17 Şubat 2021

2020 Okumalarım ♥

Geçtiğimiz yıl siz nasıldınız bilmiyorum ama ben evde olmama rağmen okuyamadım... Çok sevdiğim yazarlar bile elimde süründü. Pandemi nedeni ile kafam o kadar allak bullaktı ki okuduklarımı anlamadım, kendimi zorladığım zamanlar aynı sayfayı 3 defa okuduğumu biliyorum mesela... Okumak için sadece zaman lazım değilmiş anlayacağınız....

Aslında okuduğum kitapların çoğunu da yazmışım bloga... O sebeple çokta ayrıntıya girmeden, hemen kısaca toparlayacağım konuyu. En azından öyle ümit ediyorum :))

Bu sene totalde 26 kitap okumuşum. Yıllık hedefime ulaşamamış olsam da ayda ortalama 2 kitap okumuşum en azından... Elimin kitapsız kalmaması güzel ♥

Okuduğum en kalın kitap 536 sayfayla bir kütüktü :))) Diğeri de 52 sayfaya rağmen dolu dolu bir kitap.
Bu arada bunları oturup kendim hesaplamadım; kitaplarımı listelemek için Goodreads uygulamasını kullanıyorum ve sene sonunda böyle bir hesap kitap çıkartıyor önüme, benim de hoşuma gidiyor ;)


Bu sene okuduğum kitaplar arasında en sevdiğim kitap bir Ayfer Tunç romanı. Hayatımda bu kadar kalabalık karakteri olan bir kitap okumamıştım ve bu kitap sayesinde de yeni bir tür öğrenmiş oldum; Karnavalesk... Kütük gibi olmasına rağmen su gibi aktı diyebilirim... Hatta yazmıştım yorumunu, okumak isterseniz burada...

Bundan sonra paylaşacağım kitapları film ve dizilerdeki gibi beğeni dereceme göre sıralamadım. Tamamen karma bir şekilde sıralandı, bilginize...



Bu gruptaki kitapları yalnızca biri hariç yorumlamışım... İncelemek istediğiniz kitabın üzerine tıklamanız yeterli;


Doppler kitabı da sıradışı öyküsüyle sevdiğim kitaplar arasında yerini aldı. Şahsına münhasır Andreas Doppler ve geyik yavrusu Bongo ile ormanda birlikte yaşamasını konu ediyor. Ama bu konu benim şimdi size yazdığım gibi bir sıradanlıkta değil... Saçma diyebileceğim fikirlere sahip olan ve ilk başlarda çok kızdığım Doppler'e sonradan sonradan feci halde kanım ısındı. Bu kitabın devam kitabını da okuyacağım, o zaman uzun uzun anlatırım belki size ♥ 




Kırmızı Bisiklet; sevgili Can Dündar'ın babası ile yaşadıklarını / öğrendiklerini oğluna aktarabilmek için yazmış olduğu bir kitap. Kısa kısa kendi yaşadıklarını anlatarak derlemiş kitabı. Keyifli ancak benim için oldukça hüzünlü bir okumaydı. Ailesinden uzakta olduğunu ve hasretini düşününce iyi ki yazmış dedim...

Bir Anne Dile, Bir Pekin Ördeğinin Tam 15 Yıl 5 Ay Süren Yolculuğu ve Piranalarla Yüzen Çocuk çok keyifli çocuk kitapları. Bu kitapları senenin sonuna doğru okumuştum ve tam yazarken başka bir şeyler girdi araya ve yarım kaldı. Bir gün tamamlayıp yayınlayabilirim inşallah...




İnsan Vücudu Tiyatrosu grafik roman türünde. Yine çocuklara yönelik ve bu kitap da taslaklarda bekleyenler arasında ♥

Çevirim içi M.K. Perker'in karikatürlerinden derleme mini bir kitap. Bir etkinlik için okumuştum... Normal şartlarda almayacağım bir tarz...

Seviyordum Hakim Bey; kadın cinayetlerini anlatan 10 hikayeden oluşuyor. Anlatım tarzından olsa gerek beni çok içine sokamadı, sanki yüzeysel kalmış hissi yarattı... Anlatımı böyle diye olaylar etkisiz değildi tabi ki... 

Aşkın Ömrü Üç Yıldır; bu senenin en bana göre olmayan kitabı buydu sanırım. Aşkın ömrünün 3 yıl olduğunu kanıtlamaya çalışmasına mı ısınamadım, karakter mi zayıf geldi ne oldu bilmiyorum ama ne konusu ne de anlatım tarzı hoşuma gitmedi.


Bu sene bir de challenge işine bulaşmışım ve sevgili Esra'ya ben de varım demişim. Bu liste sayesinde yeni yazarlarla tanıştım ve farklı türlere merhaba dedim. İlk deneyimimdi, son olmayacağının garantisini veririm :)))

Herkese keyifli okumalar dilerim. Hepimiz bu sene şahane kitaplar ve karakterlerle tanışalım ♥


26 yorum:

  1. Öncelikle kitap tavsiyeleri için teşekkürler:-) Yakında kitap okuma ile ilgili çok ilginç istatistikleri içeren bir araştırma yazısı paylaşacağım, kaçırmayın sakın:-))) Keyifli bir akşam olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kaçırmamam lazım :) Size de keyifli bir gün diliyorum.

      Sil
  2. Benim de aynı şekilde , hep evde olmama rağmen önceki senelere göre çok daha az okumuşum. Bu yüzden kendimi bu sene toparlamaya karar verdiydim. Karnavalesk, hmm, hiç duymamıştım=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene inşallah toparlarız. Senenin başı itibariyle şimdilik iyi gidiyorum gibi gibi :))

      Sil
  3. Harika bir yayın. Boyle hepsi bir olunca bayılıyorum... sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim ♥ Ben de seviyorum böyle okumayı.
      Öpüyoruz sizi

      Sil
  4. 2021'de içine sine sine okuyacağın bir sürü kitabın olsun Şebnem:) Sevgiler, öpücükler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hayatım :)
      Ben de seni kocamaaaannnn öpüyorum ♥

      Sil
  5. Ayfer Tunç çok güzel yazıyor, kitap hakikaten ilk başta dumur ediyor insanı ama nasıl olduğunu anlamadan, kim kimdir aklında kalıyor. Çoğu zaman, başka kitaplarda geri dönüp bakarım bu kimdi diye. Oysa BDEYYH’de hiç geri dönüp bakmadım, yazarın becerisi bu bence. Gene çok güzel yayın oldu Şebom 🧿😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir kimyası var kitabın değil mi? İlk başlarda kafam karışmıştı ama sonradan su olup aktı. Hele bir de kitabın sonlarına doğru her karaktere selam çakması yok muydu, ben mest vallahi :)))
      Senin yorumunla daha da güzelleşti bu yayın ;)

      Sil
  6. Ben de tam tersi sabahları okul servisine kalkmak zorunda kalmadığım için gece rahat rahat okudum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel Derya :)
      Umarım bu yıl daha güzel okumalar yapabiliriz ♥

      Sil
  7. Benimkileri saymadım, ama burada yazdıklarından daha fazla olduğunu sanmıyorum. Ortalaması her ay iki kitaptan fazla ki, bence hiç fena değil. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de hiç fena değil :) Gönül daha çok okumak istiyor ama ona bak buna bak derken ya bazen zaman kalmıyor ya da kafa :)))
      Sevgilerimi yolluyorum en kocamanından ♥

      Sil
  8. Bu yıl benim okumalar da çok düştü. İnsan sürekli ne gelişmeler var diye bakıp duruyor. Covid durumlarını okuyor falan. Zaten çocuklar da evde olunca hep bir hareket, ses...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Saadet :/ Bu sene inşallah daha gönlümüzce kitap okuyabiliriz ♥

      Sil
  9. ben de hiç okuyamayanlardanım, tam tersini beklerken. yine okumuşsunuz baya siz

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel kitaplar okumuşsun Şebboy.
    Bende tersine stresliyken ya da canım sıkkın acayip iyi kitap okurum..Böylece kafamın içi rahatlar. Bu pandemide epey okudum. Hepimizin tepkisi farklı tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her birimizin olaylara verdiği tepki şekli farklı işte... Stresli olduğum dönemlerde benim kafam hiçbir şey almıyor maalesef... Senin adına sevindim ama ♥

      Sil
  11. mahir ünsal ve ayfer tunç u not aldım :)

    YanıtlaSil
  12. Babaya Mektup'u bu hafta aldım. Kargomun gelmesini bekliyorum. Ayfer Tunç da arkadaşımda var. Ondan otlanabilirim. Bu yıl daha çok ve daha güzel kitaplar okuyabilirsin umarım.

    Çocuk kitaplarını yorumlamayı unutma. Senden tavsiye almak hoşuma gidiyor. Öğrencilerim bazen kitap tavsiyesi istiyor, hep aynı kitapları önermek istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söz onları da yorumlayacağım Şulecim. Ben de Oytun'a kitap alırken hep bloglardan faydalanıyordum eskiden.

      Öpüyorum seni ♥

      Sil
  13. Bir sürü güzel kitap okumuşsun. Darısı 2021 başına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Gamzecim ♥ Güzel güzel kitaplar okuyalım bu yıl da ♥

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)