18 Nisan 2020

16 gün 16 yazı meydan okuması #4


4. Evindeki nostaljik ya da antika bir objenin fotoğrafını hikayesi ile bizimle paylaşmak ister misin?


Annem de babam da meraklıydı fotoğrafa... Hatta babam güzel de fotoğraf çekerdi...
Bizim çocukluğumuzdan bir sürü fotoğrafımız vardır o sebeple... Annem bir sürü albüm yapmış bize... Bir de öyle sadece bir albüm değil... Toplu bir resmimiz mi var mesela... Bir bana, bir kardeşime bir de kendilerine tab edip yerleştirirmiş albüme...
O sebeple ay bu foto bende kalsın, ay o foto sende mi kavgası hiç vermedik... Herkesin albümü belli :))

Fotoğraf kavgası vermedik vermesine de fotoğraf makinesinin kavgasını verdik ahahahahaaa :)))


Bu gördüğünüz fotoğraf makinesi bizim çocukluğumuzun fotoğraflarını çeken makina değil aslında.... Hemen hemen aynısıydı ama bizimki de...

Bu fotoğraf makinelerinin alameti farikası 36 lık filmi ikiye bölerek 72 foto çekmesi... O zamanlar film çok pahalı, çocukluğumdan hatırlıyorum... Haliyle bu makinenin 36 lık filmle 72 poz çekmesine annemler tav olup o dönemde yurt dışında yaşayan bir arkadaşlarına sipariş etmişler....

Tabi yıllar ilerleyip yavaş yavaş dijitale geçmeye başlayınca annem de o zamanlar yeni güzel sanatları bitirip fotoğrafçılığa adım atan kuzenime vermiş... Benim soracağımı hiç düşünmemiş hahahaaa :)) Halbuki iki kızı da eskicidir ama bunu nimetten sayacağımızı hesaplayamamış kıyamam :))

Benim bir gün aklıma düşüp de anne bizim makine nerede dememle birlikte jeton düşmüş ama bizimki uyanıktır hemen kıvırtmış; dolaplara bakmak lazım diye :))) Gel zaman git zaman bizim makinenin aynısından bir arkadaşında bulmuş ve onu almış :))) Bana verirken anlattı yaptığını hahahaa :))

Kendi makinemiz yerine seviyorum işte ben de bu kızımı... Arada film koyup foto çekiyorum hatta...
Öyle aaa olmadı yenisini çekeyim demeden, koklaya koklaya kullanıyorum pozlarımı :))

Eeeee eskiden de öyle değil miydi? Fotolar tab edildiğinde bazen o fotoğrafı çektirdiğimizi unuturduk bile :)))

Mutlu hafta sonları herkese ♥

28 yorum:

  1. Ne kadar kıymetlidir o makine ne olursa olsun 😊😊

    YanıtlaSil
  2. benimde böyle eski bir fotoğraf makinam var ama hiç kullanmadım. Ayrıca herkese ayrı albüm güzel bir düşünce imiş.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel anlatmışsınız. Eskiden annem bizi giydirir, süsler, püsler fotoğraf çekilmeye giderdik ailece. O fotoğrafların yeri ben de apayrıdır.

    YanıtlaSil
  4. heey eski foto makinelerini çok severim, hatta bulunca alıyorum, bu markayı bilemedim, rus malı mıymış bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bilmiyorum ki Deep... Araştırmak lazım ;)

      Sil
  5. Bu bugün görüp çok sevdiğim ikinci fotoğraf makinası oldu. Kardeşimle ben bizimkini çaldırmayaydık benim de olurduuu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çaldırdınız mı :\ Bak buna üzüldüm feci halde...

      Sil
  6. Anneniz durumu çok iyi idare etmiş. Ama böyle bir fotograf makinesi nasıl verilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahtan bulduk benzerini de içim kalmadı daha fazla ;)

      Sil
  7. Beni kalbimden vurdu bu yazı. Uzun zamandır ben de almak istedim böyle bir makine ve nihayet nasip oldu. Şimdi gözünün içine bakıyorum, çok çok seviyorum. Sizinki de pek güzel, güzel anılarınıza eşlik etsin dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, çok sevindim bu güzel isteğine kavuşmana. Korona günlerinden sonra ikimizinki de bir filmi haketti bence güzel anılar için ;)

      Sil
  8. Filmli makineler ne güzeldi, poz iyi olmazsa üzülürdük gitti bitanesi diye aynen koklaya koklaya çekerdik, güzel makineymiş özellikle filmi idareli kullanması :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi idareli kullanması efsaneydi efsane olmasına da kardeşimle biz bazen çatlıyorduk meraktan. Hadi film bitsin diye dua etmişliğim çoktur :))

      Sil
  9. Benim annemin de anı saklama huyu yoktur. Çocukluğumdan ne bir kıyafetimi, ne oyuncağımı hiçbir şey saklamamış. Millet fotoğraf paylaşıyor. Bu bebekler ben oynardım, şimdi kızım oynuyor diye. Ben de gıpta ediyorum.

    Dijital makineden önce fotoğrafa bakıp telafi etme şansımız yoktu. Benim gözü kapalı ya da bulanık çıktığım fotoğrafım çoktur :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki saklardı aslında Şule ama bu konuda basireti bağlanmış işte :) Neyseki telafi edebildik..

      Sil
  10. Babamında vardı buna benzer bir fotoğraf makinası....

    YanıtlaSil
  11. çok güzelmiş ama fotoğraf makinesi de 😊🌼ne güzel anılar hatırlar yâd etdik gönlüne sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  12. ay o filmlerin kokusunu oyle severdim ki...bir de tab ettirmeye verdigimizdeki bekleme heyecanini!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmlerin kokusunu hatırlamıyorum Sibel. Makinaya ilk film taktığımda koklıycam vallahi :))

      Sil
  13. Bu anneler hep böyle. Kaçamak kaçmak cevap. Yakalarsan itiraf ediyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaa :) anneme diyorum ama ben de öyleyim :))

      Sil
  14. Biz hala fotoğrafları tab ettiriyoruz Şebo.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)