekiyorum okumayınca... Çok hızlı değilim ama elimden geldiğince işte ;)
      Aslanlı Yol'u birlikte sesli okuyun bence. İnanılmaz keyif alacaksınız eminim ;)

      Sil
  4. bende 2019'da 18 kitap okumuşum 1000k uygulaması bu anlamda çok yardımcı bana tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de goosreads kullanıyorum Fatma. Oraya başlayınca orada kaldım işte :)

      Sil
  5. Gayet güzel kitaplar okunmuş bakıyorum daaaa:))) çok güzel, bu sene daha çok ve daha güzellerine nasip olur inşallah.

    YanıtlaSil
  6. Yeni yılda, çok daha içine sinen keyifli okumaların olsun o zaman kuzucum. Öpücükler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canımcım, hep birlikte keyifli okumalarımız olsun bu sene ♥

      Sil
  7. Ne güzel okumuşsun! Benim bu seneki sayım utanç verici :/. Bu sene daha ok okuyacağım, bu yüzden hırslandım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersin, bu sene açığı kapatacağından eminim ;)

      Sil
  8. bu kitaplardan birkaçı bana da göz kırpıyor.:) okuduğunuz kitaplar dikkat çekici merak ettiklerimi tıktık yaptım teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  9. Ölümsüz aile çocuklara okulda istemişlerdi o zaman okumuştum. Sevemmiştim ben. Sunay Akın'ı genel olarak severim zaten.Listende epey okuduğum kitap var. Sanırm en sevdiklerim Sineklerin Tanrısı, Dönüşüm ve Gırnatacı idi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölümsüz aile sanırım çocukluk hayallerimden dolayı bana sevimli gelen kitaplardan...
      Gırnatacı konusunda çok başarılı olamadım ben :/

      Sil
  10. Kişisel Gerilim kitabında ben çok gülmüştüm ya Şebo. Hatta ikincisi de fena değildi ama üçüncüsü keisnlikle kötüydü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim anıma denk de gelmemiş olabilir Gamze. Tekrarlardan sıkıldım o kitapta.

      Sil
  11. Okumadıklarımı not aldım, listeleri seviyorum. Gözden kaçırdıklarımı, bazen de acaba dediklerime şans vermem gerektiğini görüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir nebze de ola fikir verebildiysem ne mutlu bana :)))
      Bugün yorum günün sanırım.
      Toplu yorumlarınla günümü aydınlattın, teşekkür ederim ♥

      Sil
  12. Sineklerin Tanrısı'nın filmini izlemiştim ve beni çok etkilemişti, sarsmıştı. Bu yüzden kitabını okumayı erteliyordum. Yorumundan sonra okumayı öne çekebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de filmini merak ediyorum Şule... Oytunla izleyelim diyoruz bir gün ama bakalım ne zaman ;)

      Sil
  13. Güzel kitaplar okumuşsun canım. Bu yıl daha da çok okumanı dilerim 😊

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)